Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sänka bränsleförbrukningen med 50%?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sänka bränsleförbrukningen med 50%?

    www.hyway1.com

    Läste lite på den här sidan. Du kan tydligen sänka bränslekostnaden med hälften om du installerar en elektrolysator i bilen. Elektrolysatorn tillverkar vätgas medan du kör. Gasen leds in i motorn med insugsluften och fungerar som katalysator så att full förbränning uppnås.
    Gasen renar motorn, gamalt slagg förbränns och oljebytesintervallerna kan förlängas till det dubbla.
    Besparingen är upp till 50 % i bensinare och dieseldrivna fordon uppnår en besparing på 40 %.
    850 dollar kostar den billigaste varianten.

  • #2
    Hehe..
    Antingen borde de fått nobelpris, eller så är det redan 1a april?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Tror du det är bluff ? Tekniskt sett är det möjligt och vätgasdrivna bilar är ju inte direkt nån nyhet. Bromsen heter oljeindustrin och allt vad det tillhör. De som tjänar pengar på olja har för stor makt!

      Comment


      • #4
        Spillvärme skulle vara idealiskt..
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Hej alla, jag har köpt en färdig sats för att tillverka vätgas (HHOO / H2O2) nu våren 2015 och jag kan säga att det fungerar utmärkt på min Fiat Punto 2001 ELX. Varje gång jag kopplar ur co2 sonden skjunker besinförbrukningen rejält. Problemet är att jag behöver sänka förtändningen så den tänder nästan i övre dödläge. Någon som vet om man kan ställa ner förtändningen via ECU (CDI) boxen eller måste jag göra det manuellt. När jag gjort om något med elktrolys eller något annat så nollställer jag ECU'n och låter den börja om. Efter ett tag så ställer den om så bränsleförbukningen ökar då den inte känner igen vätgas & syrgasen i den blandningen. Så de enda jag behöver är att ställa ner förtändningen. Finns det hjälp här?
          Last edited by conny_norman; 11 June 2015, 16:38.
          Ju äldre jag blir, desto snabbare var jag....

          Comment

          Working...
          X