Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bra och dåliga verkstäder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bra och dåliga verkstäder

    Lägg till era tips eller varningar så lägger jag till dem i listan:

    Göteborg m omnejd:

    AutoAlfa: Duktiga Fiat och Alfakillar som kan det mesta, har bra timpriser och är snabba. Kan verkligen rekommenderas, 031-47 80 25. (källa: rask)
    Italian Cars & Tuning: Nabil driver egen verkstad nere i Fjärås. Oerhört kunnig, bra service och bra priser. Noggrann och dessutom en väldigt trevlig kille, tar nya kunder på rekommendation. (källa: rask)
    Auto Lounge Kungsbacka: betyg saknas.
    Hedin Bil Sisjön: betyg saknas.
    Landvetter bil (aukt Fiat/Alfa): Hög kvalitet och servicegrad men högre pris än tex AutoAlfa. Bra betyg i SIFO-undersöknng (Källa: Schuckert)

    Stockholm:
    Punto Auto: Blandat betyg. 84jr0 generellt sett nöjd. Pazzo mindre så, 08 - 771 79 21. (Källa: 84jr0/Pazzo)
    Orazio Bil i Västberga: Billiga och bra för kamremsbyte. Flera har dock upplevt lite småstrul men inget som fått dem att inte rekommendera dem (källa: Italia/Pazzo)
    AR bil: Mycket bra. Lämnar in mina alfor och fiatar där på service. Bra mottagande och mycket kunskap. Dock dyra på Fiat Coupe, studentbacken 15 stockhol,. 08-6602271. (Källa: Radical_minus/84jr0)
    Torvalla Bil: Undvik! (Källa: 84jr0/Pazzo/greektheo)
    Via bil: Blandat betyg, Pazzo säger undvik! Repat bil, orsakat följdfel vid 3-4 tillfällen på två olika bilar. Andra är nöjda som 84jr0, Aloha, 08-6442610. (Källa: Pazzo/84jr0/Aloha)
    PowerCar Service i Årsta (södra Stockholm): Jobbar nästan enbart med Alfa, Fiat och Lancia. Bytte kamrem på min GT, bra pris och jobbet gick snabbt (Källa: Putt).

    Skåne:
    BEFRA i Helsingborg: tel: 042-201995: Lång erfarenhet och bra rykte (Källa: captainmorgan)
    Autoduo i Malmö: Har ett bra rykte (Källa: captainmorgan)
    Champion Motor: tel. 040-93 93 02, icke auktoriserad som är bra på äldre +10år Fiater. (Källa: Goc924)

    Halland:
    Tylösand motor i Halmstad: Det som de inte löser, löser ingen annan heller (Källa: captainmorgan).
    Bilvaruhuset/Hedin bil Halmstad: Dyra! Vanlig mellanservice 10tkr på Ducato, dubbla priset mot en oberoende verkstad. (Källa: captainmorgan).


    Västerås:
    Björkmans Bil (Aukt Fiat/Alfa): Service av Alfa 156 med mycket gott intryck. Bla fetta in skruvarna som håller aluskyddet. Inte hårresande dyrt heller. (Källa: hbp98001)
    Tunby Bilservice (ej aukt): Duktig på Alfa. Har gjort det mesta på min Marea. Duktig mekaniker och har inga problem att ta med egna delar. Även bytt koppling på 156:an utan anmärkning. (Källa: hbp98001)
    Ronny Palms Bilservice AB: Vi har bara goda erfarenheter av dom, både gällade Lancia Delta och Croma samt Punto. (Källa: kn@sen)
    Bilservarn: Undvik, har förstört mycket på bilar. bla för mig och för en polare som dessutom fick betala dubbelt. (Källa: kn@sen)
    Last edited by rask; 17 December 2017, 00:03.
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

  • #2
    Kan någon admin ta rätta rubriken? Från "Gra" till "Bra"?
    Last edited by rask; 22 February 2013, 19:26.
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • #3
      Re: Bra och dåliga verkstäder

      Originally posted by rask
      Lägg till era tips eller varningar så lägger jag till dem i listan:

      Göteborg m omnejd:

      AutoAlfa: Duktiga Fiat och Alfakillar som kan det mesta, har bra timpriser och är snabba. Kan verkligen rekommenderas, 031-47 80 25). (källa: rask)
      Italian Cars & Tuning: Nabil driver egen verkstad nere i Fjärås. Oerhört kunnig, bra service och bra priser. Noggrann och dessutom en väldigt trevlig kille, tar nya kunder på rekommendation. (källa: rask),
      Auto Lounge Kungsbacka: ?
      Hedin Bil Sisjön: ?
      Landvetter bil: ?

      Stockholm:
      Punto Auto: ? 08 - 771 79 21

      Kan inte med gott samvete rekommendera dem varför kan föras i ngt senare register

      Orazio Bil i Västberga: Billiga och bra för kamremsbyte (källa: Italia)

      Fixade mitt krockkudde larm i veckan me lite obetalt (drog av på räkn) strul för dem (sökte på fel ställe)
      + lack av skada å kulleder men jag är nöjd

      Via bil 08-6442610:
      Många struliga följd fel orsakade av dem, kört upp coupen i taket i garaget förstört baklucka bla. Var vaksam!

