Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 125 Special 1972 - RIP 141201

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Två saker fattas hittills, växelspaksdamasken och kåpan till bältesfästet hö bak:
    Attached Files
    Last edited by per; 27 September 2011, 17:50.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #62
      Men - när jag tog av stolsöverdragen för första tvätt sen 1972 (?) hittades kåpan under baksätet!

      F.ö. intressant att jämföra med 125ans barnbarn Argenta, allt är mer välgjort i 125. Ihopsättningen, isoleringen under baksätet, dynans uppbyggnad med bättre fjädrar osv.
      Attached Files
      Last edited by per; 27 September 2011, 17:52.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #63
        Sådärja!
        Hade kanske varit knepigt att hitta annars.
        Attached Files
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #64
          Ett orört 125-baksäte!
          Attached Files
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #65
            Överdrag från Domus, jo jag tackar.
            Attached Files
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #66
              Inte en enda fläck på originalklädseln, och det ska det väl inte behöva bli heller.

              Ett stor uppgradering från tidigare modell (125S 69-70) var att sätena var 100% textilklädda, innan hade de galonskoningar på sidorna. Och sämre kvalitet på golvmattan om man ska tro handboken.

              Övriga ändringar 1971-72 var bakre askopp på golvet istället för i bakdörrarna, träpanel istället för plåt/galon samt ny förvaringskonsol istället för mittkonsol fram.
              Attached Files
              Last edited by per; 27 September 2011, 15:40.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #67
                En till bild.. Har inte lyckats få dit radiolocket ordentligt, verkar ha svällt en smula.. Fast o andra sidan kommer det radio senare.

                Och som sagt fattas spakdamasken, nån som har ett bra tips om var man kan hitta en..? Funderat på om VAZ hade samma men är tveksam. Kan man bara hitta en sliten kan man ju alltid sy upp en ny i svart skinn.

                Tyvärr har Pioneer-högtalarna klämts fast på undre hyllan så kromlisten och vinylen är lite trasiga på båda sidor. Inget att göra nåt åt tills man hittar en ny hylla.. (som även den är unik för sista versionen 71-72).

                Attached Files
                Last edited by per; 27 September 2011, 17:58.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #68
                  Fy fasen vad fräscht!! Å jag som trodde min var fin inuti....
                  Rev ut min golvmatta i 128:an idag för rengöring/uppfräschning, hittade 2 tioöringar

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by toto
                    Fy fasen vad fräscht!! Å jag som trodde min var fin inuti....
                    Rev ut min golvmatta i 128:an idag för rengöring/uppfräschning, hittade 2 tioöringar
                    Har för mig att jag läste på Alfapower om en snubbe som hittade ett gäng påsar knark i sin "bättre" begagnade bil när han gjord rent under några lister

                    PS Den ser som ny ut
                    Last edited by stooges; 27 September 2011, 18:31.

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by per
                      En till bild.. Har inte lyckats få dit radiolocket ordentligt, verkar ha svällt en smula.. Fast o andra sidan kommer det radio senare.

                      Och som sagt fattas spakdamasken, nån som har ett bra tips om var man kan hitta en..? Funderat på om VAZ hade samma men är tveksam. Kan man bara hitta en sliten kan man ju alltid sy upp en ny i svart skinn.

                      Tyvärr har Pioneer-högtalarna klämts fast på undre hyllan så kromlisten och vinylen är lite trasiga på båda sidor. Inget att göra nåt åt tills man hittar en ny hylla.. (som även den är unik för sista versionen 71-72).
                      Den ser ju tokfin ut!

