Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rullande renovering Fiat Ritmo 75 cl -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Haha. "vippströmbrytare av ny, lite fräckare typ"..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #47
      Gött att det är lite liv i min tråd när jag har så långt mellan mina uppdateringar med själva bilen.Fick ett telefonsamtal igår med lite tips och råd ang centreringen av lamellen.Det var inga större märkvärdigheter egentligen.Det räckte med att sikta in lamellen någorlunda rätt.Så på fömiddagen idag så blev det några timmar över för montering av lamellen och lådan.Så lådan är på plats iallafall.Jag hade glömt hur en del grejor satt så jag ville inte montera allting.Rutinerad som jag är så fotade jag demonteringen:-) Så nu har jag försökt att memorerat bilderna.Ska väl fortsätta imorgon om det inte blir ngn övertid på jobbet.Tyvärr så vet jag inte vart kameran är just nu,antagligen nere i garaget,så några bilder blir det inte idag./ Mats
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • #48
        tänkte på en grej när jag såg den orange med svarta stripes... finns det ngn önskan om "original-streamers" här? har gjort replicas tidigare. eller ngn skön bakrutedekal som behöver nytillverkas?! hojta vettja :-)
        Filip Wennergren
        070-7707711

        Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

        Comment


        • #49
          Låter ju trevlig med lite dekaler.Stod och tänkte på detta i helgen faktiskt:-)Jag ska ju lackera om bilen är tänkt.Men jag tror jag ska köra med bilen och njuta/känna på den i sommar först.Alfa klibborna du gjorde blev ju kanonbra.
          Har inlett veckan flitigt.Igår tog jag några timmar på kvällen med att skruva fast alla bultar som håller lådan med motorn,startmotor och generator.
          Idag var det stora presentöppnardagen för mig och Ritmon:-)Ropade in ett avgasrör på tradera för en hundring.Ska försöka att få tag på ett främre rör också då det är skarvat på flera ställen.
          Attached Files
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • #50
            När jag kom hem så låg det ett paket i brevlådan också.
            Fyndade på Ebay england förra veckan,ett par nya länkarmar(eller vad såna reliker kallas) riktigt billigt var det också,så det gick inta att låta bli helt enkelt.Blev till att montera dessa idag samt att jag drog fast motorfästen och hö drivknut.Har vä drivknut kvar som jag har bytt yttre damask på tidigare,blir till att byta den inre damasken också då jag har en sån liggandes.Sen ska det väl inte vara så mycket mer innan jag får ner den på backen för provkörning.
            Attached Files
            Mats Nilsson

            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

            Comment


            • #51
              När jag fick ner de gamla så såg jag att det behövligt att byta armarna.
              Attached Files
              Mats Nilsson

              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

              Comment


              • #52
                Originally posted by bellafiat
                tänkte på en grej när jag såg den orange med svarta stripes... finns det ngn önskan om "original-streamers" här? har gjort replicas tidigare. eller ngn skön bakrutedekal som behöver nytillverkas?! hojta vettja :-)
                Hallå där!! Kan du göra likadana stripes?

                Har ju en 128 3p under renovering och skulle ju gärna få tag i en uppsättning av stripes till den...och till Ritmo ifall det eventuellt kanske skulle vara någon bil på ingång ...javascript:smilie('')

                Vi har ju haft affärer ihop förr...tror jag !
                Har inte jag köpt Lancia Prisma alufälgar av dej i Helsingborg för en 3-4 år sen..?
                captainmorgan

                Comment


                • #53
                  Originally posted by captainmorgan
                  Hallå där!! Kan du göra likadana stripes?

                  Har ju en 128 3p under renovering och skulle ju gärna få tag i en uppsättning av stripes till den...och till Ritmo ifall det eventuellt kanske skulle vara någon bil på ingång ...javascript:smilie('')

                  Vi har ju haft affärer ihop förr...tror jag !
                  Har inte jag köpt Lancia Prisma alufälgar av dej i Helsingborg för en 3-4 år sen..?
                  jasså e det du? dom fälgarna skulle man ju behållt (som allt annat ;-) världen e bra liten ibland :-) vi flyttade tillbaka till sthlm -08. kul att höras. förlåt alfamats för trådkapningen. mvh filip
                  Filip Wennergren
                  070-7707711

                  Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                  Comment


                  • #54
                    Ingen fara!,kapa på ni bara:-)

                    Idag har jag kört ritmo iallafall:-)
                    Gick ner i morse och gjorde det sista skitjobbet.Fetta om drivknuten och sätta dit den nya damasken.var lite trögt att få på den smala delen mot själva axeln.Fick smörja in med gummivård för att överhuvudtaget få över damasken.Tycker att alla damsker har varit trånga just på axeldelen.Så det måste vara ngt fel i de svenska reservdelslistorna som resdelsnasarna använder sig av.Ytterdia på axeln är ca 28mm vid splinesen,iofs lite smalare längre in.Men ändå lite väl stort.
                    Attached Files
                    Mats Nilsson

                    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                    Comment


                    • #55
                      Damasken är ca 20,5 mm i den smala änden.Men allting går med våld och vaselin som dom säger:-)
                      Attached Files
                      Mats Nilsson

                      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                      Comment


                      • #56
                        gummmmmmivård!
                        Attached Files
                        Mats Nilsson

                        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                        Comment


                        • #57
                          grejorna på plats efter lite slit.
                          Attached Files
                          Mats Nilsson

                          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                          Comment


                          • #58
                            Sen var det dags att ta bort supportbalken.Fick justera in växellänkage då det hade åkt ner av ngn anledning.Lätt att juster iallafall,två m8 bultar och justera den lilla pinnen.
                            Attached Files
                            Mats Nilsson

                            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                            Comment


                            • #59
                              länkaget lite fel.
                              Attached Files
                              Mats Nilsson

                              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                              Comment


                              • #60
                                Justerpinnen....
                                Attached Files
                                Mats Nilsson

                                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                                Comment

                                Working...
                                X