Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varför får man inte gilla (sin) FIAT?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by fritte
    jo opel är väll värst,

    om man inte räknar in alla kines märken. (typ kia)
    men då rasar annat innan rosten hinner märkas. javascript:smilie('')
    Kia är koreanskt

    Japanska bilar är det inge fel på heller, de senaste 10-15 åren har de gått om tyskarna anser jag! (Italienarna fortfarande 1a ) Toyota ligger ju typ alltid i topp på alla listor!
    Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

    Comment


    • #47
      Bra med lite nyanser. Inget fel på de flesta andra bilmärken, även om det självklart finns undantag.

      Gamla Toyota Corolla från mitten av 90-talet verkar vara odödliga rent mekaniskt. Grymt tillförlitliga bilar, men ack så tråkiga! Nya Kia/Hyundai verkar var grymt tillförlitliga och megalånga garantitider och ska inte föraktas.

      Personligen har jag haft en två Saab 900 från sent 80-tal, grymt charmiga bilar, en gick klockrent men såg ut som skit och en var ett riktigt ras men såg hyfsat fräsch ut. Bettan och Berit.

      Nuvarande vinterbilen, en Golf IV är ett dött mekaniskt ting med total avsaknad av personlighet. Praktisk? bekväm? Javisst! Men helt charmlös. Det är en "Den" snarare än en "Hon" och kommer följdaktligen aldrig kunna få ett namn.

      Last edited by rask; 26 August 2011, 09:08.
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #48
        Originally posted by fritte
        Jag hade en rostfri audi, dom var dom första som började helgalva sina bilar så där har du fel...
        Första bilen att helgalvas var en Fiat Tipo.

        ...Du har ju lika mycket fördomar för bmw och audi som folk har för fiat...
        Folk som kör tyska bilar är idioter.
        Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

        Comment


        • #49
          Självklart ska det finnas nyanser men det är det jag saknar i synen på Fiat i Sverige. Sant är att för 20 - 30 år sedan var kanske inte Italienska bilar 100% optimerade för nordiska förhållanden. Jag kan fotfarande vakna kallsvettig efter att haft mardrömmar om min gamla Fiat 131:a...

          Många kollegor/släktingar kör av någon anledning Audi. Och fan vad dom krånglar. Det byts turboaggregat, det rasar motorer, det är en massa småstrul men ALDRIG säger någon typiskt Audi utan det verkar bara vara små hack i kurvan. För Audi är ju så himla bra det vet ju "alla"

          Tänk ovanstående fel fast på Fiat så får omgivningen bara bekräftat vad de redan visste, Fiat é skit.

          Det är de nyanserna jag saknar och som gjorde att jag skrev mitt första inlägg. Sen kan jag någonstans tycka att de är lite kul också att folk blir så provocerade av att jag kör Italienska bilar och dessutom alltid framhäver hur fantastiska de är
          /Henrik
          Last edited by hbp98001; 26 August 2011, 23:13.
          Henrik
          Fiat 500e -15
          *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
          Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
          Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
          *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

          Comment


          • #50
            Originally posted by Schuckert
            Första bilen att helgalvas var en Fiat Tipo.


            Folk som kör tyska bilar är idioter.
            Tack för den.

            Personliga påhopp passar inte här, då kan du hitta andra sajter att spy din galla på.
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #51
              Originally posted by rask
              Tack för den.

              Personliga påhopp passar inte här, då kan du hitta andra sajter att spy din galla på.
              Tror dock han var ironisk, men han gör de på fel sätt..

              Jag har bilar från hela världen,

              1 Japanare jag är supernöjd med, en Tysk jag är supernöjd med sen min Coupe som jag är supernöjd med, samt att jag ska köpa en Corvette nästa sommaren.

              Man tar de bästa ifrån alla världar

              Sägen inte detta för att skryta, min mening var att nästan alla märken har guldkorn i deras modelluppsättning!
              Last edited by Dice; 26 August 2011, 15:16.
              Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

              Comment


              • #52
                Originally posted by Dice
                Tror dock han var ironisk, men han gör de på fel sätt..

                Jag har bilar från hela världen,

                1 Japanare jag är supernöjd med, en Tysk jag är supernöjd med sen min Coupe som jag är supernöjd med, samt att jag ska köpa en Corvette nästa sommaren.

                Man tar de bästa ifrån alla världar
                Me like!
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Schuckert
                  Första bilen att helgalvas var en Fiat Tipo.

