Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 131 motorproblem.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Per, du som är fiat toking med, har du aldrig varit sugen på en 131:a? Eller är det mest Argenterna av oldies som du fastnat för?
    Mvh Alf
    4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
    2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
    Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

    Punto 80 ELX 16v -01
    Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
    Ducato 2,5TD -92 flak
    Tel 070-5512431

    Comment


    • #17
      Det är ju så att man inte kan ha allt..
      T.ex. var jag tvungen att sälja 125an, den skulle fått vänta alldeles för länge på sin tur..

      Men varje gång jag ser en hyffsad 131 Supermirafori -82/83 till salu så hugger det till i telefonarmen helt klart!

      Senaste krisen kom för ett par veckor sen: röd Peugeot 505 Turbo -88 m svart skinn för 7000kr... Då var det nära igen!
      Last edited by per; 16 December 2010, 17:14.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Originally posted by per

        Senaste krisen kom för ett par veckor sen: röd Peugeot 505 Turbo -88 m svart skinn för 7000kr... Då var det nära igen!
        Coola bilar minsann!
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #19
          Originally posted by Alf
          Ja, jag visste det du somnade nog när du läst allt som jag skrev.. hahaha
          Kan bara inte sluta att titta på dina bilder.skitfin, jag vet jag är knäpp!
          Dom säger ju att dom som är lyckligast är ju knäppisarna!!
          MVH Alf
          Hej!

          nej inte somnade jag, lite seg att svara bara, skyller på att jag surfar med google Chorme och då funkar det inte att logga in något vidare på "fiatsidan", så ska jag skriva här på forumet är det internet explorer som gäller, det blir bara inte av då..
          Tack så mycket för tipsen! Jag är inte en fullfjädrad bilmek eller har det som levebröd men nog anser jag mig rätt händig Ska ta mig an det i vår, nu det ju så j-la kallt, jag som inte tycker om vinter överhuvudtaget tycker det är hemskt..

          Hur går det med dina bilar, sålde du din super? Den såg fin ut på bilden?
          Det är alltid synd att sälja men ibland inser man att tiden inte kommer att räcka till, tyvärr. Samtidigt som/om man säljer kan man ju aldrig garantera dess fortsatta öde.
          Kommer nog själv försöka sälja någon bil till våren, det finns mycket annat att pyssla med, bilarna mår ju inte bra av att stå heller..
          Kul iaf att du gillar 131 an, hade du fler bilder på dina eller det kanske du lagt upp förut?
          Slänger upp en bild på motorn också så du får se!

          /H
          Attached Files

          Comment


          • #20
            Originally posted by per
            Det är ju så att man inte kan ha allt..
            T.ex. var jag tvungen att sälja 125an, den skulle fått vänta alldeles för länge på sin tur..

            Men varje gång jag ser en hyffsad 131 Supermirafori -82/83 till salu så hugger det till i telefonarmen helt klart!

            Senaste krisen kom för ett par veckor sen: röd Peugeot 505 Turbo -88 m svart skinn för 7000kr... Då var det nära igen!
            505 T är riktigt häftiga, om det var den röda i Uppland/stockholm med reg som började på N och slutade på 3 (sparade ner bilderna på den) du tänkte på så kan jag dess historia delvis, en kompis till mig köpte den vintern 1998 hos en Citroen handlare i Falun, han körde med den under våren, även jag körde den någon gång, den var i riktigt fint skick då, karossmässigt/lack. Han jobbade då i Norge, så den stod på Arlanda, när han skulle hem en gång så gick toppen på den (vanligt på dessa) så vi bogserade hem den från Arlanda sedan blev en stående tills en handlare bytte in den trasig, sedan vandrade den vidare..Slutpipen på avgas som satt på bilderna skruvade vi dit om jag minns rätt Det var en snygg kombination på den; röd, svartgrå skinn (tveksamt om det var äkta?) och så taldatorn, rätt bra knuff också med 180 hk. Elegant bil.

