Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 125 Special 1972 - RIP 141201

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Rolando
    Själv använder jag alltid maskinen med två trissor - den är överlägsen singelmaskinen. Plus att den är lättare att hålla för en "gamling" som jag, med utslitna tummar. Rusta har en mycket bra maskin för en billig penning.
    Rolando, vilka trissor använder du vid efterpoleringen med den maskinen? Jag har inte kunnat hitta några lammullshättor eller dylikt.
    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

    Comment


    • #47
      Originally posted by pazzo
      http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=144567080

      Hur verkar denna?
      Snarare denna typen om man är amatör: http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=165285100
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #48
        Ok
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #49
          Amatörer är vi väl kanske allihopa, om vi inte har det som yrke.
          Kan man hantera en steglös enkelmaskin, så är den nog bättre.
          Jag orkar inte hålla den längre.

          Skumgummihättorna får man vara försiktig med - det blir varmt, särskilt om man trycker för hårt.

          Det är inte så lätt att finna de mindre polerhättorna. Jag har vid flera tillfällen, fått köpa de större, och sen sytt om dom. Som tur är, så har jag sykunniga i familjen. Man kan även ta en gammal tjockare frottéhandduk , och klippa rund, sy en kanal runt, trä i ett band, och sen trä utanpå skumgummirondellen.
          Annars så har Biltema ett set med både vaxpåläggare och polerhättor, men de säljs bara tillsammans. Kostar dryga 50-lappen. De är 95 mm.

          Men det är bara till tak, huv och bagagelucka, som jag använder maskin. Därför är använda/tvättade frottehanddukar mina bästa vänner. De är de bästa att använda, men det måste vara ren bomull. Glöm dyra polerpapper och polertrassel.
          IKEA hade nu i våras handdukar för 2:- Jag köpte 50 st. Körde dom i tvättmaskinen i 90 grader (inte alla på en gång *L*)

          Men lackprodukter är som olja till bilen - alla har sin favorit.
          De märken jag nämnde, är det jag använder, och som fungerat bäst för mig.
          När jag var liten och hjälpte min far med bilen, så använde han Caranuba (el. nåt sånt) och det var inte roligt. Vi höll på i flera dagar. Hans bilar var ofta svarta .......

          PER : Prova med Lahega, du vet ju deras produktutbud!
          //R//

          Comment


          • #50
            Vann denna mkt passande radio på eBay i söndags..
            86euro+frakt iofs..

            (CD/RDS/Aux/SD/USB/4x50W..)

            Telefunken Classic 30
            Attached Files
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #51
              Känns ju mer prisvärt än att köpa en gammal Blaupunkt från 1972 för 5000 spänn och ändå bara få in "Hallå bilist"

              Comment


              • #52
                Haha don't tell me..? 5000?
                Last edited by per; 1 December 2011, 13:53.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #53
                  Originally posted by per
                  Vann denna mkt passande radio på eBay i söndags..
                  86euro+frakt iofs..

                  (CD/RDS/Aux/SD/USB/4x50W..)

                  Telefunken Classic 30
                  Ha! Läcker!
                  à la London designmarknad - www.alalondon.se

                  Comment


                  • #54
                    Har länge sökt efter en AUTOVOX bilradio till mina äldre fordon.
                    Ett italienskt märke som funnits väldigt länge, men som kanske inte sålts i Sverige.
                    Den fanns i alla fall som tillbehör till gamla 500 Topolino.
                    Då satt själva enheten under instrumentbrädan, medan reglagen och skalan satt i innerbackspegeln. Alltså så följde en ny backspegel med i paketet till Topolinon.

                    De säljer ju inte bara bilradio, utan i stort sett allt inom ljud.
                    Så hojta till, den som ser en gammal AUTOVOX!

                    http://www.autovox.it/default.asp

                    Per: Du har fått tag på en snygg bilradio. Och med "vanliga" rattar - eller?
                    //R//

                    Comment


                    • #55
                      Är inte denna Telefunken på 4x100 W ....
                      Denna tyska sida finnss ju typ var man köper till billigaste pris, och där anges 4x100 W

                      http://www.billiger.de/show/produkt/...Classic-30.htm
                      //R//

                      Comment


                      • #56
                        Autovox

                        Hej Rolando tror att den modell till Topolino fanns till Sexhundran också.
                        Det tråkiga med Autovox är att dom var 10 år efter alla andra fabrikat med FM.
                        Någon som vet anledning?
                        Ciao

                        Comment


                        • #57
                          Roland: Ja den ser ut precis som på bilden. Eller ja, det är EXAKT den på bilden.. Rattar m andra ord. Återstår att se vad de har för funktioner.
                          Det där med 4x100W låter som ett feltryck, mig veterligen finns ännu ingen huvudenhet med 400W.. Hur bra MOSFET-steget än är. 4x50W låter mer rimligt, vilket står på andra datablad.

                          Originally posted by Rolando
                          Då satt själva enheten under instrumentbrädan, medan reglagen och skalan satt i innerbackspegeln. Alltså så följde en ny backspegel med i paketet till Topolinon.
                          Haha, låter inte som något för en 125..
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #58
                            Gratulerar till köpet Per! Vilken pärla! Värsta maffiavagnen!

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by toto
                              Gratulerar till köpet Per! Vilken pärla! Värsta maffiavagnen!
                              Tack Toto, det är så jag får nypa mig i armen varje gång jag ser den i garaget..

                              Bifogar en av de mer övertygande bilderna Kristin skickade innan jag slog till. Gaspedalen (av ganska tysk/BMW typ..) brukar ofta vara loss/fattas, och pedalgummin såg ut att stämma med miltalet. Och originalmattorna.... Ujuj!
                              Attached Files
                              Last edited by per; 27 September 2011, 17:49.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #60
                                Roade mig med att fortsätta rengöra bilen, den har ju stått still i sju år och innan dess var det nog ett tag sen det putsades.

                                Innertaket var fläckigt av (vad det såg ut som) stänk från rostskyddsvax och mögelprickar. Inte nu längre tack vare Ajax!
                                Attached Files
                                Last edited by per; 27 September 2011, 17:50.
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X