Announcement

Collapse
No announcement yet.

Länkarmslager bak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Länkarmslager bak

    Hej

    Fick nedslag på besiktningen att länkarmslager bak vänster var glappt, han visade mig och ryckte i hjulet som glappade rätt rejält. Nu till frågan, finns det enbart lager att köpa, eller måste man byta hela länkarmen? Har kollat lite i ePer, men är osäker på vilken del som är aktuell.

    Någon som har koll på detta och kanske kan länka till ePer?
    Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

  • #2
    Tja

    Tjena
    Det går att byta länkarmslagringen. Det behövs pressas ur med pressverktyg (typ järnrör av lagom storlek och hydralpress) och Jag drog av 1 bult till krängningshämmaren pga rost så ta rostolja på alla bultar innan. Det gick smärtfritt för mig. Jag köpte lagersats från tyskland nytt för kaffepengar så det kostade knappt nått (ebay.de). Köp gärna 2 satser då man ofta märker att andra sidan är lite sliten den med.. Det syns ganska tydligt med 17" fälgar om man har en lite dålig, helt slut eller ny lagring där...
    Ha de!

    Comment


    • #3
      Pefekt, ska kolla in det!
      Tack.
      Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

      Comment


      • #4
        Har sökt och letat febrilt men verkar inte hitta det rätta på ebay.de. Har du någon koll på den tyska översättningen av länkarmslagring?
        Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

        Comment


        • #5
          På min första Punto (samma sorts konstruktion) byttes hela längarmen inkl lager. Blev ca 1500kr om jag inte minns fel hos Autoalfa.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Länkarm

            Du kan få köpa en repsats av mig för 450:- + frakt.
            Köpte den till min Palio, men bilen byttes bort, så det blev aldrig bytt.
            Finns annars att köpa på Mekonomen för 746:- art.nr 09-80912
            och innehåller; Bussning vä/hö sats för en sida, repsats med lager/hylsa/gaffel, tätningar.
            Gå in och kolla, för denna repsats passar nästan alla Fiatbilar

            Har inte kollat vad den väger, men bör kosta runt 50-75:- med Schenker.

            //R//

            Comment


            • #7
              Re: Länkarm

              Originally posted by Rolando
              Du kan få köpa en repsats av mig för 450:- + frakt.
              Köpte den till min Palio, men bilen byttes bort, så det blev aldrig bytt.
              Finns annars att köpa på Mekonomen för 746:- art.nr 09-80912
              och innehåller; Bussning vä/hö sats för en sida, repsats med lager/hylsa/gaffel, tätningar.
              Gå in och kolla, för denna repsats passar nästan alla Fiatbilar

              Har inte kollat vad den väger, men bör kosta runt 50-75:- med Schenker.
              Låter bra, skickar PM.
              Evocars chip | Uppsala avgasteknik 2.5" m. racekat | Sänkt med HR-fjädrar | Dubbelkonat BMC |

              Comment


              • #8
                länkarm

                Psyknallen

                Du har PM
                //R//

                Comment

                Working...
                X