Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilbarnstol i Fiat 500?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilbarnstol i Fiat 500?

    Jag skulle så gärna skaffa mig en av dom nyare Fiat 500 modellerna, helst en Abarth förståss, men med småbarn i familjen blir man fundersam om en bakåtvänd bilstol för minstingen får rum? Helst i baksätet då också..Finns det någon som provat detta eller har stol i bilen och vet att det funkar? Har Fiat egna bilbarnstolar som är anpassade i storlek för bilen?

  • #2
    Borde inte vara några problem då det mest är huvudutrymmet bak som är begränsat.. Tror dock inte Fiat har egna barnstolar i Sverige iaf, men kolla på www.fiat.se.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Isofix-fästen finns i 500:an så vitt jag vet. Tyvärr lever vi i ett land som fortfarande använder remmar som stolsfäste, så det blir svårt att hitta stolar. Dt senare gör även att stolen knappt får plats om det inte är Volvo 740 med kyrkbänksvinkel på ryggstödet. I min Croma som är rejält stor i baksätet även för en 2-metare som jag fick jag knappt plats med en ny "remmad" stol en Isofix jag fick provad passade mycket bättre och jag kunde även dra bak framsätet framför.
      Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

      Comment


      • #4
        Isofix

        .
        Attached Files
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment

        Working...
        X