Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20VT PLUS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • efter mångra om och men fick det bli en downpipe från tyskland, kanske inte så billigt, men kändes som en bra handel och pålitlig säljare!
    2.75" DP.. 6775 kr, rostfri! Kunde säkert fått det billigare men det blir nog bra, lite desperat sagt!
    Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
    Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

    Comment


    • Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	21.7 KB
ID:	251578
      Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	11.7 KB
ID:	251579

      Ser fint ut!
      15 september var det beräknat till!
      Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
      Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

      Comment


      • Nu så slog jag till! 718 kr inkl frakt, crazyride.se
        6000k

        - - - Updated - - -

        Ska fixa lite bilder hur jag koppla in det, en enkel process!
        Attached Files
        Last edited by Torsten 20vt; 5 September 2015, 18:15.
        Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
        Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

        Comment


        • För er som undrar om öppet luftfilter verkligen ger någon effekt skillnad, så kan ni kolla på bilden från min bänkning, 1,2,3 var med orginalburken, 4,5 var med öppet apexi filter!
          Nu var mitt chip från leighton iförsej mappat för öppet luftfilter kan vara därför det gav mer, men om det är så att det inte spelar någon större roll vilket mappen är gjord efter så kan det ju vara kul att fixa för er som kör orginal filter och vill tjuva till er någon extra hästkraft!
          13hk extra på hjulen, det var ändå helt okej!

          Väntar fortfarande på min DP från Tyskland, dom gick på semester efter att jag beställde den.... Smart...
          Hoppas hinna bänka bilen igen innan vintern!
          - - - Updated - - -

          Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	2
Size:	99.5 KB
ID:	251560[/QUOTE]
          Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
          Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

          Comment


          • Är man riktigt optimist så blir det 18 hk på hjulen. Räknar man med 15% i drivlineförlust så blir det 21 hk på veven. Wow

            Du kommer se en rejäl skillnad med den nya DPn. Speciellt på höga varv då ett mindre rör börjar ge rejält med mottryck. Jag tror du kommer ligga på 290 whk med 2,75".
            Last edited by Freddan72; 8 September 2015, 20:28.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • Originally posted by Freddan72 View Post
              Är man riktigt optimist så blir det 18 hk på hjulen. Räknar man med 15% i drivlineförlust så blir det 21 hk på veven. Wow

              Du kommer se en rejäl skillnad med den nya DPn. Speciellt på höga varv då ett mindre rör börjar ge rejält med mottryck. Jag tror du kommer ligga på 290 whk med 2,75".
              Jo precis utifrån första bänktestet!
              Jag provade mäta på en sida jag googla på där man räkna ut en siffra från WHP - HP då skulle 268 whp hamna på 309 hk på vev!
              Jag hoppas verkligen på ett riktigt bra resultat med den nya, samt att jag har fått data utav leighton på hur jag ska ställa in boost controllern! Kan göra gött med en ny ebv ventil där!
              Får nog skynda på mitt straight-pipe bygge på luftfiltret också

              - - - Updated - - -

              Avgasbandage ska på hela DPn, spara motorn och oljefiltret från lite värme!
              Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
              Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

              Comment


              • SIP röret är påmonterat, det blev lite som Per beskrev sitt byte om att den gick lite gungigt på låga varv, men jag har ännu inte forge dump, utan en annan du ställer in den själv om den ska vara hård eller mjuk, hur som! Skruvade ner den lite så löste det sig!

                Nu fick jag veta från tunesport i Tyskland att min DP är påväg, känns bra!

                Är det någon här som vet vad som befinner sig bakom instrument panelen? Den blå långa!
                Tänkte nämligen göra så att man köper en ny sån från skroten, prövar göra ett hål i den för en bredbandslambda, köper en ny aluminium ring för att smälta ihop med dem övriga mätarna! Vill gärna slippa ha något i à-stolpen, försöker hitta en fin lösning på detta! Vad tror ni? Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	60.0 KB
ID:	251631
                Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                Comment


                • Originally posted by Torsten 20vt View Post
                  SIP röret är påmonterat, det blev lite som Per beskrev sitt byte om att den gick lite gungigt på låga varv, men jag har ännu inte forge dump, utan en annan du ställer in den själv om den ska vara hård eller mjuk, hur som! Skruvade ner den lite så löste det sig!

