Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kamremsbyte Abarth 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kamremsbyte Abarth 500

    Det börjar bli dax för kamremsbyte på min Abarth 500 - 09.
    Det är bara ett problem, jag har frågat alla mina bilmekare, lokala FIAT handlaren och FIAT Sverige( som vill att jag kör till Tyskland), ingen vill ha med det att göra.
    Är det någon här som vet någon som klarar av att göra ett kamremsbyte. Helst södra sverige =)

  • #2
    Ojoj, kolla med Autoalfa eller Italian Cars & Tuning uppåt Gbg-hållet. 031-478025 till Autoalfa
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      tack tack
      ska se om jag hittar några hemsidor på dessa två firmor

      Comment


      • #4
        Det vettetusan om du gör..?
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Nä, lyckades dock hitta en bild på Nabil och ett telefonnummer =)

          Comment


          • #6
            updatering
            Tid är bokad hos Befra Motor AB i Helsingborg, pris uppskattat till 7000 kr
            Då ingår kamremssats, vattenpump och medium. Det känns helt klart som ett hummant pris efter att man öppnat huven och tittat ner bland slangar o annat.
            Återkommer med intryck och slutgiltigt pris för arbetet om några dagar.

            Comment


            • #7
              Jag var i kontakt med Befra i går och fick priset 10k för kamremsbyte inklusive delar. Var ju inte så mycket dyrare för en Coupe i så fall.
              Ser fram emot en recension.

              Verkar vara en trevlig prick för övrigt.
              Coupé 20VT -99 - Projekttråd

              Comment


              • #8
                Enligt denna lista är de omtyckta:

                http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...a-verkst%E4der
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment


                • #9
                  Så nu var kamrems bytet utfört.
                  Mina slutsatser är positiva. Nu är ju jag lekman men intrycket är att det finns kunskap där.
                  Han hade aldrig bytt kamrem på en abarth 500 innan, men det gick smärtfritt. 5 1/2 timme tog det (inl rast o middag)
                  Hur han lyckades utan att skruva ner bilen i molekyler är för mig en gåta.
                  Priset blev mindre än han sagt från början, en 500 hundring neråt =)

                  Comment


                  • #10
                    Tror inte du hittar en verkstad till i norra Europa med lika mycket kunskap som Befra. Helt rätt val!
                    captainmorgan

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Goggis View Post
                      Så nu var kamrems bytet utfört.
                      Mina slutsatser är positiva. Nu är ju jag lekman men intrycket är att det finns kunskap där.
                      Han hade aldrig bytt kamrem på en abarth 500 innan, men det gick smärtfritt. 5 1/2 timme tog det (inl rast o middag)
                      Hur han lyckades utan att skruva ner bilen i molekyler är för mig en gåta.
                      Priset blev mindre än han sagt från början, en 500 hundring neråt =)
                      Sådant måste gillas. "Tumme upp"

                      Comment

                      Working...
                      X