Page 5 of 5 FirstFirst ... 345
Results 81 to 88 of 88

Thread: Banbildags: Alfa Romeo 75TS

Classic DOHC RWD Fiats per's Avatar
    Man kan inte lämna dem på laddning vid behov, brandrisk även med CTEK. Det är en av slutsatserna vi dragit från branden 2014 där vi hade ett antal i garaget (bl.a mitt eget).
    Vore trist med en till!
    Last edited by per; 15th November 2018 at 14:46.

Power Junkie Freddan72's Avatar
    Sökes komplett TS tank med tankarmatur (där förpumpen är monterad).

Livet med Alfa 75 går vidare. Den gamla plåttanken valde att slänga in handduken lagom till semestern. Fick plocka ner den och laga en del hål. Får se hur länge Hagmans kemiska metall kan stå emot bensinen. Även buren har fått färg. Två lager av Combicolor Grå blev det.

Nästa steg blir att ta bort konsolerna för förarstolen. Testade den nya racestolen och insåg rätt snabbt att jag hamnade alldeles för långt fram och högt upp. Så bort med fästena och sen montera stolen på golvet

Tyvärr ingen racing eller bankörning i år. Alldeles för mycket strul med bilen. Men det är sånt man får räkna med då bilen fyllt 30 år. Det blir racing 2020!!

Registered User
    Snyggt och prydligt. Kul att följa. Lycka till med att få tanken tät. Bra att veta ifall det funkar.
    Sportbilshistoria:
    12-16 Coupé Fiat 20VT -98
    08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
    06-10 Porsche 924 N/A -83
    01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
    97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

Stressfläkt åt folket ! TurboB's Avatar
    För 15 år sen skulle jag förmodligen gjort som du och spacklat men inte idag.
    Det där åtgärdas med hårdlödning av plåtbitar över hålen men det klart då måste man ha tillgång till gassvets...
    Hoppas det funkar.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -93 trackdaybil, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 blå säljobjekt, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

Quote Originally Posted by TurboB View Post
    För 15 år sen skulle jag förmodligen gjort som du och spacklat men inte idag.
    Det där åtgärdas med hårdlödning av plåtbitar över hålen men det klart då måste man ha tillgång till gassvets...
    Hoppas det funkar.
    Tack för tipset! Det får bli lödning nästa gång. Förhoppningsvis om sisådär 3-4 år
    Fast det enda rätta kanske är att dumpa det gamla systemet och bygga nytt bränslesystem med alutank och catchtank i trunken och nya pumpar.

- - - Updated - - -

Quote Originally Posted by Goc924 View Post
    Snyggt och prydligt. Kul att följa. Lycka till med att få tanken tät. Bra att veta ifall det funkar.
    Tack! Jag blev själv mycket nöjd med färgen. Jag hade fått lite ytrost på en del ställen där det svetsats, men det går bra att måla direkt på rost med Combicolor.

Stressfläkt åt folket ! TurboB's Avatar
    Fördelen med originalsystem är att de alltid är godkända. Ska man bygge eget blir det dyrt och man måste verkligen lusläsa RA-TA för få det godkänt.
    Jag brukar starkt avråda från byte. Dessutom går bilen inte ett dugg fortare för att du lägger ner över 10-tusen på ett flashigt bränslesystem.

Långtidsbevaka ebay istället och hitta en en hel eller nyproducerad tank.
    Härligt att se att det jobbas på pärlan i alla fall.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -93 trackdaybil, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 blå säljobjekt, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.