Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verkstäder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Verkstäder

    Hej alla, detta är min första post här!

    Som nybliven ägare till en Abarth 500 börjar tankarna gå om service och underhåll framöver. Är det någon som vet om en bra bilverkstad i Göteborg som känner lite extra för Abarth-Fiat och som inte saltar räkningar?

    Tänkte att jag skulle hålla mig borta från de större märkesverkstäderna men vill ni rekommendera någon sådan går ju också det bra.
    Tacksam för förslag!
    Abarth 500

  • #2
    Landvetter Bil är värt ett besök. Saltar räkningar är nog det sista de gör. Ring och kolla först om de befattar sig med Abarth.
    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

    Comment


    • #3
      Lustigt, min erfarenhet är exakt den motsatta - att Landvetter är dyra i onödan och Autoalfa i Sisjön är tvärtom. De har f.ö. 031-478025. Autoalfa alltså, billiga o trevliga. Servar garanterat din 500 Abarth.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Tack för input. Skall kolla upp bägge dessa. Sisjön ligger närmast och skulle kunna passa bra.

        Inga fler förslag?
        Abarth 500

        Comment


        • #5
          Italian Cars & Tuning, duktig kille som kan sina saker och är garanterat billigast.

          Nabil, som har stället, har bland annat jobbat på Hedin Bil men just Fiat och Alfa.

          Ligger i Fjärås, ring 0768-505075.

          Annars håller jag med Per, Autoalfa är duktiga och prisvärda.
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment


          • #6
            Nu har jag varit och pratat med dem på Autoalfa. De tog gärna hand om Abarth:en, inga problem verkar det som.
            Abarth 500

            Comment


            • #7
              Originally posted by scorpio
              Nu har jag varit och pratat med dem på Autoalfa. De tog gärna hand om Abarth:en, inga problem verkar det som.
              Det är inte så stor skillnad på en Abarth och en vanlig 500:a, så jag skulle bli förvånad om dom svarat något annat Lycka till med bilen!
              Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
              Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ante
                Det är inte så stor skillnad på en Abarth och en vanlig 500:a, så jag skulle bli förvånad om dom svarat något annat Lycka till med bilen!
                Tack för det.

                Även tack för för de olika förslagen.
                Abarth 500

                Comment

                Working...
                X