Announcement

Collapse
No announcement yet.

TÄndstift? Ngk Bkr7eix HjÄlp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TÄndstift? Ngk Bkr7eix HjÄlp.

    Ok kollar lite på e-bay vilka tändstift ja ska ha men jag är osäker.
    Lite hjälp tack...
    Jag vill ha NGK BKR7EIX men vet inte om alla passar min 20vt turbo.

    Här är sidan:
    http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_t...All-Categories

    Det står massa andra bilmärken framför men inte min 20vt.

    Det finns till min men dom heter 6 istället för 7 tror jag, och jag har läst här på forumet att 7 ska man ha, min är trimmad.

  • #2
    Dessa är rätt dyra men inte nämnvärt bättre än NGK BKUR7ET i mitt tycke. Mina har slitits rätt fort..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Re: TÄndstift? Ngk Bkr7eix HjÄlp.

      Originally posted by *DIMMAN*
      Ok kollar lite på e-bay vilka tändstift ja ska ha men jag är osäker.
      Lite hjälp tack...
      Jag vill ha NGK BKR7EIX men vet inte om alla passar min 20vt turbo.

      Här är sidan:
      http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_t...All-Categories

      Det står massa andra bilmärken framför men inte min 20vt.

      Det finns till min men dom heter 6 istället för 7 tror jag, och jag har läst här på forumet att 7 ska man ha, min är trimmad.
      Hur trimmad? Iridiumstift klarar ju ett större temperaturspann.

      Största fördelen jag ser med iridiumstift är att de endast har en elektrod, dvs. man själv kan justera gnistgap. Det lär vara klurigare med orginastiften med 3? elektroder.

      Panda 169

      Comment


      • #4
        Ok får väl köra på det jag redan har, NGK BKUR7ET. Trodde att det skulle bli lite mer tryck med de andra.

        Hur trimmad, Jag vet faktiskt inte, köpte bilen för 6-7 år sen och han jag köpte den från sa att den hade 260hp, men det vet i fan om jag ska tro på men men. 1,2 bar ligger den på iallafall.

        Skulle vilja bänka bilen men jag vet inte nåt bra billigt ställe i närheten.
        Jag bor i anderstorp skulle kunna åka till borås för att bänka och få info.
        Om någon känner nån där som bänkar så skulle jag vilja testa, och allt över 220hp skulle vara ett plus.

        Comment


        • #5
          Mer effekt får du inte - största fördelen lär vara justerbart gap, som Jim skrev.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Originally posted by *DIMMAN*
            Ok får väl köra på det jag redan har, NGK BKUR7ET. Trodde att det skulle bli lite mer tryck med de andra.

            Hur trimmad, Jag vet faktiskt inte, köpte bilen för 6-7 år sen och han jag köpte den från sa att den hade 260hp, men det vet i fan om jag ska tro på men men. 1,2 bar ligger den på iallafall.

            Skulle vilja bänka bilen men jag vet inte nåt bra billigt ställe i närheten.
            Jag bor i anderstorp skulle kunna åka till borås för att bänka och få info.
            Om någon känner nån där som bänkar så skulle jag vilja testa, och allt över 220hp skulle vara ett plus.
            Det finns en rullande landsväg i Björketorp, cirka 8 mil från Göteborg. Killen som har stället heter Magnus. Han är mycket kunnig inom motorer, bl.a. jobbar han för Polestar (STCC teamet) och deras racemotorer.
            Priser är 500 kr per timme. Jag var där 2009 och hann med 3 repor på en timme.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              OK TACK

              Comment


              • #8
                Här har du vad du letar efter
                38€ för 5 st. bra mkt billigare än i Sverige

                http://cgi.ebay.co.uk/FIAT-COUPE-2-0...item3a49b14315

                Comment

                Working...
                X