            /H

            Comment


            • #21
              Originally posted by Henrik
              505 T är riktigt häftiga, om det var den röda i Uppland/stockholm med reg som började på N och slutade på 3 (sparade ner bilderna på den) du tänkte på så kan jag dess historia delvis, en kompis till mig köpte den vintern 1998 hos en Citroen handlare i Falun, han körde med den under våren, även jag körde den någon gång, den var i riktigt fint skick då, karossmässigt/lack. Han jobbade då i Norge, så den stod på Arlanda, när han skulle hem en gång så gick toppen på den (vanligt på dessa) så vi bogserade hem den från Arlanda sedan blev en stående tills en handlare bytte in den trasig, sedan vandrade den vidare..Slutpipen på avgas som satt på bilderna skruvade vi dit om jag minns rätt Det var en snygg kombination på den; röd, svartgrå skinn (tveksamt om det var äkta?) och så taldatorn, rätt bra knuff också med 180 hk. Elegant bil.

              /H
              Det kan vara samma bil som Sven Wixner (uppsalaförsäljaren; VD'n) köpte som ny. Pappa lånade hem den när den var kanske nån månad gammal så man fick provåka lite.. Klass! Röd med svart äkta skinn (möjligt att det på sidorna/baksidan var galon men alla sittytor var iaf skinn). ABS-bromsar o grejer..
              Senare köpte en av Wixners mekanikers son bilen och skötte den bra tills toppen sprack - detta var runt -92 och den hade en bit över 200hk då. Sen vet jag inte var den tog vägen men det kan vara den! Det såldes väldigt få -88.
              Last edited by per; 16 December 2010, 20:37.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                Hej!
                Nä jag sålde inte supermiran,det var en hel del som var intresserade, men bara den kategorin som ska ha en Volvo 240 o köra skiten ur o skicka på skroten, då behåller jag den hellre,
                Skulle det komma någon som verkligen är intresserad av att ha en supermira o göra i ordning den så som den förtjänar så skulle jag sälja den o även kunna göra lite på priset!
                Dom lär inte bli vanligare så den står bra där den står..

                Den är ett jättebra objekt men underhållet är eftersatt så det är endel rostlagning o lite bromsjobb + småfix som måste till för att den ska ska bli i mint!
                Om man säger att ovan karossvecket så är den nästan som den såldes ny o invändigt,inte en rost prick, har ju en super till o den har rosthål i taket till o med,den är ändå totalrenoverad 1988 o omlackad.
                Din såg ju fin ut imotorrummet med, den är ju en pärla,ska du sälja den så vet du ju en som är intresserad..

                Per, jag förstår dej, men alla supermiror verkar pressade,skit länge sen jag såg någon,förutom min egen då,men att hitta någon bättre verkar omöjligt eller hitta någon överhuvudet taget..

                jag har ju en energisk son (kimi! ,ja som Räikkonen) på 18mån med som tar all tid just nu, så allt står stilla med bilarna..

                Här kommer bild på den Kastanjebrunmetallic
                Attached Files
                Last edited by Alf; 17 December 2010, 19:22.
                4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                Punto 80 ELX 16v -01
                Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                Ducato 2,5TD -92 flak
                Tel 070-5512431

                Comment


                • #23
                  Här är en på min andra supermira, en riktig 80-tals racer med DLS 200 polisradio o Hijaccers
                  Attached Files
                  4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                  2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                  Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                  Punto 80 ELX 16v -01
                  Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                  Ducato 2,5TD -92 flak
                  Tel 070-5512431

                  Comment


                  • #24
                    O en på min 2-dörrars CL 1600 -81 som jag köpte osedd ifrån Umeå, Fan vilken pers innan man hade denna bil hemma!!
                    Denna bil har jag som mål att göra en 131 Racing Wahlter Röhrl kopia av, har nästan alla grejer till den, men sedan är det ju tiden!!
                    Ni kan se tak spoilern på dunkarna!

                    Har dessvärre inte så många bilder på denna, man ser att förardörren är angripen på konstiga ställen, andra sidan är bättre..
                    Attached Files
                    Last edited by Alf; 28 December 2010, 13:50.
                    4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                    2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                    Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                    Punto 80 ELX 16v -01
                    Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                    Ducato 2,5TD -92 flak
                    Tel 070-5512431

                    Comment


                    • #25
                      Man kan väl aldrig ha för många 131 som de säger! Du har väl sett testerna av bl.a. 131 Supermirran under Arkiv hoppas jag? Inte för att Teknikens Värld är så käcka mot Fiat men kul ändå..
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #26
                        Hej Per!
                        Jag vet, jag har många bilar men det går bara inte att låta bli, dom blir som familjemedlemmar..
                        Jo jag har sett o läst dom,skitkul,även om dom inte hyllar dom direkt, själv så kör jag med hjärtat o dom 131.or som jag har haft innan har jag bara bra erfarenheter av, jättekul bil!