                  Nu fick jag veta från tunesport i Tyskland att min DP är påväg, känns bra!

                  Är det någon här som vet vad som befinner sig bakom instrument panelen? Den blå långa!
                  Tänkte nämligen göra så att man köper en ny sån från skroten, prövar göra ett hål i den för en bredbandslambda, köper en ny aluminium ring för att smälta ihop med dem övriga mätarna! Vill gärna slippa ha något i à-stolpen, försöker hitta en fin lösning på detta! Vad tror ni? [ATTACH=CONFIG]17213[/ATTACH]
                  Du skrev ju innan om skillnad mellan originalburk och öppet luftfilter. Har alltid undrat hur mycket en SIP ger. Jag tycker att responsen är bättre med SIP, men kan inte säga hur mycket mer det ger. Tänk om man hade haft tid och pengar och kunde testat allt roligt vi gör med våra motorer. Siffror före och efter säger en del och kan liksom inte snackas bort.
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • Originally posted by Freddan72 View Post
                    Du skrev ju innan om skillnad mellan originalburk och öppet luftfilter. Har alltid undrat hur mycket en SIP ger. Jag tycker att responsen är bättre med SIP, men kan inte säga hur mycket mer det ger. Tänk om man hade haft tid och pengar och kunde testat allt roligt vi gör med våra motorer. Siffror före och efter säger en del och kan liksom inte snackas bort.

                    Ja precis, jag märker också av en snabbare respons, får redan fullt ladd strax över 3000 men boost controllern funkar inte som den skall, trots rätt inställningar av leighton, tror det kan vara dumpen som inte håller för dom höga laddpeakarna på 1.45 bar, min ska tydligen bara vara gjord för 0.2-1.5 bar! Kan vara så att den slår av därför kommer det laddpeakar och sänker ner till 1.1 och fortsätter att svaja mellan 1.45! Bara en teori, men med gamla ebv så laddar den som den skall! Märkligt! Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	98.0 KB
ID:	251632
                    Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                    Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                    Comment


                    • Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	91.0 KB
ID:	251635

                      Nämen! Nu kan vi köra lite mer safe!
                      Blir att kolla om man inte koppla in den bredvid mätarna på instrumentbrädan, borra ett hål, kanske köpa en ny beg instrumentbräda!
                      Är det någon som haft loss den och vet hur det ser ut bakom? Är det möjligt eller bara en dum ide?
                      Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                      Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                      Comment


                      • Varför inte i a-stolpen?
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • Originally posted by 84jr0 View Post
                          Varför inte i a-stolpen?
                          Nja jag vill hålla det så rent som möjligt, tycker dels att det skymmer sikten lite!
                          Men jag ska ge det ett försök med instrumentpanelen!
                          Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                          Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                          Comment


                          • Mmmmm AEM
                            Kolla om Dice har lossat på plastpanelen. Han har ju lite elfel på instrumenten så kanske han har tagit av panelen vid felsökning.
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • mailade honom får vänta på lite respons!

                              j'vla förbannade typer till försäljare, i fredags fick jag mail om att dom hade skickat downpipen i onsdags den 16 september, idag kom ett mail om att dom hade skickat tillbaka min summa med pengar jag betalt!
                              Så nu blir det ingen downpipe förens efter vintern då svärfar är grym och hjälper till med en rostfri 3" med dubbla lambda utgångar!
                              Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
                              Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

                              Comment


                              • Svarat pm nu. Sorry för sent svar. Inte kollat forumet på en månad typ :P
                                Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                                Comment

                                Working...
                                X