Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varför får man inte gilla (sin) FIAT?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Fast du missade lite poängen, problemet är att folk i allmänhet är arroganta nog att förlöjliga sina medmänniskor utan orka kolla upp fakta.. Fördomar är en sak, men när folk hånar att du råkar köra en jäkla bil av ett visst märke i 10-15år börjar man undra hur det står till. Jag är glad om du aldrig upplevt detta men du är nog i minoritet isf.
    Har själv upplevt samma sak och det gäller såväl Coupen, Punton och Argentan. Visst man har hört om de som frågat om Coupen är en "ny Porsche?" men det är när de SER bilen, om nån frågar vad för bil man har blir det andra reaktioner...
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #32
      Originally posted by per
      Och det jag menar är att Mercas stjärna inte dalar betänkligt för det, Mercedes anses ändå i folks ögon som toppen av kvalitet och bästa köp.
      Tror deras anseende är skadat, läs vad det kostade Mercedes: http://www.rost-skit.se/site4.html. Å andra sidan verkade denna killen rätt arg minst sagt...

      Vad jag förstått är rostskyddet bättre från ca 2004-2005. Men dessa bilar har kanske inte hunnit rosta än? Nuvarande bilar ska vara bättre: http://www.vibilagare.se/test/rost/r...-cdi-kombi-138
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #33
        Originally posted by per
        Fast du missade lite poängen, problemet är att folk i allmänhet är arroganta nog att förlöjliga sina medmänniskor utan orka kolla upp fakta.. Fördomar är en sak, men när folk hånar att du råkar köra en jäkla bil av ett visst märke i 10-15år börjar man undra hur det står till. Jag är glad om du aldrig upplevt detta men du är nog i minoritet isf.
        Har själv upplevt samma sak och det gäller såväl Coupen, Punton och Argentan. Visst man har hört om de som frågat om Coupen är en "ny Porsche?" men det är när de SER bilen, om nån frågar vad för bil man har blir det andra reaktioner...
        "...och jag kan förstå att bemötandet är annorlunda när det gäller en bruks-Fiat precis som författaren skriver. Och det tycker jag är fel."

        Visst kan man få förtjäna en nördstämpel ibland. Men jag vänder mig mot också mot precis det du säger, hån och andra hårda ord.

        Titta bara in på DI eller automotorsport, där är en del personer som vigt sitt liv åt att klanka ner på allt som inte är BMW och Audi. Människor som tex allvarligt tycker det är rätt att lägga ner Saab, trots alla de människor som kommer att drabbas. Kalla det total avsaknad av empati eller som sossarna kallar det, solidaritet. Detta, den utbredda smygrasismen, och den allmäna individualismen och en närmast fientlig inställning till människor som inte tillhör dina närmaste får mig att på allvar fundera på att migrera.

        Svenskar är inte tillräckligt snälla, vi behöver mer Bamseattityd här.
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #34
          Ok..
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #35
            Originally posted by per
            Ok..
            Ibland blir man lite arg.

            Men vi vet ju alla att hade Sverige varit full av glada Fiatägare så hade det varit ett lite snällare, lite varmare land!
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #36
              Originally posted by rask
              Ibland blir man lite arg.

              Men vi vet ju alla att hade Sverige varit full av glada Fiatägare så hade det varit ett lite snällare, lite varmare land!
              Word!
              Därför fortsätter jag att köra min FIAT oavsett vad andra inskränkta människor tycker.
              Henrik
              Fiat 500e -15
              *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
              Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
              Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
              *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

              Comment


              • #37
                Originally posted by rask
                Ibland blir man lite arg.

                Men vi vet ju alla att hade Sverige varit full av glada Fiatägare så hade det varit ett lite snällare, lite varmare land!
                Håller med dig helt och hållet...!
                Så mycket snyggare alla vägar hade blivit!
                captainmorgan

                Comment


                • #38
                  Men det var då helvete vilket gnäll det blev på! Det är väl ändå ett diskussionsforum, inte ett tillrättavisningsforum?
                  Det enda jag gjorde var att plocka kaptenens 9-års-diskussion och spann vidare på denna. Bara för att förlöjliga "motståndarna".
                  Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Schuckert
                    Men det var då helvete vilket gnäll det blev på! Det är väl ändå ett diskussionsforum, inte ett tillrättavisningsforum?
                    Helt rätt.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #40
                      Äh visst är det tråkigt att alla ser ner på Fiat men på sätt o vis bara bra! Fler bra billiga bilar över till oss och Vad hade inte en coupe kostat idag om det hade stått Audi t.ex. på huven? Gled in på mcdonken nyss och där stod naturligtvis ett bondegäng med sina 740. Nog såg dom allt avundsjuka ut! Saab 9-3 har jag ägt en tidigare. Det enda som talar för den var väl i så fall interiörskvaliten...

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Ankan
                        ...Vad hade inte en coupe kostat idag om det hade stått Audi t.ex. på huven? ...
                        Den hade följaktligen redan varit skrotad.
                        Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Schuckert
                          Den hade följaktligen redan varit skrotad.
                          hehe probably

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Schuckert
                            Försök att hitta en 9 år gammal Audi (den bästa bilen i svenska ögon) på vägarna.
                            Nä, just det! De är bortskrotade så att vi inte skall få reda på att de har strukturrost och diverse småfel som inte går igenom besiktningen. Fel som fanns där från början. Har själv tittat in i balkarna i sprillans nya BMW och Audi och de är rostiga redan från fabrik. Inga problem eftersom bilen är borta från marknaden innan rosten har ätit sig igenom.

                            Marknadsföring.
                            Jag hade en rostfri audi, dom var dom första som började helgalva sina bilar så där har du fel.

                            varför det finns många bmw som är rostiga är pga att det är en vinterbil/lekbil.
                            står ofta på en bmw verkstad och det är inte mycket rost på dom bilarna där.
                            snarare merca och fordarna som är riktigt rostiga.

                            Köp en tysk importerad bmw och så har du ingen rost.

                            Du har ju lika mycket fördomar för bmw och audi som folk har för fiat.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by fritte
                              Jag hade en rostfri audi, dom var dom första som började helgalva sina bilar så där har du fel.

                              varför det finns många bmw som är rostiga är pga att det är en vinterbil/lekbil.
                              står ofta på en bmw verkstad och det är inte mycket rost på dom bilarna där.
                              snarare merca och fordarna som är riktigt rostiga.

                              Köp en tysk importerad bmw och så har du ingen rost.

                              Du har ju lika mycket fördomar för bmw och audi som folk har för fiat.
                              Exakt! Min BMW X5a som är en 2002a har inte en gnutta rost på sig, och där kan man snacka vinterbil! Besiktningsmännen var VÄLDIGT imponerade! Och tänk er att mätaren gick över 17k mil för ett par dagar sen.

                              Jag skulle mer säga att de handlar om VEM som äger bilen, istället för att vissa märken är fel.

                              Dock så måste ja säga att många bilar rostar, men Opel har Rekord
                              Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Dice
                                Exakt! Min BMW X5a som är en 2002a har inte en gnutta rost på sig, och där kan man snacka vinterbil! Besiktningsmännen var VÄLDIGT imponerade! Och tänk er att mätaren gick över 17k mil för ett par dagar sen.

                                Jag skulle mer säga att de handlar om VEM som äger bilen, istället för att vissa märken är fel.

                                Dock så måste ja säga att många bilar rostar, men Opel har Rekord
                                jo opel är väll värst,

                                om man inte räknar in alla kines märken. (typ kia)
                                men då rasar annat innan rosten hinner märkas. javascript:smilie('')

                                Comment

                                Working...
                                X