Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servo problem PUNTO 80 ELX 16V 5D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    I princip allt är identiskt mellan modellerna utom själva bensinmotorngrejorna. Du kan byta instrumentpanel, spakcentral, byta till eluppvärmda speglar osv. Kolla Pers Snåljåp II-tråd under projekt.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #47
      Fick tag på en bra mekaniker som tog reda på från vilket datum på bilmodell jag skall rikta in mig på.
      Modeller från 15/12 -2002 kan jag plocka delar från. Till vilket datum dom sedan bytte igen kunde han dock inte få fram. Letar vidare.

      Comment


      • #48
        Originally posted by tonlu
        Fick tag på en bra mekaniker som tog reda på från vilket datum på bilmodell jag skall rikta in mig på.
        Modeller från 15/12 -2002 kan jag plocka delar från. Till vilket datum dom sedan bytte igen kunde han dock inte få fram. Letar vidare.
        Hittade en motor som skulle passa enl service part numret samt var från rätt årsmodell (2003). Dock var det exakt samma fel på denna. Blir att skicka tillbaka.
        Jag funderar på att köpa hela rattaxeln med motor, styrbox och hela kitet...

        Comment


        • #49
          Om du får samma felkod med en annan motor så är det inte motorn utan styrboxen som är problemet.
          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

          Comment


          • #50
            Originally posted by TurboB
            Om du får samma felkod med en annan motor så är det inte motorn utan styrboxen som är problemet.
            Hej igen,

            Har inte haft tid att skriva det senaste men nu är jag tillbaka.
            Köpte ett begagnat rattaxel aggregat på skroten för 4000:- och bad en Fiat autoriserad verkstad fixa allt då dom sa att man ändå var tvungen att kalibrera servot när man bytte hela skiten... 1500:- tog dom för det, MEN efter det bytet så var nu servot stendött!
            Dom tog ut felkoder och sa att det kanske är generatorn som är felet. Den ger tydligen ca 16 V några sekunder precis när bilen startat och går sedan ned till normala värden enl märkes verkstan jag var inne hos. Nu har jag inte gjort ett skit mer för jag tröttnade på att "chansa" och köpa delar för att hitta felet.
            Har ju lagt ut 5.500:- utan att fått löst någonting alls... suck.

            Någon som har kommentarer kring detta?

            Comment


            • #51
              Originally posted by tonlu
              Hej igen,

              Har inte haft tid att skriva det senaste men nu är jag tillbaka.
              Köpte ett begagnat rattaxel aggregat på skroten för 4000:- och bad en Fiat autoriserad verkstad fixa allt då dom sa att man ändå var tvungen att kalibrera servot när man bytte hela skiten... 1500:- tog dom för det, MEN efter det bytet så var nu servot stendött!
              Dom tog ut felkoder och sa att det kanske är generatorn som är felet. Den ger tydligen ca 16 V några sekunder precis när bilen startat och går sedan ned till normala värden enl märkes verkstan jag var inne hos. Nu har jag inte gjort ett skit mer för jag tröttnade på att "chansa" och köpa delar för att hitta felet.
              Har ju lagt ut 5.500:- utan att fått löst någonting alls... suck.

              Någon som har kommentarer kring detta?
              Ingen som har något tips vad felet kan vara?
              Vill gärna få det att funka.

              /T

              Comment

              Working...
              X