Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tänkt köpa en Uno Turbo men behöver info först

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tänkt köpa en Uno Turbo men behöver info först

    Tjenare alla Fiat galningar , jag är helt ny här och har tänkt mig att köpa en fiat uno turbo , jag har helt änkelt tröttant på min Seat Ibiza, jag har testat en uno T förut och den gick som f/n den hade runt 160hk

    men jag skulle vilja veta lite om fiat uno turbo
    hade tänkt mig en 160hk maskin kanske lite till

    *hur många mil kan en sådan gå
    *vad är det som oftast går sönder
    *vad kostar en sådan maskin att försäkra
    *finns det mycket styling till en sådan bil
    *är det värt att importera en från Tyskland
    *hur mycket tror ni är max summa för en 88-92:a hade tänkt mig 10-17 lakan

    här har ni en länk Fiat Uno T <--- ser lite misstänksamm ut .. 4700 mil .hmmm

    Eller denna Fiat Uno T

    Om någon e grymm på Tyska så kan du/ni vara trevliga och översätta

    jag välkommnar alla svar

    Mvh Babel H
    Last edited by babel haffo; 11 April 2003, 00:44.

  • #2
    Jag har suttit och letat lite info om Uno:n men inte hittat något användbart förutom att på de flesta forumen så säger dom att en Uno har runt 130hk orginal , är dom bilarna som jag har länkat till tok trimmade eller???

    Comment


    • #3
      Ojojoj.. du verkar bortfintad.. En Turbo 1.3 har 101 hk original, en 91 - 93 (1.4l) har 112 hk.

      160hk är rätt bra trimmat, förmodligen det mesta ganska original.

      För fakta gå in på www.carsfromitaly.com klicka på Fiat, och sen "models". Där har du Uno, m. fakta o länkar o allt.

      Mitt tips, om du ändå tänkte importera, är den sista modellen, Uno Turbo Racing 1.4. (såldes inte här) Nya karossen (1990-94) är sjukt mycket snyggare och kvaliteten på inredning osv. är typ 200% bättre.. ;-)

      good lack och välkommen!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        per: tackar för infon , jag gjorde flera undersökningar igår natt runt 3-4 tiden , och förstod att man inte fick importera in en bil som har en modifierad motor (vrid+hk)

        så jag tänker skaffa mig en orginal och sen trimma lite

        men hur många mil kan en senare modell köra ..

        Comment


        • #5
          Farsan har en 75SX -88 som gått 42000mil... ;-)
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Kolla in Carmaniacs-forumet på www.lazzat.nu
            //Rickard
            http://tipo.sketfull.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by babel haffo
              per: tackar för infon , jag gjorde flera undersökningar igår natt runt 3-4 tiden , och förstod att man inte fick importera in en bil som har en modifierad motor (vrid+hk)

              så jag tänker skaffa mig en orginal och sen trimma lite

              men hur många mil kan en senare modell köra ..

              Hur menar du med att man inte får importera en trimmad bil...

              du får ju endå inte ha 170 kusar i en uno när du besiktigar...
              sen spelar det ingen roll om den så är från ukraina eller evensksåld....
              bättre en bil på strippen
              än tio i garaget.

              Comment


              • #8
                Jugglan: jag fick för mig att jag läste det någonstans
                om det är så att det inte spelar någon roll så åker jag ner och hämtar en 160hk uno snart

                när man besiktar den ska man bara ställa ner laddtrycket då eller??? tips

                Comment


                • #9
                  i tyskland : du trimmar en bil åker till tuv och får det godkänt , sedan står det i bilens papper.

                  i sverige : du trimmar en bil åker till sbp och dom godkänner dig , om det inte är helt uppenbart.

                  alltså går det aldrig att få in en trimmad bil från tyskland till sverige , så se upp det kan räcka med ett sport avgassystem.
                  Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                  X1/9
                  www.kallebacksmotor.se

                  Comment


                  • #10
                    Men får man importera 1,4? Punto GT:n hade ju förvisso den motorn men det var ju en annan bil. 1,3 är det iallafall ingen idé att importera, skiljer bara några tusen i pris här o i Tyskland, och därnere körs de nog hårdare med tanke på autobahn o liknande. Inte så bra för Unon som ju är väldigt lågt växlad.
                    Fiatlös

                    ___________________

                    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                    Comment


                    • #11
                      borde gå att importera , angående utväxlingen så gör min uno 200 km/h på 4:an.
                      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                      X1/9
                      www.kallebacksmotor.se

                      Comment


                      • #12
                        Jens: Du har väl annan växellåda eftersom det är nya karossen? Eller är jag helt ute o cyklar?
                        Fiatlös

                        ___________________

                        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Jens
                          i tyskland : du trimmar en bil åker till tuv och får det godkänt , sedan står det i bilens papper.

                          i sverige : du trimmar en bil åker till sbp och dom godkänner dig , om det inte är helt uppenbart.

                          alltså går det aldrig att få in en trimmad bil från tyskland till sverige , så se upp det kan räcka med ett sport avgassystem.
                          Men det var väl inte meningen att han skulle köpa en bil som är reggad med massa trim i tyskland.....
                          bättre en bil på strippen
                          än tio i garaget.

                          Comment


                          • #14
                            putt: jag vet faktiskt inte , jag tror det är samma som 88:an och framåt . eller så har jag annan utväxling , din borde också göra 200 på 4:an isåfall

                            har några dåliga bilder här www.pbase.com/uno_jens/root
                            Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                            X1/9
                            www.kallebacksmotor.se

                            Comment


                            • #15
                              Tack för alla svar grabbs , det jag har kommit fram till är att inte köpa en trimmad bil i tyskland , sen att jag ska köpa en 90-94 istället för 88:ans, trimma är inte så dyrt har jag för mig

                              men jag tycker att orginal i tyskland är dyrt . dom ligger runt 10-15k och har gått 15000mil, ska det kosta så mycket med en uno T

                              Comment

                              Working...
                              X