Announcement

Collapse
No announcement yet.

128 combi eller 128 2d sedan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ngn som vet ngt om dem här?? precis beställt.. va iaf billigt!

    http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-128-R...item2ebb341924

    Comment


    • #32
      http://www.ebay.co.uk/itm/Fiat-128-Y...item43ac957d59

      hm... det har kommit ut många rätt så sjysta grejer.. verkar inte va nå dyrt alls.. från kroatien

      Comment


      • #33
        Originally posted by radical_minus
        ngn som vet ngt om dem här?? precis beställt.. va iaf billigt!

        http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-128-R...item2ebb341924
        Han annonserar på alla fiatforum bl.a. Svår att få tag i och så verkar det vara lite si och så med leveranstider. Men det är vad jag hört och erfarat.

        Comment


        • #34
          Jo jag har förstått det att det är STOLEABARTH.. Han skulle skicka mina grejer imorgon så vi får väl se. att tillverka coilover kit skulle ta 25-30 dagar. kostar 560euro för alla.

          Jag har prislista på alla grejer och bilder om du vill ha. verkar va seriöst... dessutom så är det väl dumt att slarva med leveranser på ebay så helt kass kan han ju inte vara.

          260 euro för cat cams tar han.

          Comment


          • #35
            Originally posted by radical_minus
            Jo jag har förstått det att det är STOLEABARTH.. Han skulle skicka mina grejer imorgon så vi får väl se. att tillverka coilover kit skulle ta 25-30 dagar. kostar 560euro för alla.

            Jag har prislista på alla grejer och bilder om du vill ha. verkar va seriöst... dessutom så är det väl dumt att slarva med leveranser på ebay så helt kass kan han ju inte vara.

            260 euro för cat cams tar han.
            Bonnis här på forumet har beställt coilovers vill jag minnas, hör med honom hur det gick. I somras hade han väntat i 4 mån...
            Jag vill inte snacka skit om stoleabarth, men personligen har jag väldigt svårt för säljare som inte levererar eller svarar på mail osv.

            Men å andra sidan så kanske det tar ett tag att slänga ihop ett par coilovers.

            Hur som helst så kommer bilen bli grym med skärmbräddarna! Ser fram emot bilder

            Comment


            • #36
              Originally posted by toto
              Bonnis här på forumet har beställt coilovers vill jag minnas, hör med honom hur det gick. I somras hade han väntat i 4 mån...
              Jag vill inte snacka skit om stoleabarth, men personligen har jag väldigt svårt för säljare som inte levererar eller svarar på mail osv.

              Men å andra sidan så kanske det tar ett tag att slänga ihop ett par coilovers.

              Hur som helst så kommer bilen bli grym med skärmbräddarna! Ser fram emot bilder
              hehe om jag nu får skärmbreddarna...

              Comment


              • #37
                Banalfan är nu färdig å ska ge plats ån lillfiaten o garaget.

                Det blir till att börja fixa topplockspackningen och bultarna på original 1,1 toppen.

                Comment


                • #38
                  Pretty standard..
                  Attached Files

                  Comment


                  • #39
                    Nånstans bakom det 'stora' reservhjulet döljer sig en råstark best till motor... :P
                    Attached Files

                    Comment


                    • #40
                      Gissa vilken som är original?
                      Attached Files

                      Comment


                      • #41
                        Idag kom skärmbreddarna från tjeckien. tog tre arbetsdagar och grejerna kom till dörren. fint förpackat var de med!

                        Passformmässigt är jag lite tveksam... svårt att kolla sådant själv då man bara har två händer. först så är de inte formade efter vecket längs ner på karossen.. innebär att det blir ett glapp på ca 5mm om man inte ska lägga igen väcket...
                        Attached Files

                        Comment


                        • #42
                          Samma bak.. de verkar dock va rätt lätt formade så det kanske går att anpassa efter karossen.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #43
                            Det här är ju inte det snyggaste heller när man ser karossen under skärmbreddaren... men som sagt de är rätt så lättformade.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #44
                              Tanken är väl att man ska kapa bort överbliven plåt undertill..? Varför man nu skulle göra det på denna fina 128.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #45
                                Här är helhetsbilden..
                                Jag vet inte hur mycket de för 3000:- är bättre men jag drar en slutsats att efter lite tid så funkar nog de här fint!!
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X