Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Dino Coupé -68

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Verkar ju också vara en värdefull investering i dessa Fiat:s...
    Den röda Spidern på Blocket verkar inte vara helt gratis.
    Fiat Punto Easy 1.2 -13
    Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

    Comment


    • #17
      Dino har alltid legat högt.
      Mkt pga av motorn/namnet såklart.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Tändningen färdigställd. Blir inte byte till brytarlöst nu eftersom det system vi kollat på är gjord för Dinoplexen och inte den modernare tändmodulen. Brytarna rengjorda istället. Snurrar på bra. Funderar vidare på helt datastyrt system framöver. Nästa steg får bli förgasarna (samt kedje- o ventilkoll). Men eftersom motorn gått orent såpass länge behöver den först "blåsas rent"

        Comment


        • #19
          Originally posted by gedrup
          Tändningen färdigställd. Blir inte byte till brytarlöst nu eftersom det system vi kollat på är gjord för Dinoplexen och inte den modernare tändmodulen. Brytarna rengjorda istället. Snurrar på bra. Funderar vidare på helt datastyrt system framöver. Nästa steg får bli förgasarna (samt kedje- o ventilkoll). Men eftersom motorn gått orent såpass länge behöver den först "blåsas rent"
          Kul, då får vi hoppas att du har lika mycket tur när motorn "blåses rent" så du slipper fiska efter sex stycken kolvar i Fyrisån

          Comment


          • #20
            å de hade varit lite tråkigt..!!
            Fantastiskt vacker bil. Borde vara dubbelt så dyra ..!
            captainmorgan

            Comment


            • #21
              Finns 2 st kompletta fördelare till Dino-
              antagligen lika till Fiat Dino?!
              Ge ett ring om du är intresserad.
              Jan

              Comment


              • #22
                Originally posted by captainmorgan
                å de hade varit lite tråkigt..!!
                Fantastiskt vacker bil. Borde vara dubbelt så dyra ..!
                Ja, gärna det

                Comment


                • #23
                  Originally posted by jan.bon2
                  Finns 2 st kompletta fördelare till Dino-
                  antagligen lika till Fiat Dino?!
                  Ge ett ring om du är intresserad.
                  Jan
                  Tack för den info, bra att veta. Vi får se om det blir konvertering eller inte...

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by stooges
                    Kul, då får vi hoppas att du har lika mycket tur när motorn "blåses rent" så du slipper fiska efter sex stycken kolvar i Fyrisån
                    Jag är helt OK med att fiska kolvar i Fyrisån, så länge de inte är mina...

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by gedrup
                      Jag är helt OK med att fiska kolvar i Fyrisån, så länge de inte är mina...
                      Oj då, du är nog den andra personen som har fastnat för detta specialfiske.

                      Den första som odlade detta intresse gick tyvärr bort i en tragisk fiskeolycka med dödlig utgång 1968, men enligt sägen så fiskade han med gamla cylinderblock just från Fiat Dinos. Kolvarna nöp direkt

                      Comment


                      • #26
                        Efter tändningsjusteringen så har jag nu kört ca 15 mil för att bränna ur rester ur motorn. Har också bytt olja på grund av detta (närmare sju liter...). Bilen går betydligt bättre nu. Och går bättre och bättre. Fortfarande lite svårstartad men väl igång så spinner den bra. Skall köra minst lika mycket till innan förgasarna får sig en genomgång...(pust).

                        Liten FIAT-träff vid Ulva Kvarn igår bifogas (efter att ha kört en slinga tillsammans innan). Säger som Stooges: vi kan bli fler.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #27
                          Snyggt!

                          Vi blir fler i sommar! (om inte alla - likt mig - är på semester då..)

                          (helst med min Dino/124-hybrid Fiat 125 (hjulupphängningarna+motorn))
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #28
                            Re: Snyggt!

                            Originally posted by per
                            Vi blir fler i sommar! (om inte alla - likt mig - är på semester då..)

                            (helst med min Dino/124-hybrid Fiat 125 (hjulupphängningarna+motorn))
                            Kul. Då kan vi ställa upp oss och visa vilka härliga bilar vi har (om inte annat på gästparkeringen...)

                            Comment


                            • #29
                              Blir det ett gäng som skall ut och köra runt Uppsala i sommar kan jag hänga på, om man får, har tillfällig bil-formsvacka och inte kör Fiat längre.

                              Edit: Lägg upp en tråd i träffar nästa gång... om ni vill ha sällskap?
                              Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                              Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Ante
                                Blir det ett gäng som skall ut och köra runt Uppsala i sommar kan jag hänga på, om man får, har tillfällig bil-formsvacka och inte kör Fiat längre.

                                Edit: Lägg upp en tråd i träffar nästa gång... om ni vill ha sällskap?
                                En fin sommardag rullandes runt Roslagen känns inte helt fel. Vi får spåna på en dag det passar. Som du säger - i en tråd i träffar. Kul!

                                Comment

                                Working...
                                X