Announcement

Collapse
No announcement yet.

Årets bansäsong med CAR 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Årets bansäsong med CAR 2012

    Årets schema:

    Gelleråsen 20/5
    Ring Knutstorp 1 - 29/6
    Rudskogen 4/8 (Rudskogen är norska klubbens arrangemang)
    Ring Knutstorp 2 - 12/8
    Kinnekulle 29-30/9


    Dags att börja planera in bandagarna. Nyhet för i år är Rudskogen!!

    Mer info på http://www.alfaromeo.org/

    Klicka på Banmöten.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

  • #2
    Kollade listan på CAR och jag (klass A), TurboB (klass R) och Zetta (klass B) ska köra på Gelleråsen.

    Inga fler som vill rasta sina bilar?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Kör gärna Gelleråsen om jag hinner få bilen klar men det är tveksamt.. Kanske knutan.
      Håller med Ante, samma gamla tråkbanor som vanligt utom Rudskogen. Alfaklubben är väl en ngt undermotoriserad klubb så man kör kanske helst inte på större banor.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Originally posted by per
        Alfaklubben är väl en ngt undermotoriserad klubb så man kör kanske helst inte på större banor.
        Något för min vagn alltså
        Gelleråsen skulle vara kul, om man nu blir klar till dess.

        Comment


        • #5
          Nån som ska till Knutan..?
          Inser att det skulle kosta 1200kr att anmäla nu. Straffavgift för att inte köra Alfa minsann.. Kul!

          900 för Kullen i sept, mot 600 om man hade kört Alfa. Undrar om herr Nyberg har ett finger med i detta..?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Är de på Gotland..? Har jag inte sett. Nej Knutan är utesluten, nästan Kullen med.

            Med Gotland återvänder jag gärna till!

            Funderar på detta istället: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82305
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Synd att man är så galet pank, ser trevligt ut.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Tog licensen på sviestad, tyckte det var lite av en cykelbana, kurvig.. Men gotland hade varit trevligt som sagt!
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Sviestad ÄR en cykelbana. Motorcykelbana. Men den innehåller många moment och lämpar sig därför kanske bättre än någon annan bana i Sverige till förarutbildning. Tycker att den har hyfsat underhållningsvärde.
                  Numera bor jag bara 10 mil från Sviestad så jag kommer definitivt köra säsongsavslutning 7 oktober (heldag) möjligen någon av kvällskörningarna (17-20) den 3e eller 17e september. Gröna Coupen är snart klar och påställd.
                  Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                  Comment


                  • #10
                    Menne.. Vilka ska till Kinnekulle då? Tänkte dit 29e o göra så att de höjer avgiften ännu mer för icke-Alfor nästa år...
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by per
                      ... så att de höjer avgiften ännu mer för icke-Alfor nästa år...
                      Det där blir man bara så trött på... dom vill ju ha fler deltagare till banmötena??! Vem kom på den lysande idén att det ska vara mycket dyrare för icke Alfor?

                      Jag kommer köra Kullen med Alfaskrället. Ska bara byta synkringar, och möjligen slutväxel i lådan.
                      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                      Comment


                      • #12
                        Gotland passar inte coupe men den är trevlig ändå om bilen e ok vilket inte va fallet sist
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by TurboB
                          Det där blir man bara så trött på... dom vill ju ha fler deltagare till banmötena??! Vem kom på den lysande idén att det ska vara mycket dyrare för icke Alfor?
                          Gissar på Å. Nyberg el.dylik..
                          Originally posted by pazzo
                          Gotland passar inte coupe men den är trevlig ändå om bilen e ok vilket inte va fallet sist
                          Håller inte med alls faktiskt, tyckte den var riktigt grym! Ganska snabb, ungefär som Falkenberg, Anderstorp o Mantorp vilket passar Coupen. Jag o Pär C var där 2004 o körde.
                          Last edited by per; 26 August 2012, 20:47.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Ok! me bilen ok blir de nog en annan upplevelse, skulle kunna ta en repa snart
                            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                            S/y Mascot
                            S/y Rebell
                            20vT
                            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                            Comment


                            • #15
                              Kinnekulle avklarat, blev VÄLDIGT blött o halt vilket var lite kul/spännande med R-däck (eller vad sägs om vattenplaning i 150km/h innan bron?) men trots allt värt pengarna (900kr) - nästan iaf.
                              Körde klass A men speciellt fort gick det såklart inte. Måste varit runt 30-40 avåkningar.
                              Filmade lite med Harrys Laptimer, kommer väl upp så småningom hoppas jag.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X