      Torvalla: inte bra håller me, köpte en Croma där

      AR bil 08-6602271:

      Malmö:
      Last edited by pazzo; 22 February 2013, 19:09.
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        Uppdaterat!
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #5
          Landvetter Bil gör alltid ett bra jobb anser jag. Har en kollega som kör dit från Nödinge för att han anser dem hålla högsta servicegrad.
          Sifo satte dem högst på pallen av samtliga bilverkstäder i Södra Sverige när de gjorde undersökning.

          http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=14041
          http://a2.mndcdn.com/image/upload/ql...rwduquemwn.pdf
          Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

          Comment


          • #6
            Finns redan en lista under stickyn Länkar, sen vore det förstås bra om det blir fler åsikter om respektive ställen. Det är t.ex oklart om HUR och NÄR Plant fått alla sina problem i sin tråd..
            Men det är bra att vi har denna tråd för diskussion.

            Edit: nu är detta en Sticky för bättre överskådlighet!
            Last edited by per; 25 February 2013, 18:41.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              De är så pass viktigt idag att jag tänkte att
              posten skulle ha en egen rubrik i startmenyn.

              Man skall slippa söka aktivt efter uppgifterna utan de skall presenteras tydligt och lätt.

              Då kommer de också uppdateras bättre.
              Last edited by pazzo; 23 February 2013, 07:00.
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • #8
                AR bil. Mycket bra. Lämnar in mina alfor och fiatar där på service. Bra mottagande och mycket kunskap.

                Bra priser speciellt när det gäller service på nya bilar.

                Adress studentbacken 15 stockholm

                Comment


                • #9
                  Originally posted by radical_minus
                  AR bil. Mycket bra. Lämnar in mina alfor och fiatar där på service. Bra mottagande och mycket kunskap.

                  Bra priser speciellt när det gäller service på nya bilar.

                  Adress studentbacken 15 stockholm
                  AR bil har varit bra att göra med de gånger som de fått med Stilon att göra. Dock hade de sjukt höga priser när coupen kom på tal tycker jag.

                  Punto Auto har jag kommit bäst överrens med. Som alla verkstäder som jag kommit i kontakt med har de sin brister men de går att prata med och vi har alltid kunna lösa problem som kommit upp.

                  Torvalla bil hade jag inte ens lämnat in en rostig kärra till.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Har uppdaterat (inkl Skåne/Halland). Kommentera gärna, fyll i med uppgifter/erfarenheter...
                    Last edited by rask; 25 February 2013, 16:17.
                    à la London designmarknad - www.alalondon.se

                    Comment


                    • #11
                      Kan bidra med MINA personliga erfarenheter (Västerås):

                      Aukt Fiat/Alfa i Västerås Björkmans Bil, har bara haft bilen (156:an) på service där en gång men då fick jag ett mycket gott intryck. De hade bemödat sig om att fetta in skruvarna som håller aluskyddet under motorn och lite såna saker, förutom den beställda servicen. Mer behövs inte. Inte hårresande dyrt heller.

                      Tunby Bilservice, ej aukt men är duktig på Alfa. Har gjort det mesta på min Marea. Duktig mekaniker och har inga problem med att jag tar med egna reservdelar. Även bytt koppling på 156:an utan anmärkning.
                      Henrik
                      Fiat 500e -15
                      *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
                      Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
                      Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
                      *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

                      Comment


                      • #12
                        Uppdaterat med Västerås, samt Schuckerts kommentar ang Landvetter och 84jr0/Pazzo kommentar om Punto Auto (ursäkta jag inte fått med det tidigare)...
                        Last edited by rask; 26 February 2013, 11:09.
                        à la London designmarknad - www.alalondon.se

                        Comment


                        • #13
                          Landvetter har jag bara gjort förfrågningar hos och de var väldigt dyra då, men säkert duktiga.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by per
                            Landvetter har jag bara gjort förfrågningar hos och de var väldigt dyra då, men säkert duktiga.
                            De är märkesverkstad och de kostar en del extra... Lagt till din kommentar dock.
                            Last edited by rask; 26 February 2013, 16:36.
                            à la London designmarknad - www.alalondon.se

                            Comment


                            • #15
                              I västerås http://www.ronnypalms.se/ Ronny Palms Bilservice AB
                              När jag lämnade in lancian någong så var det dit och croman. När morsan lämnar in punton så är det alltid dit. Kan va för att jag säger det :-P
                              Vi har bara goda erfarenheter av dom.
                              Har lämnat in andra bilar också.

                              Kan lägga in en varning för Bilservarn i västerås. Han har förstört mycket på bilar. bla för mig och för en polare som dessutom fick betala dubbelt så mycket som han hade sagt från början
                              Last edited by Kn@sen; 4 March 2013, 21:31.
                              Fiat Croma 16v -95 (såld)
                              Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
                              Ford Mustang cab -71

                              Comment

                              Working...
                              X