                      Det finns firmor som kan laga skadad vinyl. Uppsala bilsdelmakeri på Bergsbruunagatan kan nog hjälpa till. Går att smälta i ny plast och forma ytan så strukturen blir den samma som innan. Har sett lagningar själv och det blir banne mig som nytt. Bara ett litet tips om du vill åtgärda saken. http://www.uppsalabilsadelmakeri.se/
                      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by toto
                        Fy fasen vad fräscht!! Å jag som trodde min var fin inuti....
                        Rev ut min golvmatta i 128:an idag för rengöring/uppfräschning, hittade 2 tioöringar
                        haha kul.. Har hittills hittat en 5-krona (I'm rich baby!!) och ett par extranycklar (!!). Så nu har jag nog alla originalnycklar, två av varje. Var lite frågetecken ang. detta när jag hämtade bilen.
                        Originally posted by stooges
                        Har för mig att jag läste på Alfapower om en snubbe som hittade ett gäng påsar knark i sin "bättre" begagnade bil när han gjord rent under några lister
                        I wish! *drömmer mig bort till mitt liv som rysk sjöman*
                        Originally posted by Ante
                        Det finns firmor som kan laga skadad vinyl. Uppsala bilsdelmakeri på Bergsbruunagatan kan nog hjälpa till. Går att smälta i ny plast och forma ytan så strukturen blir den samma som innan. Har sett lagningar själv och det blir banne mig som nytt. Bara ett litet tips om du vill åtgärda saken. http://www.uppsalabilsadelmakeri.se/
                        Tack för tipset! Ska kolla upp det. Kromlisten är väl det krångliga gissar jag.
                        Last edited by per; 27 September 2011, 19:00.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by per
                          haha kul.. Har hittills hittat en 5-krona (I'm rich baby!!) och ett par extranycklar (!!). Så nu har jag nog alla originalnycklar, två av varje. Var lite frågetecken ang. detta när jag hämtade bilen.
                          5 spänn!!! Kanske nån "don Corleone" som ägt den tidigare... Har du kollat "proveniensen" noga

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by per
                            En till bild.. Har inte lyckats få dit radiolocket ordentligt, verkar ha svällt en smula.. Fast o andra sidan kommer det radio senare.

                            Och som sagt fattas spakdamasken, nån som har ett bra tips om var man kan hitta en..? Funderat på om VAZ hade samma men är tveksam. Kan man bara hitta en sliten kan man ju alltid sy upp en ny i svart skinn.

                            Tyvärr har Pioneer-högtalarna klämts fast på undre hyllan så kromlisten och vinylen är lite trasiga på båda sidor. Inget att göra nåt åt tills man hittar en ny hylla.. (som även den är unik för sista versionen 71-72).
                            Ett tips är Modins Motor i Söderhamn, där skall det finnas en som heter Harald Modin. Harald skall ha ett stort lager av äldre Fiat-prylar.
                            Detta fick jag reda på från Dan Andersson från Delsbo, så du kan hälsa Harald att du har indirekt fått infon från Dan. Harald känner personligen Dan.

                            Dan själv har haft en Fiat 125S men den är troligen skrotad. Om den är det så blev den troligen skrotad på Häggs bilskrot utanför Hudiksvall. Enligt Dan var inredningen fin, men att det skall finnas något kvar av den hos Häggs bilskrot är kanske inte så troligt.
                            Last edited by stooges; 28 September 2011, 15:22.

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by per
                              Tack för tipset.. Hittade ingen 125 men väl en 130 (!!): http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=16976943

                              Däremot finns mkt beg. smådelar till 125, bromsok, lysen osv.
                              Skulle vara intressant med en bild på 130. Borde ju finnas nån gammal Fiaträv som var/är intresserad att renovera upp den om den inte ser allt för risig ut.

                              PS Hoppas att Harald har något till 125an

                              Comment


                              • #75
                                Tack för tipset.. Hittade ingen 125 men väl en 130 (!!): http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=16976943

                                Däremot finns mkt beg. smådelar till 125, bromsok, lysen osv.



                                Kul likadan 125 S i Australien, dock en -70. Han har jobbat lite med bilen..
                                Attached Files
                                Last edited by per; 28 September 2011, 16:49.
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X