Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lån av spridare och luftmassemätare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lån av spridare och luftmassemätare

    Hej allihop!

    Jag har äntligen fått tummen ur och bytt kamrem, olja, tändstift och stötdämpare på min älskade bil, tänkte att jag för en gångs skull ska besikta den och använda den på riktigt

    Dessvärre visade det sig att motorn går väldigt dåligt, och därför undrar jag om det finns någon vänlig själ som har en bränslespridare och/eller en luftmassemätare att låna ut - jag har fastnat lite i felsökningen och skulle vilja testa att byta, men vill helst inte köpa innan jag vet om det är dem det är fel på =)

    Jag finns i Uppsala och Stockholm, och det är en 20VT jag kör

    Edit: Jag är även intresserad av att låna en tändspole!

    /Peter
    Last edited by Chorus; 6 July 2011, 21:39.
    /Peter

  • #2
    Jag har 5st 20vt spridare. Beg köpta ej använda.
    Jag har 2st 16vt tändspolar. Fungerar, testade

    Jag har 16vt, den har ej luftmassemätare men en tryckmätare som gör bilen sluddrig(varven följer inte hur man gasar, lite hackig körning utan sensorn då jag testade). Sitter bredvid Trottelhuset kanske också 20vt har en sån?

    Comment


    • #3
      Jag antar att du redan har mätt på spridare och tändspolar med multimetern?

      Resistansen mellan första och sista pinnen på tändspolen ska vara 0,4 ohm.

      Spridarens resistans ska vara 16,2 ohm.

      Mer info: http://polak.ch/coupemanual/Engine%2...lv%20turbo.htm

      Om du redan gjort detta så kan vi ordna lite delar från min coupe som står avställd i Stockholm.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment

      Working...
      X