Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad har du gjort för din Fiat idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haha ja det blev lite Punto där..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • Skränkt bakaxeln på röda Coupen.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • Gjorde faktiskt årets första tvätt på Abarthen, spolade underredet och hjulhusen samt drog på nytt lager vax.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • Svetsat bakre del av trösklarna på Bravan. Råkade trycka hål på tröskeln när jag skulle ta bort sidepoden iom jag skulle rostskydda bilen. Det syndes inte ens innan jag började, bäst att ta det i tid innan det går hål var min tanke Men plåten var tunn som staniolpapper när jag tryckte på den. Skulle börja på den vänstra tröskel men för skoj skull kände jag på den högra också. Satan vad röten den var,fick upp ett redigt hål ända fram till framdörren. Den vänstra var bara röten ca 45 cm framåt. Fick fanimig en shock att det kan rosta så in i busen från insidan. Lite lömskt med galven mao.Kommer aldrig mer köpa en äldre galvad bil om den inte är rostskyddad ngn gång. Nu har jag pepprat bilen med linolja så jag hoppas den står sig ngt år till iallafall.
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • Idag åkte sommarhjulen på Marean. Vi är inne i ett stim just nu hon bara funkar, ev kan jag behövs spänna generator remmen men inget annat som jag känner till.
            Henrik
            Fiat 500e -15
            *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
            Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
            Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
            *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

            Comment


            • Originally posted by TurboB View Post
              Skränkt bakaxeln på röda Coupen.
              Intressant! Hur gick du tillväga?
              Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
              Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

              Comment


              • Originally posted by 84jr0 View Post
                Gjorde faktiskt årets första tvätt på Abarthen, spolade underredet och hjulhusen samt drog på nytt lager vax.
                Bilder? Vet du något bra ställe där det går att spola under bilen? Alla Ok-mackar verkar ha tagit bort tvättmöjligheten på lyftplatserna
                Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                Comment


                • Originally posted by Ante View Post
                  Bilder? Vet du något bra ställe där det går att spola under bilen? Alla Ok-mackar verkar ha tagit bort tvättmöjligheten på lyftplatserna
                  Tog inte bilder denna gång hade bråttom. Jag saknar också lift där det finns högtryckstvätt men nu får man skita ner sig lite när bilen står på marken. De hallar som har böjda munstycket underlättar när man underredsspolar. Det blir inte så bra som man önskar sig men det är bättre än inget alls.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Originally posted by Ante View Post
                    Intressant! Hur gick du tillväga?
                    Skurit upp ca 80% så långt ut som möjligt (8-10 cm) på vardera sidan av röret med smalaste skivan, tryckt ner och helsvetsat skarven.
                    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                    Comment


                    • Bessade bruksBravan , nästan blankt papper....En glödlampa till bromsljuset hade slocknat fast den lyste fint kvällen innan. Jag behövde dock inte komma tillbaka,puhhh!
                      Har även skickat ett brev per post till en ägare av en övergiven Marea som står här i sockna.Hoppas snubben hör av sig.Ifall inte, så vet jag om 2st till
                      Mats Nilsson

                      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                      Comment


                      • Har äntligen tagit mig i kragen, och startat upp Fiat 1100:an idag. Startade på andra försöket
                        Solen sken, och allt var perfekt, tills jag kom 100 m från garaget - världens hagelskur - som övergick i en ordenlig åsk-skur. Var bara att backa tillbaka till garaget, och sitta och vänta på att det skulle sluta.
                        Det blev med andra ord en mycket kort tur.
                        Får försöka en annan dag. Måste motionera den mer, då den skall in på besiktning den 28 ma.

                        //R//
                        //R//

                        Comment


                        • Haha, väl värt lilla turen!
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Jodu Per.
                            Fick i alla fall känna den speciella 1100:a-lukten, som jag minns den från morbrors bilar.
                            Det luktar gott - konstigt att den finns kvar efter alla år.
                            Hade jag varit raskare, och att det varit lite varmare, så kunde man ju tvättat av den, för nu ser den för djävlig ut.

                            Är det andra här som känner "goa" lukter, när gammelbilen tas fram?

                            //R//
                            //R//

                            Comment


                            • Jajamän, 125an luktade som alla gamla Fiatar (gott) och Argentan luktar väldigt hemtamt den med. Coupen hade Fiatlukten ihop med läderdoften, helt optimalt.

                              Punton har däremot en slags svag fuktmögelvariant som aldrig verkar försvinna.. Och Z4 M Coupen är indränkt med ngt som verkar vara en dyr herrparfym. Vet inte om det känns ok eller icke.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • Originally posted by Rolando View Post
                                Jodu Per.

                                Är det andra här som känner "goa" lukter, när gammelbilen tas fram?

                                //R//
                                Jodå, samma här. Det blir som sagt extra tydligt när bilen var avställd ett tag och doften fallit i minnet. Sommarbilar är automatiskt sommardoft för mig.
                                Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                                Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                                Comment

                                Working...
                                X