Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 1100

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 1100

    Efter ytterligare en sjukhusvistelse, den andra i år, så sitter jag och tittar på gamla bilder
    Tänkte att denna bild på undertecknad, och min trotjänare Fiat 1100 Special, skulle passa så här i vintertid.

    Förr så brukade jag rasta mina bilar på vintern, när det var så kallt att inte saltet verkade på vägarna. Nuförtiden orkar jag inte.
    Och detta är en bild, när jag besöker skidspåret.

    Notera imman på insidan av rutan, det var riktigt kallt, och värmen kanske inte är den bästa. Men man klarade av kylan ändå, för det finns ju lite värme.
    Kolla också klädseln, keps i samma material som en täckjacka, en riktig anorak, och tidsenliga skidor. Året kan vara 1986/87 nånting.

    Bilen finns fortfarande kvar, men orkade inte besikta den ifjol, dels p.g.a. allt regnande. Vill inte i onödan utsätta den för regn, då den är helt i originalskick, t.om. lacken.
    Så nu är det körförbud, men skall enligt planerna rulla i sommar.




    Attached Files
    Last edited by Rolando; 25 February 2013, 13:50.
    //R//

  • #2
    Vilken fin klassiker!

    Gillar regnr också! Bilen är Gla´ ! (GLAD)
    Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

    Comment


    • #3
      Re: Fiat 1100

      Originally posted by Rolando
      Kolla också klädseln, keps i samma material som en täckjacka, en riktig anorak, och tidsenliga skidor. Året kan vara 1986/87 nånting.

      Åhh Sundins skidor, inte dåligt har ett par i stugan. Finns ett intressant bildspel om Sundins uppgång och fall på "Jörnmarks sida" (se länk).

      http://jornmark.se/places_intro.aspx?placeid=304&lang=

      Comment


      • #4
        Skarpögt .....
        Dessa skidor köpte min far åt mig på sextiotalet, lite yngre än bilen, men samma tidsanda.
        Och skidorna finns givetvis kvar de också - oj va många mil jag åkt på dessa fantastiska skidor - kvalité.

        Men vad jag hade för snödäck bak, det ser du inte. Det var Sahlins Garantiregummering Arvika. De däcken ärvde jag efter min morbror, som hade dom på sin Neckar.
        Tänk om jag kunde hitta bilden på Neckar´n .... grå och vit var den.

        Och bilen har alltid varit glad, och man blir glad av att åka i Lui´ci som den heter.
        //R//

        Comment


        • #5
          Originally posted by Rolando View Post
          Skarpögt .....
          Dessa skidor köpte min far åt mig på sextiotalet, lite yngre än bilen, men samma tidsanda.
          Och skidorna finns givetvis kvar de också - oj va många mil jag åkt på dessa fantastiska skidor - kvalité.

          Men vad jag hade för snödäck bak, det ser du inte. Det var Sahlins Garantiregummering Arvika. De däcken ärvde jag efter min morbror, som hade dom på sin Neckar.
          Tänk om jag kunde hitta bilden på Neckar´n .... grå och vit var den.

          Och bilen har alltid varit glad, och man blir glad av att åka i Lui´ci som den heter.
          Ha, ha nä snödäcken gick jag bet på

          Comment

          Working...
          X