Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dörr i baklås, Marena Weekend

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dörr i baklås, Marena Weekend

    Förardörren på min Marena Weekend har gått i baklås. Det spelar ingen roll vad jag gör, typ försöker öppna med nyckeln eller sprayar in låsolja eller annat. Jag antar att man måste ta bort skyddet på insidan av dörren för att få upp den, men problemet är att man inte får loss skyddet utan att först öppna dörren. Några kreativa förslag?

  • #2
    Inte frusit fast?
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Nä, jag har haft den en hel dag i varmgarage utan att det hjälpte.

      Comment


      • #4
        Ngt. i låset har pajjat tror att de bara e å ta bort dörrklädseln
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Ja, jag antar att det får bli så, men då måste jag ha sönder dörrklädseln.

          Comment


          • #6
            Hej!
            har du nyckelfjärr till låset? Centrallåset kan han kärvat lite på den dörren, kanske!
            Öppna höger dörren med nyckeln/fjärren upprepade gånger o se, kanske går, ett förslag i alla fall!

            MVH Alf
            4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
            2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
            Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

            Punto 80 ELX 16v -01
            Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
            Ducato 2,5TD -92 flak
            Tel 070-5512431

            Comment


            • #7
              Originally posted by Farre
              Ja, jag antar att det får bli så, men då måste jag ha sönder dörrklädseln.
              <Går det inte att få bort dörrklädsen utan att ha sönder den fastän dörren är stängd. Det går på Alfa 164 med mycket vilja och blodiga knogar.
              Henrik
              Fiat 500e -15
              *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
              Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
              Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
              *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

              Comment


              • #8
                Jag har försökt att vrida låset fram och tillbaka såväl manuellt som med centrallåset. Förut kärvade det lite men brukade släppa efter ett tag, men nu sitter det fast. Dörrfodret sitter fastskruvat med en massa skruvar längs med kanten på dörren. Det vill säga den kanten som ligger dikt an mot själva dörrkarmen, så man kommer inte åt skruvarna när dörren är stängd. Min förhoppning är att man kanske kan lirka upp dörren genom springan på något sätt.

                Comment


                • #9
                  Det kanske går att få upp dörren genom rutlisten, "biltjuvstricket"?
                  Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                  Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                  Comment


                  • #10
                    Prova att slå lite på handtaget utifrån, kan ju vara att det kärvat o behöver lite stryk så det hoppar till i grejerna, slå bara inte in hela jäkla handtaget!!

                    Dörrsidan går inte att ta bort utan att öppna dörren,ja bryta sönder den går ju, annars är ju Antes tip nästa modell att testa!
                    MVH Alf
                    4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                    2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                    Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                    Punto 80 ELX 16v -01
                    Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                    Ducato 2,5TD -92 flak
                    Tel 070-5512431

                    Comment

                    Working...
                    X