Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan inte tanka fullt- pumpen slår av

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan inte tanka fullt- pumpen slår av

    Hej!

    Har en Fiat Punto 00:a som jag inte kan tanka full utan efter ca halv tank slår pumpen ifrån. Jag kan dock fylla tanken med en bensindunk. Finns det någon form av urluftning där ångor skall ut när man tankar. Detta finns integrerat på min 70D5 iaf.
    Kan det vara något annat?

    Det läcker ingen bensin och bilen går bra.

  • #2
    vet inte säkert !

    min är lika men om man vrider handtaget så slangen tar mot själva luckan så går det att tanka min iaf. Jag har inte brytt mig om detta eftersom det funkar ! men kan vara igensatt avluftnings rör
    F:finns I:ingen A:annan T:turbo

    saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

    punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

    131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

    Comment


    • #3
      Svårt att byta eller rengöra denna avluftning till tankarmaturen?

      Comment


      • #4
        Inget att byta eftersom det ligger i konstruktionen. Det funkar bättre när pipen på pumpen är lite rakare och inte misshandlad genom att den blivit nerböjd. Tricket är som nämnts ovan att vrida tankhandtaget till mer horisontalläge samt att hålla i den hela tiden och tanka manuellt. Men visst är det onödigt och tröttsamt! Samma på Uno.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #5
          Samma på min.. Bara att vrida upp o hålla i.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment

          Working...
          X