Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svedese Fiat Club...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Svedese Fiat Club...

    ...finns det ngn logga på Svenska Fiat Klubben? Finns det några dekaler att köpa? Jag vet, kanske inte ska lägga min stora näsa i blöt alltid. Men vill man inte visa vilken nörd man är?

    Ngn som vet eller kan visa den logon?
    Mvh Filip
    Last edited by bellafiat; 8 May 2011, 11:39.
    Filip Wennergren
    070-7707711

    Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

  • #2
    Tidigare fanns en logga på första sidan på forumet om jag inte minns fel, men första sidan har varit borta ett tag så den är ju svår att visa.
    Men jag hittade den här under en länk (se bild) och har för mig att den liknade denna.
    Hur som helst så tycker jag personligen att det skulle vara extremt kul med lite olika typer av klistermärken, både små med endast loggan och bakrutestreamer som man kan fästa på insidan av rutan med text "Svenska Fiat Klubben" och loggan till höger om texten. Jag skulle nog vilja ha de italienska färgerna på skölden istället för de vi har (hade) men...
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Jesper (Jeper här) hade några klistermärken upptryckta + t-shirts, men de är nog slut nu.

      Vore grymt om någon ville ta på sig att trycka upp märken!
      Italienska färger är ett plus ja!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        jag fixar det, bara vi kommer överrens om loggan. ska det göras en ny? trampar vi ingen på tårna om vi/jag gör en ny?
        mvh filip
        Filip Wennergren
        070-7707711

        Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

        Comment


        • #5
          Du lär knappast trampa på några tår då ingen har gjort något på flera år.

          Gör några förslag bellafiat. Sen kan du slänga upp en poll och se vilket förslag som folk tycker mest om.
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #6
            Exakt!
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Re: Du lär knappast trampa på några tår då ingen har gjort något på flera år.

              Originally posted by Freddan72
              Gör några förslag bellafiat. Sen kan du slänga upp en poll och se vilket förslag som folk tycker mest om.
              freddan72; den där 75:an va jag väldigt sugen på! grattis. sjukt snygga fälgar har den också.
              Filip Wennergren
              070-7707711

              Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

              Comment


              • #8
                pallar/hinner inte göra fler förslag än detta. här är iaf ett förslag.

                - den ska ha hög igenkänningsfaktor (alltså synas på håll utan att man behöver läsa den), så man kan vinka till varandra ;-)

                - den ska funka på de flesta årsmodeller och bilmodeller (rent grafiskt)

                - den måste funka i litet såväl stort format

                - undviker toningar odyl då det ofta krånglar till/gör det dyrare i trycket

                - enkelhet och tydlighet vinner alltid i längden (klassiskt i like)

                - inga lagerkransar här inte. mossigt.

                mvh filip
                Attached Files
                Filip Wennergren
                070-7707711

                Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                Comment


                • #9
                  Jag tycker det ser kanonbra ut Det enda som jag skulle ha ändrat är:

                  1 Italienska flaggan där nere med
                  2 Svart tunn ram runt, men tunnt vitt på kanten kvar.
                  3 All text i svart
                  4 Byt ut Svedese mot Svezia (lika som CAR har)

                  ........men det är jag det

                  hur som helst extremt bra, djäkligt kul

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by stooges
                    Jag tycker det ser kanonbra ut Det enda som jag skulle ha ändrat är:

                    1 Italienska flaggan där nere med
                    2 Svart tunn ram runt, men tunnt vitt på kanten kvar.
                    3 All text i svart
                    4 Byt ut Svedese mot Svezia (lika som CAR har)

                    ........men det är jag det

                    hur som helst extremt bra, djäkligt kul
                    bra poänger. men ska inte den svenska (fö fula färger) flaggan vara med. eller skiter vi i det? ja, det gör vi :-9

                    inbillar mig också (läs googlade) att svenska blir svedese och inte svezia (som förmodligen betyder sverige)..
                    mvh filip
                    Filip Wennergren
                    070-7707711

                    Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                    Comment


                    • #11
                      fast nu när du säger det så kom jag på att ducati klubben inte har ngn svensk flagga... spiken i kistan. blågult går bort ;-) fixar imorgon.
                      Filip Wennergren
                      070-7707711

                      Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                      Comment


                      • #12
                        Reaktion 1: Ser sjukt bra ut! Impad...!

                        Reaktion 2: jobbigt med 2 språk där? vad tros om endast italienska, alla lär fatta ändå tror jag? Fiat Club Svezia..
                        Jag var ok med flaggan med som funkar grafiskt tycker jag, men det är jag det.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by per
                          Reaktion 1: Ser sjukt bra ut! Impad...!

                          Reaktion 2: jobbigt med 2 språk där? vad tros om endast italienska, alla lär fatta ändå tror jag? Fiat Club Svezia..
                          Jag var ok med flaggan med som funkar grafiskt tycker jag, men det är jag det.
                          kan hålla med om språket men "svenska fiat klubben" känns inmutat så de e frågan om man ska ändra det. lite svenskt måste vi ju ha med ;-)
                          Filip Wennergren
                          070-7707711

                          Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                          Comment


                          • #14
                            mycket bättre, tycker jag iaf :-)
                            Attached Files
                            Filip Wennergren
                            070-7707711

                            Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                            Comment


                            • #15
                              Det där ser helt otroligt bra ut, behövs ingen svart kant, behövs inte ändras någonting
                              Last edited by stooges; 3 March 2011, 19:14.

                              Comment

                              Working...
                              X