                        Jag har nybilsbroschyrer från fiat på dom där skryter dom ordentligt...

                        MVH Alf
                        4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                        2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                        Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                        Punto 80 ELX 16v -01
                        Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                        Ducato 2,5TD -92 flak
                        Tel 070-5512431

                        Comment


                        • #27
                          131

                          När det nu är 131:a på tapeten, så har jag lite ekonomiplåt till en sådan, som jag kan tänka mig att sälja, nu när 2000 Super Panoraman inte längre finns i livet.

                          B.la. hela dörrplåtar (s.k. dörrspegel) till 4-dörr, alla fyra, men det är till den lite äldre, som inte har dessa breda skyddslister på dörrarna. Alltså utan hål för fastsättning av listen. Men det går ju att göra hål innan man lackar.
                          Tröskel vä/hö 4-dörr. Tror också att det finns bakre skärmkanter 4-dörr.
                          En liten skada på vä. dörrspegelplåt. men fullt användbar.

                          Men detta skall ju ligga under säljes - - jag vet - - - -
                          //R//

                          Comment


                          • #28
                            Jo, den plåten skulle nog behövas ,men det är ju lite långt o hämta, lite dyrt att skicka,, skit också..'

                            Alf
                            4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                            2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                            Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                            Punto 80 ELX 16v -01
                            Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                            Ducato 2,5TD -92 flak
                            Tel 070-5512431

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by per
                              Det är ju så att man inte kan ha allt..
                              T.ex. var jag tvungen att sälja 125an, den skulle fått vänta alldeles för länge på sin tur..

                              Men varje gång jag ser en hyffsad 131 Supermirafori -82/83 till salu så hugger det till i telefonarmen helt klart!

                              Senaste krisen kom för ett par veckor sen: röd Peugeot 505 Turbo -88 m svart skinn för 7000kr... Då var det nära igen!
                              Appropå läckra 80-talsklassiker. Såg en silvrig Audi 200 Avant Quattro 20V på Volvos parkeringsgarage i morse... Rätt cool minst sagt.. Läs gärna mer på http://sv.wikipedia.org/wiki/Audi_200
                              à la London designmarknad - www.alalondon.se

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Alf
                                O en på min 2-dörrars CL 1600 -81 som jag köpte osedd ifrån Umeå, Fan vilken pers innan man hade denna bil hemma!!
                                Denna bil har jag som mål att göra en 131 Racing Wahlter Röhrl kopia av, har nästan alla grejer till den, men sedan är det ju tiden!!
                                Ni kan se tak spoilern på dunkarna!

                                Har dessvärre inte så många bilder på denna, man ser att förardörren är angripen på konstiga ställen, andra sidan är bättre..
                                Fin samling du har!
                                Det var väl lika bra du behöll den bruna när det är sådana spekulanter.. Har sett 2 st (exkl din) supermirra på blocket på senare år (kan ha missat någon) vilka jag sparat bilder på. Dock ett lite större antal vanliga 131 i olika skick. Kolllade regnr på den ena och den stod det avreggad på nu så antingen är den skrotad eller exporterad. Den andra stod det avställd på så det kan överlag inte vara många kvar nu.


                                Den blå påminde om den min far hade när jag var liten, han köpte den 84-85 tror jag, bytte då in en cl 1600 4 d 80 årsmodell, vilket fartåk kommer jag ihåg, han utrustade den med sådan där plast/vindavvisare vid takluckan men även med bakrutejalusi.
                                Byttes tyvärr bort 87 mot en ny Regatta 100 Si.e, mycket krångel och fel med den på en gång trots att den var ny..
                                Såg iaf den blå 131 S i början på 90 talet hos en handlare, såg då fortfarande helt ok ut, tänkte dock inte på att rädda den då.


                                Rolando:
                                På tal om 2000 super panorama så lär väl de om möjligt vara ännu svårare att hitta, en sådan skulle jag vilja ha tag i.
                                Kommer även ihåg en provkörning av en vit sådan en gång för längesedan, häftig! Någon som vet ifall det finns någon kvar någonstans i Sverige?

                                /H

                                Comment

                                Working...
                                X