Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roadtrip Sicilien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roadtrip Sicilien

    För att stilla min Fiat-abstinens åke jag till Sicilen för att göra en roadtrip och "utforska" den mytomspunna ön. Motorvägskörning var inte med i planen, desto mindre vägar desto bättre. På flygplatsen i Palermo kunde man välja mellan två bilar. 500 eller Panda. Börjar bra det här. Inga tråkiga 206:er, Coroller eller VW Polos.
    Attached Files
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

  • #2
    Alla som har besökt Sicilien hade bara gott att säga om ön så jag blir klart sugen på en roadtrip dit ner...
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Schyssta bilder!

      Den där "No Mafia"-bilden kändes ju väldigt trovärdig...
      (Har för mig att han också heter Toto)

      Comment


      • #4
        Fantastisk rapport, tackar! Får bli ett besök ditåt!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Härliga bilder!
          Familien skall göra en road trip ner till mellersta Italien till våren. Orvieto blir södra vändpunkten. Har en gammal kompis som bott där i många år.
          Dessutom måste ju Croman får komma hem och hälsa på.
          Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

          Comment


          • #6
            Håller med, tyckte trafiken flöt mkt bättre i Italien än hemma. Mindre pekpinnar och färre småpoliser..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Tack för en väldigt trevlig reserapport. Mycket inspirerande!

              Comment


              • #8
                fina bilder och skoj läsning.
                Men värmen... varför kan dom inte skicka hit lite istället för att behålla all själva?? *pratar väder*
                Coupé 20VT LE -99 Svart
                Camaro V8 1LE -14 Röd
                Huracan V10 610-4 -14 Grå
                Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Ante
                  Mötte detta mitt ute i ingenstans. Kan ingen italienska men jag tror vägen var avstängd, fast det gick ju att köra uppenbarligen? Tror kreativ körning gällde även här.
                  Typiskt svenskt att köra, vägen stängd för genomfart ser ej resten
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • #10
                    Mkt. trevlig rapport blir sugen å snacka lite mål sist var de sardinien där jag varit flera ggr. men har missar största ön i Italien skulle va kul att åka dit
                    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                    S/y Mascot
                    S/y Rebell
                    20vT
                    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                    Comment


                    • #11
                      Ja senast maj funkar nog..
                      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                      S/y Mascot
                      S/y Rebell
                      20vT
                      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                      Comment


                      • #12
                        Angående den italienska trafiken måste jag hålla med, var nere i Bergamo (norra Italien) förra året och plågade en stackars Opel Astra på 100 hk och automat uppför branta bergsvägar. Trafiken var bitvis tät men flöt hela tiden på bra och folk var hjälpsamma.

                        Enda problemet var en "korsning" med stopptecken och sen skulle man över en enkelriktad 4-filig väg(!) där alla höll runt 100 km/h. Tänk er att ni ska korsa Essingeleden så får ni bilden framför er, helt galen korsning. Jag tvekade runt 5 sekunder varpå en Merca G-klass körde om på innern och rätt ut i vägen, bara att ge järnet och använda Mercan som mur.

                        Spännande
                        Fiatlös

                        ___________________

                        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                        Comment

                        Working...
                        X