Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lilla spöket Unon...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Chramon
    Man blir alltid kär i sin Uno... Bara just för att den är numero Uno
    Din är inte bara blank, utan "spegelblank". Grattis till en fin bil!
    tack. det värmer att det finns fler tokskallar som jag. har inte många kollegor som e i samma galax som jag. inte frugan heller. men hon fick välja sin gtv själv.

    ...sen säger hon så här "-måste du sätta på såna där stora fälgar (alfa gta 17) som jag inte får köra mot trottoaren med?" hmm, du ska inte fickparkera med fälgarna över huvudtaget, säger jag då. "-men hur ska man då veta var trottoarkanten är?"... suck! man behöver inte vara smart för att ha tur ;-)
    mvh filip
    Filip Wennergren
    070-7707711

    Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

    Comment


    • #62
      chramon; tack för lite peppbilder. är dock väldigt förtjust i 3 dörrarn. känns lite mer oldschool liksom ;-) men din va tjusig. polerarn svor över den "tunna" lacken. va trodde han? de e en billig folkvagn ala italia. knappast 8 lager lack där inte :-9
      mvh filip
      Filip Wennergren
      070-7707711

      Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

      Comment


      • #63
        langar in en bild på frugans gtv. rött momoskinn och gta-rims. mkt stiligt/porrigt.
        mvh filip
        Attached Files
        Filip Wennergren
        070-7707711

        Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

        Comment


        • #64
          eftersom det e min tråd så kastar jag även in en bild på vintergurkan också ;-) (btw: vespan e till salu. px200e -82 i mkt fint originalskick).
          mvh filip
          Attached Files
          Filip Wennergren
          070-7707711

          Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

          Comment


          • #65
            Har du fler bilder på vespan

            Comment


            • #66
              Originally posted by toto
              Har du fler bilder på vespan
              pm:a mig din mailadress så skickar jag bilder :-)
              mvh filip
              Filip Wennergren
              070-7707711

              Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

              Comment


              • #67
                har för mig att jag skrev tidigare i tråden att det säkert dyker upp ngt mer(?) det gjorde det idag.

                skulle byta vxllådsolja... rann nästan rakt igenom. suck! så nu blir det till att byta inre damaskerna och säkert ngn packning. byter nog alla damaskerna när jag ändå är där. annars lär det ju paja inom kort igen. dom andra damaskerna har väl gjort sitt också.

                nåja, delarna var ju inte dyra. så det är väl bara att bita ihop och kavla upp armarna... faan den som ger sig ;-)
                mvh filip
                Filip Wennergren
                070-7707711

                Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                Comment


                • #68
                  När du byter inre damaskerna, kika lite på anliggningsytan på drivaxeln.
                  Nu har din bara gått runt 6 000mil, men jag hade samma läckage när jag köpte min som då gått 13 000mil. Bytte packningar på den men det fuktade ändå pga "sliten tätningsyta" på axeln.
                  Körde så i 13 år och fyllde vx-lådan någon gång/år. Hade gått runt 24 000mil då lillebror övertog bilen.
                  Fiat Punto Easy 1.2 -13
                  Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by bellafiat
                    hmm, undrar om denna passar? vet att den passar 127 osv. tur att man sparar på grejer iaf ;-) har några till av dessa rattar. kom över 12 st nya i kartong för ngt år sedan. måste prova iaf :-)

                    jag sa inte att denna tråd skulle bli intressant, men med all säkerhet fylld av smått nonsens ;-)
                    finns det några av dessa tolv kvar? om du är intresserad av att kränga en är jag intresserad.

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by atle
                      finns det några av dessa tolv kvar? om du är intresserad av att kränga en är jag intresserad.
                      ska kolla i källaren. återkommer.
                      /filip
                      Filip Wennergren
                      070-7707711

                      Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by bellafiat
                        ska kolla i källaren. återkommer.
                        /filip
                        perfekt! skicka ett PM om du hittar något.

                        Comment


                        • #72
                          lämnade idag lilla unon till viabil och robban för byte av damasker, lager och vxllådsolja. hämtar den imorgon. ska bli kul att förhoppningsvis "få en ny" växellåda ;-) sen ska det väl ändå bära av till garaget för tokputs och fej :-) våren är ju nästan här nu i sthlm!
                          /filip
                          Filip Wennergren
                          070-7707711

                          Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by atle
                            perfekt! skicka ett PM om du hittar något.
                            hittade ngt :-) ring mig om du ska ha den.
                            08-51 51 41 46
                            mvh filip
                            Filip Wennergren
                            070-7707711

                            Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by bellafiat
                              hittade ngt :-) ring mig om du ska ha den.
                              08-51 51 41 46
                              mvh filip
                              as bra! jag slår en pling imorgon.

                              Comment


                              • #75
                                btw: har jag sagt att jag gillar vita bilar :-)
                                Attached Files
                                Filip Wennergren
                                070-7707711

                                Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                                Comment

                                Working...
                                X