Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oups..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oups..

    Titta vad jag hittade för trevlig bil i ett garage idag.
    5400mil på mätaren
    Attached Files
    JH

    20vT

  • #2
    Re: Oups..

    Originally posted by epostiljon
    Titta vad jag hittade för trevlig bil i ett garage idag.
    5400mil på mätaren
    Attached Files
    JH

    20vT

    Comment


    • #3
      H-e
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        En Fiat 130 ...... den skulle man ha.
        Jag har haft förmånen att köra en just sådan bil, en mörkblå, i samband med att jag besiktade den för en veteranförsäkring.
        Man åker mycket bekvämt och stilfullt i denna vagn.
        Men den vill gärna ha en hel del bensin ........
        //R//

        Comment


        • #5
          Aha den står kvar! Har ofta tänkt om den står kvar när jag passerat där.. Var och tittade på den 2004-05 ca tror jag då de annonserade den flitigt på blocket. Något högt pris för mig just då även om den är riktigt fin. Nu blev jag intresserad igen

          Antar att den kan behöva en del översyn då den stått väldigt länge

          Just då var det ett antal 130B till salu, var även till Sthlm/Lidingö och körde en mörkblå automat, som dock kändes allt för "skum" för att köpläge skulle infinna sig.
          Även en silver met i Sundsvall var till salu kring åren 04-05.

          Kommer inte ihåg ifall den silvriga är automat eller manuell?
          Helst vill jag ha en manuell.

          /H

          Comment


          • #6
            Aha den står kvar! Har ofta tänkt om den står kvar när jag passerat där.. Var och tittade på den 2004-05 ca tror jag då de annonserade den flitigt på blocket. Något högt pris för mig just då även om den är riktigt fin. Nu blev jag intresserad igen

            Antar att den kan behöva en del översyn då den stått väldigt länge

            Just då var det ett antal 130B till salu, var även till Sthlm/Lidingö och körde en mörkblå automat, som dock kändes allt för "skum" för att köpläge skulle infinna sig.
            Även en silver met i Sundsvall var till salu kring åren 04-05.

            Kommer inte ihåg ifall den silvriga är automat eller manuell?
            Helst vill jag ha en manuell.

            /H

            Comment


            • #7
              En sån där måste hamna högt upp på listan:

              "Coolaste diplomat/maffia/autobahnlok från 70-talet"

              Comment


              • #8
                Originally posted by stooges
                En sån där måste hamna högt upp på listan:

                "Coolaste diplomat/maffia/autobahnlok från 70-talet"
                haha jo det är sant. Det är en riktig cruiser. Grymt ljud i den oxå.
                JH

                20vT

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Henrik
                  Aha den står kvar! Har ofta tänkt om den står kvar när jag passerat där.. Var och tittade på den 2004-05 ca tror jag då de annonserade den flitigt på blocket. Något högt pris för mig just då även om den är riktigt fin. Nu blev jag intresserad igen

                  Antar att den kan behöva en del översyn då den stått väldigt länge

                  Just då var det ett antal 130B till salu, var även till Sthlm/Lidingö och körde en mörkblå automat, som dock kändes allt för "skum" för att köpläge skulle infinna sig.
                  Även en silver met i Sundsvall var till salu kring åren 04-05.

                  Kommer inte ihåg ifall den silvriga är automat eller manuell?
                  Helst vill jag ha en manuell.

                  Ja det är en automat. Precis som du säger försökte de sälja den ungefär då, fast ingen nappade. Så ägaren bestämde sig för att behålla den. Han och 80 talets Fiat/Alfa säljare här i Uppsala brukade åka lite i den.
                  Nu har ägaren kilat vidare och den kommer förmodligen bli en del av ett avgångsvederlag för en entusiast i företaget eller så sätts den ut till försäljning.
                  Den har stått väääldigt länge så lite servande innan start behövs nog.
                  Jag är sugen jag med :-)

                  /H
                  JH

                  20vT

                  Comment


                  • #10
                    Hoppas att ingen startar upp den, utan att först se över kamremmens status ....
                    //R//

                    Comment


                    • #11
                      Det är en automat.. Skumt att den aldrig säljs. Den har stått där sen Bilomatic sålde Fiat senast i början av 80-talet. Jag o farsan var där o dreglade då. Sen har jag kollat in den då o då genom åren o den flyttar sig aldrig långt..
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by per
                        Det är en automat.. Skumt att den aldrig säljs. Den har stått där sen Bilomatic sålde Fiat senast i början av 80-talet. Jag o farsan var där o dreglade då. Sen har jag kollat in den då o då genom åren o den flyttar sig aldrig långt..
                        Så skumt är det nog inte. En "härdsmälta" i en kabelstam gjorde att den brann en gång. Efter det blev den omlackerad och undanställd. Det mesta av branden skedde i motorrummet och det ser lite sulligt ut på bilden. Annars finns det nog inte så många skavanker på den. Tror dom försökte sälja den då den dök upp på blocket för 50.000 eller så. När ingen nappade då ställdes den undan igen. Fast om nu barnen till den framlidne direktören vill bli av med den kanske den blir billig.
                        Attached Files
                        Last edited by epostiljon; 15 December 2012, 19:43.
                        JH

                        20vT

                        Comment


                        • #13
                          "Brandskadad äldre Fiat. Fast pris 50 000:-"

                          Konstigt att den blev osåld :-)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by tempra33
                            "Brandskadad äldre Fiat. Fast pris 50 000:-"

                            Konstigt att den blev osåld :-)
                            :-) Ja det är sant.
                            JH

                            20vT

                            Comment


                            • #15
                              Även jag har varit spekulant på denna, men säkert för minst 10 år sedan, redan då hade den stått länge.......men fin är den.
                              600 Multipla -60
                              X1/9 -80

                              Comment

                              Working...
                              X