Announcement

Collapse
No announcement yet.

128 Sport, 1300 -74

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Cool bil! Härlig 70-tals röd färg också.
    Hur ser baken ut på den?
    Fiat 124 sport coupé 1975
    Tidigare bilar:
    Fiat 124 SC 1973
    Fiat 850 special 1971
    Alfa 164 TS 1990
    Alfa 33 1.5 SL 1984
    Alfa 33 1.7 QV 1987

    Comment


    • #32
      bilder

      Bilder på fiaten, nu även bakifrån:
      Attached Files

      Comment


      • #33
        fram

        fiat fram.

        Kör på kullersten och oroar mig lite över hur lågt avgassystemet hänger. Ska det verkligen bara hänga på en punkt (strax innan slutröret) och i motorn, eller har verkstaden som monterade missat något?

        /August
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Fina bilder! Vart rullar bilen? Ser inte riktigt ut att vara Svea?
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment


          • #35
            Verkstaden har missat ett fäste, en ring med ett hål som kläms runt röret efter första ljuddämparen. Sitter sen med en krok i ett hål i karossen (handbromsvajerfästet vill jag minnas). Kolla på webshop:en på MECA:s hemsida. Sök på fiat 128 så finns det en ritning på ditt avgassystem. Snygg bil förresten!
            Last edited by Puntoking; 26 May 2011, 20:35.
            Har: Fiat Panda 1,2 69 HP -14, Fiat 124 SC -75.

            Har haft: Fiat Punto 60s -00, Fiat 127 Comfort -83, Fiat 128 3P -79, Alfa 75 2,0 -86, Alfasud Ti -75. Plus en massa annat oitalienskt såklart

            Comment


            • #36
              Vänner,

              Min fina Fiat enl ovan är nu till salu. Jag bor i Stockholms innerstad numera så det är svårt att ha en fin veteranbil nere på gatan. Mycket tråkigt att behöva sälja, men vill inte se en så fin liten bil stå obrukad.

              Fiaten står på Rådmansö, utanför Norrtälje och är obesiktigad men går mkt bra, en fantastiskt trevlig liten sport-coupé som jag rest genom Europa och Sverige med otaliga gånger.

              Jag tänker mig 7500 kr för bilen, knappast något behov av mer tekniskt ingående beskrivning på detta forum. Hör av er till mig på mail för frågor om bilen och provkörning.

              august.borg(snabel a)gmail.com

              Hälsningar, August

              Comment


              • #37
                Såld

                Såld

                Originally posted by august View Post
                vänner,

                min fina fiat enl ovan är nu till salu. Jag bor i stockholms innerstad numera så det är svårt att ha en fin veteranbil nere på gatan. Mycket tråkigt att behöva sälja, men vill inte se en så fin liten bil stå obrukad.

                Fiaten står på rådmansö, utanför norrtälje och är obesiktigad men går mkt bra, en fantastiskt trevlig liten sport-coupé som jag rest genom europa och sverige med otaliga gånger.

                Jag tänker mig 7500 kr för bilen, knappast något behov av mer tekniskt ingående beskrivning på detta forum. Hör av er till mig på mail för frågor om bilen och provkörning.

                August.borg(snabel a)gmail.com

                hälsningar, august

                Comment

                Working...
                X