Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni toppat på mätaren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad har ni toppat på mätaren?

    Åkte igår på en motorväg och låg ca i 250km/h sedan när jag tyckte de gick fasansfullt fort så tittade jag igen och då låg jag strax över 290km/h på mätaren!

    Så det är nog inte omöjligt att komma över 300km/h med coupen.
    Men det är inget jag ska testa, trodde absolut inte att jag låg i 290 när jag tittade till på mätaren! Sjukt ju

    Aldrig mer

    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

  • #2
    Haha dagens lögn

    210 km/h har jag varit uppe i som mest på Autobahn. På bana har jag sniffat på 200 km/h (Anderstorp). Så mkt långt ifrån ditt rekord! Jag är inte mycket för topphastighet, däremot galen i acc och höga farter i kurvor (Startkurvan på Mantorp e så go )
    Last edited by Freddan72; 6 September 2009, 21:04.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      220 utan att söka ngn toppfart, de bara vart så efter ngn omkörning finns mkt kvar.....
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        255km/h med coupen några gånger... försökte komma upp i 260 men alltid är det någon som stör.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          245 på Autobahn 2006.. Men sen blev det köer igen.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            235 på mätaren med den gula men då har jag för små hjul så det var nog högst 220. Coupen är visserligen helt stabil i de hastigheterna men precis som Freddan gillar jag inte heller höga farter. Över 160 är för fort men man börjar nog bli gammal...
            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

            Comment


            • #7
              170 med min gamla coupe. Håller med om att den är ruskigt stabil, låg med ena handen på ratten och tyckte det var konstigt att jag hela tiden var tvungen att ligga i vänsterfil och det aldrig kom någon bakom som ville om. När man kollade hastighetsmätaren var ju inte det så underligt.

              Annars håller jag med om att det inte är så spännande att köra snabbt rakt fram, mycket roligare att svänga. Hellre 70 på en liten krokig väg än 170 på stor motorväg.
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #8
                Freddan72: Om coupen orginal går i ca 260 km/h
                Jag har varvstoppet på 7600varv
                dom sista 600 varven efter 7000varv är ganska sega så det händer ganska mycket på mätaren!
                Så du behöver inte tro mig om du vill

                Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                Comment


                • #9
                  250km/h på mätaren blev 236 km/h på Gps:en, och som en annan sa "alltid någon annan som stör" tyvärr.. blir nytt försök efter framvagnsinställning..

                  Comment


                  • #10
                    Emilio du missuppfattade mig. Jag menade dagens lögn till din kommentar "Aldrig mer". Glömde att citera dig
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #11
                      Ok Då förstår jag ju helt Freddan du får ursäkta för påhoppet!
                      För både du och jag vet ju att coupeerna har en hel del att ge


                      Originally posted by Freddan72
                      Emilio du missuppfattade mig. Jag menade dagens lögn till din kommentar "Aldrig mer". Glömde att citera dig

                      Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                      Comment


                      • #12
                        Jag har inte kunnat bänka min bil än pga jag har något fel på bilen när jag bygger upp laddtryck långsamt!
                        Jag kan tänka mig runt 300hk!
                        Men tror absolut inte att det är några problem att varva ur dom varven med 300hk!

                        Det går ju maxxa en coupe orginal till 260 fast det tar lite längre tid! Men det är så otroligt stor skillnad när man har större turbo och andra delar till bilen! Är inte bara hästarna som räknas, utan körbarheten!


                        Originally posted by Ante
                        260 med original 20VT med 5-växlad låda, gissar att det kanske gick 240 då. Kollade aldrig med GPS tyvärr. Har du varvat 7600 på högsta växeln kan du räkna ut toppfarten om du vet den riktiga diametern på hjulen. Jag tror det är svårt att nå riktiga 300 utan ~400 hk dock, fast det kanske du har?

                        Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                        Comment


                        • #13
                          Oj va fort ni kör ;-) Jag tycker inte riktigt att coupen är en sån bil man ligger och pressar med i de högre hastigheterna.
                          Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                          Fiat Coupe 20v turbo +
                          Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                          Comment


                          • #14
                            Jo-ho-ho-hodå!
                            Du behöver bara nya dämpare. (?)

                            Har inte kört nån bil som är så lugn över 200.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #15
                              Acceleration > Topphastighet. Har därför inte gått upp till mer än 140-150, inte i närheten av toppen med andra ord. Det är helt enkelt inte speciellt roligt att köra fort. :P

                              Comment

                              Working...
                              X