Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bra och dåliga verkstäder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Uppdaterat!

    Originally posted by Kn@sen View Post
    I västerås http://www.ronnypalms.se/ Ronny Palms Bilservice AB
    När jag lämnade in lancian någong så var det dit och croman. När morsan lämnar in punton så är det alltid dit. Kan va för att jag säger det :-P
    Vi har bara goda erfarenheter av dom.
    Har lämnat in andra bilar också.

    Kan lägga in en varning för Bilservarn i västerås. Han har förstört mycket på bilar. bla för mig och för en polare som dessutom fick betala dubbelt så mycket som han hade sagt från början
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • #17
      PowerCar Service i Årsta (södra Stockholm). Jobbar nästan enbart med Alfa, Fiat och Lancia.

      Bytte kamrem på min GT där för några år sedan. Fick ett bra pris och jobbet gick snabbt, på det hela väldigt nöjd.

      Torvalla bils verkstad har jag ingen erfarenhet av, men fungerar deras reservdelsavdelning lika "bra" som verkstaden så säger jag.. undvik!
      Fiatlös

      ___________________

      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

      Comment


      • #18
        Lagt in!

        Originally posted by Putt View Post
        PowerCar Service i Årsta (södra Stockholm). Jobbar nästan enbart med Alfa, Fiat och Lancia.

        Bytte kamrem på min GT där för några år sedan. Fick ett bra pris och jobbet gick snabbt, på det hela väldigt nöjd.

        Torvalla bils verkstad har jag ingen erfarenhet av, men fungerar deras reservdelsavdelning lika "bra" som verkstaden så säger jag.. undvik!
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #19
          Vet inte om denna info ska ligga i denna tråden men jag postar det här.

          Var i kontakt med Befra i Helsingborg i dag för att kolla pris på kamrems-/kopplingsbyte.

          Kamrem med materiel 10 000kr
          Koppling, endast arbetet 6500kr

          För övrigt verkade det vara en mycket trevlig herre som tog sig tid.

          Väntar även på svar från AutoDuo i Malmö gällande samma prisuppgifter, återkommer med dessa.
          Coupé 20VT -99 - Projekttråd

          Comment


          • #20
            Pratade med AutoAlfa i Gbg

            Kamremsbyte med pump etc. 7340kr
            Byte koppling utan mtrl. 4200kr

            De är fortfarande billigast mao. Får bli en runda till Göteborg den närmaste tiden tror jag minsann.
            Coupé 20VT -99 - Projekttråd

            Comment


            • #21
              Originally posted by Axl View Post
              Pratade med AutoAlfa i Gbg

              Kamremsbyte med pump etc. 7340kr
              Byte koppling utan mtrl. 4200kr

              De är fortfarande billigast mao. Får bli en runda till Göteborg den närmaste tiden tror jag minsann.
              Hojta till när du är här så kan vi träffas och ta en lunch/fika ihop. Säkert några fler som vill hänga på
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #22
                Originally posted by Freddan72 View Post
                Hojta till när du är här så kan vi träffas och ta en lunch/fika ihop. Säkert några fler som vill hänga på
                Absolut! Blir troligen i slutet av April.
                Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Axl View Post
                  Pratade med AutoAlfa i Gbg

                  Kamremsbyte med pump etc. 7340kr
                  Byte koppling utan mtrl. 4200kr

                  De är fortfarande billigast mao. Får bli en runda till Göteborg den närmaste tiden tror jag minsann.
                  Jag vet att detta är typ jättesent, men hur upplevde du deras service? Var de bra?

                  Comment


                  • #24
                    Autoalfa är grymma att ha att göra med - kan verkligen rekommenderas!
                    à la London designmarknad - www.alalondon.se

                    Comment


                    • #25
                      Vilken verkstad i Stockholms trakten rekommenderas för kammrems byte på en Abarth 500 esseesse ?

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by teli View Post
                        Vilken verkstad i Stockholms trakten rekommenderas för kammrems byte på en Abarth 500 esseesse ?
                        Jag har lämnat in min till VIA Bil AB på Södermalm flera gånger och tycker att de är bra att göra med.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #27
                          Torvalla bil skulle jag inte ens köpa bil hos,har redan köpt 2 bilar och har varit lite strul med service,har inte kunskap om fiat och verkstads delen är inte intresserad av fiat eller att lösa problem...

                          Comment


                          • #28
                            Skulle lämna in Ducaton på första lite större servicen. 4800 mil. Ringde till f.d Klasèns i Halmstad där jag köpt bilen. Numera Bilvaruhuset i Halmstad (Hedin Bil)

                            Priset för denna service på Hedin Bil ..... 10424 kronor. Frågade inte om det var inklusive moms...tycker att gränsen för anständighet var passerad med råge..!

                            Det handlar om olja,filter mm! Ingen kamrem..! Jag har 1,5 års garanti kvar på bilen men jag lämnade till annan verkstad utan auktorisation och betalade mindre än hälften.
                            captainmorgan

                            Comment


                            • #29
                              Uppdaterat! :-)
                              à la London designmarknad - www.alalondon.se

                              Comment


                              • #30
                                Tomteverkstad

                                Hallå! jag undrar om någon känner till en bra verkstad för oss med italienska bilar i Gävle med omnejd? Det finns två Alfa 156 och en gammal Croma i familjen. Vår före detta auktoriserade, numera Mekonomen, är under all kritik.. Droppen var nu sist när man skulle byta termostat och kylarvätska på ena Alfan och "glömde" byta kylarvätskan o istället tände motorlampan med felkod för kamlägessensor?! Och detta var bara det sista i raden av förvirrade, försenade och ofullständiga arbeten.. Men nu blir det inte fler. Vi söker stor som liten verkstad med kunskap och kanske framförallt ett intresse för våra bilar, finns det sådana?

                                Comment

                                Working...
                                X