Announcement

Collapse
No announcement yet.

fiat stilo abarth hackar vid gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fiat stilo abarth hackar vid gas

    Hej. Försökt få hjälp här förut, men försöker igen.

    Har en Fiat Stilo Aharth vars motorlampa lyser. Hänvisar till lambdad, som nu är bytt 3 gånger, men det är inte ngt fel på den utan ngt underliggande. Ingen verkstad hittar felet (ej kompetenta?).

    Bilen kan hacka vid gas och när man står still med motorn på så kan varven gå upp lite som att jag gasar.

    Ibland lyser varnar bilen för lågt oljetryck och bilen dör. Har kollat oljan och bytt filter + olja och en verkstad gick igenom och inget läckte el dyl.

    Vad kan vara felet? Tre verkstäder har gått igenom den nu, men de kan inte bilen eftersom den är så pass ovanlig och så pass elektrisk. Tycker det är helt bisarrt att en seriös verkstad (i ett fall - en Fiat- verkstad) inte ens kan hitta felet på min bil.

    Någon som har förslag?

  • #2
    Tyvärr är det ännu svårare att hitta felet utan att ens vara i närheten av bilen - som på ett Fiatforum. Var bor du? Det finns en del välrenommerade verkstäder trots allt.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      jag förstår det, men tänka om någon hade haft liknande problem.

      jag bor i malmö.

      funderar på att söka mig till köpenhamn då de har mer erfarenhet av abarth.

      Comment


      • #4
        Befra, är det där du varit? De ska vara bra.

        Jag känner som sagt bara igen det där med ryckig gång och insprutningslampan (pga skitig luftmassemätare).
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Rickard på Autoduo i Arlöv lär vara både kunnig och envis, kan vara värt ett försök.
          Henrik
          Fiat 500e -15
          *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
          Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
          Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
          *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

          Comment


          • #6
            Rickard på Autoduo är ju ett säkert kort .
            Befra är också duktiga men tror dom är bättre på äldre bilar men kan ha fel där.
            Befra ÄR Fiat och Alfa!! Tror inte Risto släpper iväg en bil som inte funkar!!
            Last edited by captainmorgan; 21 March 2011, 23:40.
            captainmorgan

            Comment

            Working...
            X