Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lancia A112 Abarth -84

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Plupparna döljer ett par (sannolikt rostiga) skruvar, ja.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Originally posted by AndersForsberg

      EDIT 2.
      Någon som har något miralekmedel för att få "tråkgråa" plastdetaljer att bli svarta och fina igen? ...eller hur man får bort vaxrester från nämnda plastdetaljer?
      Turtles "bumper and tire shine" funkar bra. Ger fin originallyster om det inte är allt för grått, för då vet jag inte om det finns nåt bra medel.

      Comment


      • #18
        Inte mycket nytt för dagen...
        Körde dock över interiören med en dammsugare och en fuktig trasa. Dammsugningen dög väl, men paneler och sånt får ha sig en dust av något medel någon gång snart.
        Attached Files
        ---

        Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

        Comment


        • #19
          Jag har ju trots allt inte visat en enda bild på rost (annat än det lilla som syns på första bilden).
          Här kommer därför två på reservhjulsbaljan.

          Inte så farligt på denna sidan...
          Attached Files
          ---

          Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

          Comment


          • #20
            ...desto värre på denna!

            In alles så är det väl iofs inte alls så dåligt som det skulle kunnat vara!
            Attached Files
            ---

            Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

            Comment


            • #21
              Meddelande från tjejen.
              Får väl ha det kvar för att pusha mig...
              ...annars får hon ju rätt!
              Attached Files
              ---

              Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

              Comment


              • #22
                Originally posted by toto
                Turtles "bumper and tire shine" funkar bra. Ger fin originallyster om det inte är allt för grått, för då vet jag inte om det finns nåt bra medel.
                Kolla i AlfaMats Ritmotråd, han hade visst något mirakelmedel...

                Jag hittade ett 20år gammalt medel från Morfar som gav en bra svärta på gammelsaaben och mammas förra V40. Var Turtle det med och såg lite ut som skokräm...
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment


                • #23
                  Originally posted by AndersForsberg
                  Meddelande från tjejen.
                  Får väl ha det kvar för att pusha mig...
                  ...annars får hon ju rätt!
                  Gulligt! Lucky you!
                  à la London designmarknad - www.alalondon.se

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by rask
                    Gulligt! Lucky you!
                    ...gott om plats för:

                    DISKA!
                    STÄDA!
                    GÅ UT MED HUNDEN!

                    o.s.v. på resten av taket dock!
                    ---

                    Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                    Comment


                    • #25
                      Och det bästa är att det kommer synas kvar i lacken även när du tvättat bort dammet!
                      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                      Comment


                      • #26
                        Äsch... Den ska lackeras om så småningom!
                        På tal om det... Någon som har koll på vilka färger dessa fanns i när de såldes?
                        Roligt att ha den helt original kanske, men svart är väl inte min absoluta favorit.

                        Vad gäller rost förresten...
                        Utvändigt kommer jag givetvis att köra så pass noggrant jag någonsin kan, men på vilken nivå måste man hålla lagningen när det gäller reservhjulsbaljan och dörrarnas insida (ja det finns ett par små bubblor där) egentligen?
                        Förutsatt att den aldrig mer kommer att behöva känna på regnväder alltså. Kommer det att bita mig i arslet om jag inte gör det hundra procent där också?
                        Jag förstår givetvis vad svaret kommer att bli, så egentligen var det helt onödigt att skriva dessa rader.

                        Gotlandsresa inbokad för övrigt... Får se vad jag kommer hem med!
                        ---

                        Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                        Comment


                        • #27
                          Om jag inte minns helt fel fanns de även röda..? Kolla med nåt Lanciaforum!
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #28
                            Om du skulle hitta några delar till gas-länkaget i lådorna hans skulle jag gärna köpa det av dig om du tar med dig hem. Behöver ett till mitt projekt.
                            Han verkar inte ha så mycket koll på vad han har liggande där

                            Comment


                            • #29
                              Jag ser vad jag hittar...

                              Hyggligt besvärligt att försöka boka en resa till och från Gotland för övrigt. Klart krångligt att planera något vidare med bara en avgång om dagen.
                              Glad för mitt fastland...

                              per: Jo, röda (solid) vet jag att det fanns, har även sett bild (wiki) på en rödmetallic men den är jag inte lika säker på om den är original.
                              ---

                              Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by AndersForsberg
                                Jag ser vad jag hittar...

                                Hyggligt besvärligt att försöka boka en resa till och från Gotland för övrigt. Klart krångligt att planera något vidare med bara en avgång om dagen.
                                Glad för mitt fastland...

                                per: Jo, röda (solid) vet jag att det fanns, har även sett bild (wiki) på en rödmetallic men den är jag inte lika säker på om den är original.
                                Var glad att det inte är semestertider när det gäller Gotlandstrippen. Jag hämtade en hoj där förra sommaren. Det blev till att vänta 6 veckor för att hitta en plats för hojen....
                                Men det går att fynda där, för ingen orkar ju åka dit

                                Comment

                                Working...
                                X