                  Folk som kör tyska bilar är idioter.
                  Du glömde smiley'n där..?
                  Sant att Tipon var tidig med helgalv, men Audi var faktiskt före och innan dem Porsche. Det är och var tunna väggar mellan dessa företag..

                  Originally posted by rask
                  Personliga påhopp passar inte här, då kan du hitta andra sajter att spy din galla på.
                  Så ja, uppenbar ironi. Peace!
                  Last edited by per; 26 August 2011, 15:42.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by hbp98001 Självklart provocerade av att jag kör Italienska bilar och dessutom alltid framhäver hur fantastiska de är
                    /Henrik
                    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                    S/y Mascot
                    S/y Rebell
                    20vT
                    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                    Comment


                    • #55
                      Visst katten försvann det en del smileys:ar. Verkar inte helt stabilt med iOS-enheter och denna forumversion, när man trycker på smiley-knapparna. Skriver man dem manuellt funkar det.

                      Rask: som göteborgare kanske du har stött på begreppet "gliring"? I ett nördforum som detta är det påbjudet att slänga ovett mot oliktänkande. Det stärker banden. Peace!
                      Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by rask
                        Bra med lite nyanser. Inget fel på de flesta andra bilmärken, även om det självklart finns undantag.

                        Gamla Toyota Corolla från mitten av 90-talet verkar vara odödliga rent mekaniskt. Grymt tillförlitliga bilar, men ack så tråkiga! Nya Kia/Hyundai verkar var grymt tillförlitliga och megalånga garantitider och ska inte föraktas.

                        Personligen har jag haft en två Saab 900 från sent 80-tal, grymt charmiga bilar, en gick klockrent men såg ut som skit och en var ett riktigt ras men såg hyfsat fräsch ut. Bettan och Berit.

                        Nuvarande vinterbilen, en Golf IV är ett dött mekaniskt ting med total avsaknad av personlighet. Praktisk? bekväm? Javisst! Men helt charmlös. Det är en "Den" snarare än en "Hon" och kommer följdaktligen aldrig kunna få ett namn.
                        Japanerna är väll undantaget från övriga asiat bilar i standar, alltså honda, nissan, subaru och toyota.
                        men toyotas nya modeller är växellådan billigt tillverkad, dålig kvalite men annars mycket för pengarna.



                        visste inte att kia är koreianskt men kia är skräp, vet flera som har och INGEN är nöjd. bara massa fel och svindyrt att reparera. ny kia så tar dom 30 lax för en jävla koplings lamell på kias verkstad.

                        och hyundai bilar har också riktigt låg kvalite på framvagn, motor, ac, osv

                        något som också är dåligt men inte asiatiskt är dacia, visst du får en ny bil för 80k men ska du ha den utrustningen som en vanlig bil har, radio ac och servo osv så kostar bilfan ändå lika mycket som något mycket bättre. och kvaliten och rostskyddet är riktigt dåligt. och för dom 80k får man en riktigt bra beggad bil.

                        Comment


                        • #57
                          Jag tror det handlar om 50% hur kvaliteten faktiskt är på komponenterna och slutprodukten, och 50% hur du sköter bilen..

                          Jag har i flera år fått intrycket att bilmärket (som säljer mer än tusen bilar per år) med den bästa kvaliteten rakt igenom är... *trummvirvel* ....


                          Porsche


                          Säg gärna vad ni tror
                          Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                          Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                          Comment


                          • #58
                            Porsche = 50% kvalitet 50% märkessnobbism 0% passion


                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by smOOth
                              Jag tror det handlar om 50% hur kvaliteten faktiskt är på komponenterna och slutprodukten, och 50% hur du sköter bilen..

                              Jag har i flera år fått intrycket att bilmärket (som säljer mer än tusen bilar per år) med den bästa kvaliteten rakt igenom är... *trummvirvel* ....


                              Porsche


                              Säg gärna vad ni tror
                              För mig är kvalite på en bil, en som sällan behövs lagas eller lämnas in på service. Så enligt min bok slutade man tillverka kvalitetsbilar i slutet på 70- talet, dvs samtidigt som man slutade tillverka raketost
                              Last edited by stooges; 5 September 2011, 11:20.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by stooges
                                För mig är kvalite på en bil, en som sällan behövs lagas eller lämnas in på service. Så enligt min bok slutade man tillverka kvalitetsbilar i slutet på 70- talet, dvs samtidigt som man slutade tillverka raketost
                                Dock var väl den upplevda känslan i interiör och väghållning knappast något att hurra för

                                Per: lite passion finns det väl allt
                                Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                                Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                                Comment

                                Working...
                                X