Announcement

Collapse
No announcement yet.

Halvljus problem Punto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    En stor problemkälla är dålig jordning i karossen, var jordningen fins vet jag inte
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #17
      Strålkastarna har gemensam jord för hel/halvljuslampan, så är den kass skulle båda slockna.
      Gäller även omkopplaren för hel/halv. Om det var det du tänkte på.
      Fiat Punto Easy 1.2 -13
      Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

      Comment


      • #18
        relät va de inte fel på..får nog skruva bort spakstället å försöka göra rent..nån som har instruktion!
        Kör man italienskt får man räkna
        med underhållning..i alla dess
        former.

        Comment


        • #19
          Innan du börjar skruva här & där, mäta dig fram till vart felet sitter.
          På detalj 17 som är en " Multi timer Unit" ,vet ej vilken funtion det har, har du utgångarna 4 & 33.
          Testa att jorda dem en i taget. Fungerar inte halvljuset då sitter felet i omkopplaren.
          Den bör sitta vid passagerarsidans elcentral.

          Går göra massor med mätningar för att utreda vart felet sitter men det skulle bli en hel novell...
          T.ex i reläplinten för halvljuset. Bygla 30-87 för att se om de tänds. Mäta om du har ström på 30, kolla om du får jord på 85 m.m.
          Last edited by Chramon; 22 January 2011, 13:31.
          Fiat Punto Easy 1.2 -13
          Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

          Comment


          • #20
            Eld upphör! hitta felet..eller felen!
            vänster sida har jag lagat tidigare då det glappat i kabelskon..visa sig att det börjat glappa igen..ca en månad efter reparation...
            högersidan så är det glapp i anslutningen till hela lyktan....och jag som mätt upp hela jäkla bilen..aja..oftast är det ju det enkla felet som är lösningen..tack för engagemanget !

            Snart lämnar jag väl in den för motorhaveri efter jag glömt tanka....
            Kör man italienskt får man räkna
            med underhållning..i alla dess
            former.

            Comment


            • #21
              Ja så blir det ibland.. Skönt att det löste sig!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                Gäller å mäta på de rätta ställena så slipper man extrajobb.
                Fiat Punto Easy 1.2 -13
                Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Brandhink
                  Snart lämnar jag väl in den för motorhaveri efter jag glömt tanka....
                  Kul att du hitta bensintanken
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment

                  Working...
                  X