Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20v Turbo + trackday ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpte du den direkt via firman? Hittar inga priser.......
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • Hmm sök på fiat coupe motorhaube på tyska ebay ?
      Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
      Fiat Coupe 20v turbo +
      Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

      Comment


      • Originally posted by Zetta View Post
        Hmm sök på fiat coupe motorhaube på tyska ebay ?
        Hitta den!!
        399 euro för en huv. Perfekt för track day och banracing bilar.

        Vilket huvlås använder du?
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	58.4 KB
ID:	250169

          Sånna här köpte via jjc race and rally . Verkar sitta på många bilar


          Ska ta å fota lite med ipaden på bilen sen då min mobil i håller på att ge upp !
          Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
          Fiat Coupe 20v turbo +
          Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

          Comment


          • Originally posted by Zetta View Post
            [ATTACH=CONFIG]15077[/ATTACH]

            Sånna här köpte via jjc race and rally . Verkar sitta på många bilar
            Ska ta å fota lite med ipaden på bilen sen då min mobil i håller på att ge upp !
            Oj så billigt. Hade de original huv i samma material så.. Nån som minns vikten på originalet?
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • Vill minnas att original huven väger 29kg.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • Trackmonday Mantorp park 4/8 hur fort kan man gå in i en kurva ?

                Då har bilen fått bekänna färg på en snabb bana!

                Kul att vara tillbaka på Mantorp igen efter 2år banan är ju faktiskt underhållande

                Bilen ?
                Funkade överlag bra trots 2 bärgningar intercooler kitet från Fc fick hård testas igen
                Krävs mer rör börjar och mindre slangar helt enkelt kommer att ordnas en gång för alla.

                Bilen gick sjukt bra måste jag säga både M3 E46 och Porsche Boxster S jagades
                Inget jag är van vid även andra roliga bilar.Ferrari 458 och Ariel atom var det lite värre med

                Greppet både fram och bak var bra samt bromsar.Dock skulle nog en brommsreducerings ventil va på plats då bakändan dansade lite mycket i bland.Efter att ha legat med 2st race corvetter både framför och bakom så upptäcktes bilens potential den gjorde precis som den skulle och kurv hastigheten steg ordentligt.

                Föraren alltså jag
                Lite ångest fick han allt när han såg 3 st 458, 8st gt3,Ariel atom,2x mustang cobra och många fler.
                Vagn parken på banan var värd miljoner så då tänkte han att nu får du fan ta det lugnt!
                Han hade fått en ny fin Omp hjälm godkänd och allt så nog var han Schumacher! Han fisåkte genom kurvorna och gasade friskt på rakorna.Efter en stund kom tempot och det flöt på så kom en hagelstorm och åska tillbaka på ruta 1 igen fisa runt leta grepp. Sista 2 timmarna gick det fortare och fortare.
                Men han lade märke till att det finns mer att hämta till nästa gång.

                Hur fort kan man ta parisen och kurvan efter depå rakan det är frågan ?

                Alla körde väldigt bra och sjyst inget macho och mycket Bantid toppen :-)

                I helgen åker mina novitec på igen och några bilder kommer upp på bilen.

                Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	109.4 KB
ID:	250202
                Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                Fiat Coupe 20v turbo +
                Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                Comment


                • Åfan den träffen missade jag.. Låter som du hade kul! Påminner om Teknikens Världs dag i höstas, kul att köra ifrån nya Amg-mercor haha! En Speciale ser jag minsann!
                  Mantorp passar ju Coupen som handen i handsken. Parisen innan start/mål brukar jag få ta på tvåan. Sen precis nästan varva ur på trean innan första vänstern..
                  Dansande akter ja, vilken krängare har du bak nu?
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment

                  Working...
                  X