Announcement

Collapse
No announcement yet.

Banbildags: Alfa Romeo 75TS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Juni 2006, jag hade precis köpt 944:an och det var min första banträff med den.
    Fiat Coupé 20V Turbo -99

    Comment


    • #17
      Originally posted by Obizzz
      Men du kommer kunna bromsa riktigt sent. Var van vid bromspunkten från GTR (datorspelet alltså) när jag körde där första gången med Porschen och kunde flytta fram punkten rätt rejält.

      Var inte du där också med Coupén förresten? Det var ett Coupégäng vill jag minnas, någon behövde plockas ur sandfållan osv...

      Själv lyckades jag ju med konststycket vevlagerras på den körningen.

      edit: glömde ju säga grattis till bilköpet och ett najs bilval.
      Jepp det var jag som satt i sandfållan. Pressade Coupén lite för mycket och bromsarna domnade efter Karusellen. Jag rensade lecakulor en hel helg efter den dagen på banan
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #18
        75-an är riktigt läcker men jag tror att du kommer sakna lite pulver i motorn. Men kul körning kommer du få ändå. Grattis!

        EDIT: Bra däckval! Du kommer bli nöjd!
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #19
          Almir: rakt fram lär det vara sämre med Alfan. Men det man förlorar rakt fram hoppas jag kunna ta igen i kurvorna. Det ska bli kul att utforska drifting vinkeln

          Jag har tagit några fler bilder. Kolla in garaget.org: http://www.garaget.org/?car=235548

          Lägg gärna en röst
          Last edited by Freddan72; 24 February 2011, 11:49.
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #20
            Originally posted by Obizzz
            Det var ett Coupégäng vill jag minnas, någon behövde plockas ur sandfållan osv...
            Det där vet jag ingenting om!!! Och förresten det var inte sand utan lekakulor. Massor av lekakulor. Men jag fick förmånen att byta alla de 16 ventilerna sen. Hasplåt och kamremsskydd hade suttit fint.
            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

            Comment


            • #21
              De där lekakulorna ser jag som ett stadium man passerar i rask takt. Stubbåkrar är mer min grej!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                Nu har inte jag lika bråttom till Mjölby som vissa andra...
                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                Comment


                • #23
                  Försökte hitta bilden på mig i gräset från den där träffen men den bilden var död...

                  Men både ni och jag fastnade ju på en del bilder här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=29583&start=42

                  Jag i den svarta 944:an med vit huv.

                  Appropå avåkninszoner så testade jag en på gotland ring runt 2005... och träffade en kalkstensklump som slog ett stort hål i däcket.

                  edit:



                  Som sagt, fler som har att skämmas för
                  Last edited by Obizzz; 28 February 2011, 21:57.
                  Fiat Coupé 20V Turbo -99

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Obizzz
                    Som sagt, fler som har att skämmas för
                    Finns inget att skämmas för. Har man inte passerat den så vet man inte var gränsen går! Jag brukar säga att jag kört av på Sveriges samtliga räcerbanor, vilket inte är helt sant eftersom jag hållit mig på banan på Midlanda samt visserligen bromsat på mig duktigt ett par gånger på Gelleråsen men fortfaranade varit kvar på asfalten (alternativspår är bra). Men i övrigt full pott.

                    Det finns dock en skillnad mellan att testa gränserna och vara dum i huvudet. Banan är bra, trafiken ett dåligt. Man bör försöka använda hjärnan.
                    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                    Comment


                    • #25
                      Ursäkta trådkapningen. Fin 75a Fredrik. Min är fortfarande begravd under ett berg av snö men bör vara fit for fight. Räknar med att komma till Gelleråsen. Hoppas du är där också. Fanns det vagnsbok?
                      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by TurboB
                        Ursäkta trådkapningen. Fin 75a Fredrik. Min är fortfarande begravd under ett berg av snö men bör vara fit for fight. Räknar med att komma till Gelleråsen. Hoppas du är där också. Fanns det vagnsbok?
                        Gött att vi ses på Gelleråsen. Nej ingen vagnsbok. I år blir det bara köra, köra och sen får vi se vad som händer 2012. Kanske tävlingsbil då

                        Var iväg och vägde bilen i veckan. Vågen stannade på 1060 kg. Inte illa va? Finns en del kvar att göra, så 1000 kg borde gå att nå. Vi får se hur mycket tid man har och lägga på bilen.

                        När jag kommer och tänka på det så har jag inte sett din 75:a "in action" sen du köpte den. Illa! Få ordning på den så jag kan jaga dig runt Åsen
                        Last edited by Freddan72; 4 March 2011, 19:29.
                        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                        Min projekttråd - 19T
                        Min Youtube kanal
                        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                        Comment


                        • #27
                          Min Alfa 75 lever.

                          Ny tank och ny bränslepump. Här är en bild på den gamla. Ser väldigt död ut.

                          Efter byte så skall det ut och köras. Måste rensa bort rost från bromsskivorna

                          Click image for larger version

Name:	IMG_0330.JPG
Views:	1
Size:	107.9 KB
ID:	252936
                          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                          Min projekttråd - 19T
                          Min Youtube kanal
                          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                          Comment


                          • #28
                            hehe 6 år senare... fan vad tiden går va?
                            Ska du köra mycket bana i år?



                            fika snart..
                            Coupé 20VT LE -99 Svart
                            Camaro V8 1LE -14 Röd
                            Huracan V10 610-4 -14 Grå
                            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                            Comment


                            • #29
                              Ja det blir mycket bana i år. Ska försöka få ordning på allt och kunna vara med i CAR Challenge klass 3. Tror inte jag hinner till premiären. Men målet är att få ordning på bilen till Kinnekulle i juli.

                              Fika Vi får ta en i april (lite varmare då). Kommer du med Camaron?
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Freddan72 View Post
                                Ja det blir mycket bana i år. Ska försöka få ordning på allt och kunna vara med i CAR Challenge klass 3. Tror inte jag hinner till premiären. Men målet är att få ordning på bilen till Kinnekulle i juli.

                                Fika Vi får ta en i april (lite varmare då). Kommer du med Camaron?
                                Lycka till med Challenge! Jag borde hänga på och heja på åtminstone

                                Fika med Camaro eller om vädret är gött ett nyinköpt fordon som jag tror du kommer gilla skarpt...
                                Coupé 20VT LE -99 Svart
                                Camaro V8 1LE -14 Röd
                                Huracan V10 610-4 -14 Grå
                                Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                                Comment

                                Working...
                                X