Announcement

Collapse
No announcement yet.

multiecuscan + surfplatta = sant?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • multiecuscan + surfplatta = sant?

    Behöver släcka airbaglampa i Marean och står samtidigt i valet att köpa en liten laptop typ 13'' eller en surfplatta.

    Nån som har fattat om en surfplatta med Win8 funkar med multiecuscan?
    /Henrik
    Henrik
    Fiat 500e -15
    *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
    Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
    Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
    *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

  • #2
    Re: multiecuscan + surfplatta = sant?

    Originally posted by hbp98001
    Behöver släcka airbaglampa i Marean och står samtidigt i valet att köpa en liten laptop typ 13'' eller en surfplatta.

    Nån som har fattat om en surfplatta med Win8 funkar med multiecuscan?
    /Henrik
    Det är skilland på Windows 8 för PC och Windows 8 på surfplattor. MultiEcuScan funkar på Windows CE och Windows Mobile som inte ska förväxlas med Windows 8 Phone.

    Jag tror inte att MultiEcuScan funkar på Windows surfplattor. Den lär funka på en Windows 8 PC dock är jag osäker på om drivrutiner till OBD-sladden funkar. Vet att de inte funkade på en 64-bitars Windows 7. Du kan alltid köra en virtuell Windows XP och få det att lira. Så gjorde jag tidigare innan jag skaffade en gammal laptop och installerade XP endast för MultiEcuScan.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Tack för input, jag har kommit fram till samma sak själv. Ecuscan ska funka på win8 men troligtvis inte på läsplatteversionen som saknar rätt mycket features jmf mot pc versionen.

      Det akuta behovet är stillad, jag installerade ecuscan i en laptop jag har och släckte airbaglampan.
      Henrik
      Fiat 500e -15
      *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
      Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
      Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
      *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

      Comment

      Working...
      X