Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilbatteri...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilbatteri...

    Jahopp, har bilen avställd men dum som är så plockade jag aldrig bort batteriet så det har spruckit vid -23 och garantin gäller inte för batteriet e typ 4år gammalt..

    Så vad rekommenderar ni för köp??
    20vt 97a chippad...

    Här är ett test...

    http://www.testfakta.se/img/2007/4/10/6183.pdf

    Tacksam för svar!!!

  • #2
    Jag läste någonstans rekommendationer att köpa
    batteriet hos Mekonomen. De har 3 års garanti på dem.

    Typ av batteri? Låt plånboken avgöra Priset anger nog kvalitén... Enl testet blir nog ett i 1 000-kronorklasen bra, lika bra som det dyraste. De billigaste i testet hade dåligt med kräm vid kallstarter i kyla. Men det kanske du inte utsätter din bil för?
    Fiat Punto Easy 1.2 -13
    Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

    Comment


    • #3
      nej inga kallstarter vad ska de va för Ah? Till min fiat? E det viktigt?
      tänkte på nåt i 1000kr klassen...

      Comment


      • #4
        Varta D21 har mycket bra egenskaper vid kallstart (start) och kostar "bara" 1000 skulle jag välja!

        Och bäst i test. 60Ah är nog lagom också.
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Jag har dubbla Biltema Gel 19Ah i bak.. Funkar bra.
          Det ena har jag dock fått byta en gång. Kvalitet?
          Last edited by per; 10 February 2010, 21:24.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Har Optima Orange Top i Bravaen. Ca 10-11 år gammelt. Brukt i Puntoen frem til i fjor høst, da ble det flyttet over i Bravaen. Har fungert hver eneste gang i hele vinter (ned til -25), har ikke ladet det én eneste gang Tror jeg har ladet det to-tre ganger totalt den tiden jeg har hatt det. Kjempefornøyd. Betalte vel ca 1100 NOK.

            Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

            Comment


            • #7
              Håller me, de bästa batteri jag haft på tjänstebil är optima men de kostar mer än 1000.
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • #8
                Hmmm letade lite efter varta batteriet men kan inte hitta lägre pris än 1400kr på autoexperten tror jag så var får ja det för 1000kr som det står på testet???
                På vartas hemsida hittar ja inga priser...

                Comment


                • #9
                  Jag kör med ett Varta ultra dynamic, det har funkat klockrent hela vintern. Kärran har alltid startat utan problem även vid -15ºC.

                  Sen har jag även använt Optima yellow top som hjälpbatteri vid lite racing, det är även det ett imponerande batteri.

                  Dessa kostar ju en del, ca 2k, men jag inbillar mig att man får vad betalar för.
                  Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                  Comment


                  • #10
                    Har typ kommit fram till att jag vill ha varta d21 eller kanske nåt i samma prisklass 100-200 kr mer spelar inte så stor roll...
                    Men var hittar jag batteriet för 1000kr,och inte för t.ex 1400kr??
                    Ska till halmstad nu till helgen så om någon vet var man kan få tag på det så säg bara till....

                    Comment


                    • #11
                      Testet är från 2007!
                      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                      S/y Mascot
                      S/y Rebell
                      20vT
                      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                      Comment


                      • #12
                        Samtliga batterier som säljs har en produktionsgaranti på 3år.
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by TurboNimitz
                          Samtliga batterier som säljs har en produktionsgaranti på 3år.
                          Garantiåtagande är mot fabrikations/mtrl defekter. Gäller inte vid bristande underhåll som det troligen rör sig om i detta fall när ett urladdat batteri fryser sönder. Köp en billig C-tech klon och ha inkopplad över hela vintern så lever batteriet längre.

                          Comment


                          • #14
                            Ja för min vill ju inte ha eländet att ställa in EQ på stereon efter vinterns bortgång?
                            With great power comes the bitches
                            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by TurboNimitz
                              Ja för min vill ju inte ha eländet att ställa in EQ på stereon efter vinterns bortgång?
                              Det kan vara nog så jobbigt. Få på lågnivåutgångarna igen, ställa in 7-kanalig tids-komp, få till rak frekvensgång vid förarpositionen och därefter också programmera in förval av radiostationerna.... det där är nog något man gärna slipper om man kan.
                              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                              Comment

                              Working...
                              X