Announcement

Collapse
No announcement yet.

nya nycklar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nya nycklar

    Har nu sökt runt lite här och inte hittat någon med liknande problem så får lägga in och fråga själv.

    Kan man göra nya nycklar bara genom att man har alla koder? Har nämligen lyckats tappat bort de två jag hade så här står ja nu med en bil och inga nycklar. Den lokala Fiatfirman sa att ja måste byta allt men själv så tycker ja de låter mysko att de inte går att lösa på nåt vis.vet att den röda nyckeln är kodade och allting men som sagt finns de nån lösning som inte kostar skjortan? Eller vet ni någon man kan ringa och snacka med som är kunnig?

    Och nej ja behöver inte ha nån uppläxning för vet att de var klantigt men sånt händer även den bästa

    Har en Fiat marea -00

    Tacksam för svar!!

  • #2
    För nå´t år sedan behövde jag en extra nyckel till Punto 80, -00.
    Varla bil i Kungsbacka tog fram en från
    Italien för 1.300 spänn genom koden som stod i serviceboken.
    Runt -00 byttes systemet.

    Comment


    • #3
      Utan röda nyckeln är det kört tyvärr .
      Marea har code 1 system där den röda nyckeln är för att låsa upp code boxen så nya nycklar kan läggas in .
      Det finns dock lite alternativ
      1. Nytt tändlås och dörrlås ,code-box samt styrdon från skroten OM dom har röda nyckeln (vilket dom oftast inte har)
      2. Kolla med http://www.actronics.eu/sv/ om dom kan ta bort startspärren i motorstyrningen

      Comment


      • #4
        via bil i stockholm

        kanske kan ta fram röda nyckeln via chassi nr det är dyrt men går iaf
        F:finns I:ingen A:annan T:turbo

        saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

        punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

        131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

        Comment


        • #5
          Okay tack för svaren!
          Men som jag har uppfattat de så har andra här på forumet lyckats även fast den röda nyckeln har varit borta och de endast haft någon av de andra kvar.

          Jag har kortet med koden till den röda nyckeln, borde inte det räcka?

          Comment

          Working...
          X