Announcement

Collapse
No announcement yet.

S: Fiat Abarth Ritmo 130 TC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • S: Fiat Abarth Ritmo 130 TC

    Lägger in annonsen här oxå, en kopia av den som ligger på blocket.

    Vill verkligen att den kommer till en person som älskar Fiat och kan ta hand om den.

    Har sänkt priset till 55000:-

    om det är något så fråga på, just nu står den still och avställd.

    Enda exemplaret i Sverige av denna Italienska klassiker:

    Fiat Abarth Ritmo 130 TC i perfekt orginalskick.

    1985 års modell

    Recaro halvläderinredning

    Helt original, aldrig trimmad eller ombyggd

    Ritmo Abarth var en av de sista Abarthmodellerna som Fiat sålde under 80 talet. Karosserna togs från produktionsbandet och togs hand om av Abarthfabriken.

    Fjädring, motor och växellåda är helt modifierade av Abarth vilket gör denna modell helt unik från andra Ritmo modeller.

    Jag importerad denna från Tyskland 2007,
    den ägdes tidigare av en Ritmo entusiast, han ägde 3 st vid tillfället när jag köpte den av honom, varav den ena tävlade han med mkt framgångsrikt i banracing.

    Den genomgick en totalrenovering för ca 10 år sedan, kaross och motor.
    Ritmon är 100%igt rostfri och den genomgick också en Dinitrolbehandling 2007,

    Den har aldrig rullat en Svensk vinter och har alltid placerats i varmgarage.

    Gått igenom besiktningen varje år utan en enda anmärkning, bara en massa
    beröm.

    Den var med i Tidningen Klassiker nr 8 2007.

    Den blev också uttagen som en av 15 Concours d'Elegance bilar på Automobil
    Classic Car 2008 vid Rosersbergs slott.

    Tyvärr så såldes denna aldrig i Sverige, men detta är Fiats "Golf GTi" dödare.

    massor av bilder finns, samt om du har några flera frågor eller undrar om något är det bara att höra av sig.

    Ring eller maila.

    Pris: 60000 kronor, detta kan dock diskuteras, men vill att denna kommer till ett hem som vet och vill uppskatta denna helt otroligt roliga och unika bil.

    läs även denna artikel från förra året:

    http://www.automotorsport.se/artikla...aritet/?page=1
    Attached Files
    Last edited by Fiat Abarth; 19 September 2012, 09:08.
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

  • #2
    På Tisdag verkar det som om Ritmon hamnar i nya händer.
    Tyvärr så försvinner den från Sverige och till vårt land i väst.

    Hade önskat att den stannade kvar i Sverige eftersom jag antar att min är den enda riktiga 130TC som rullar här.

    Vet ju att markanden är otroligt snäv för Ritmo, och Abarth speciellt samt att många eller inga vill betala det pris som dom står i utomlands, nu är jag bara glad att den hamnar i händerna på en entusiast, även om det är en som gillar Volvo mestadels.

    Den kommer att vara saknad, men eftersom jag inte kör den mera än ca 50-100 mil per år så är jag glad att någon tar hand om den. Och kommer att vårda den ömt
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

    Comment


    • #3
      Såld!

      Vet att Vegard kommer att ta hand om den och att den hamnar i rätt händer

      Sista resan Stockholm-Arvika gjorde att jag har ett bestående minne av den och med glädje kommer att sakna den.

      Vem vet man kanske kommer att träffa på den igen framöver.

      lycka till Vegard
      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

      Mina Bilar.. Past & Present!

      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

      Comment


      • #4
        Välkommen in i gemenskapen för dom som har importerat OCH exporterat Fiat på SFK Global marknad är bra skit, ibland.
        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

        Comment


        • #5
          tackar Ante man hjälper till med världsekonomin på ngt sätt
          Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

          Mina Bilar.. Past & Present!

          Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
          Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

          Comment

          Working...
          X