Announcement

Collapse
No announcement yet.

K: dimljus vänster!!! Panik!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: dimljus vänster!!! Panik!!!

    Paniiik!!!
    Var på väg hem från jobbet ikväll/natt, plötsligt smäller någonting till och det låter som om det är nåt metalliskt bakifrån som lossnat och ramlar av. Då jag befinnervmig på Luthagsesplanaden i Uppsala som är en väg man inte bara kan stanna på så åker jag först sakta hem och parkerar innan jag planerar att gå tillbaka och kolla vad det var som lossnat. I garaget upptäcker jag att det inte verkar vara något synligt som kunnat lossna från bakvagnen iaf. Dock upptäcker jag till min förskräckelse att vänster dimljus är totalkrossat!!! Shit, har någon skjutit på mig var det första jag trodde! Sen börjar jag fundera på om hettan från dimljuset i kontrast med kylan kan vara boven. Vet ej men nytt dimljus fram behövs iaf....!

    Så snälla, ni som har ett liggandes, hör av er snarast är ni snälla. Fiat Coupé 16vt-94.
    Attached Files
    /Giallo Ginestra

  • #2
    Hände mig strax utanför Turin 2006, samma sak (stenskott). Som tur var hälsade vi på en projektledare på Valeo så hon "hittade" en ny på jobbet nästa dag
    Kolla ebay, alternative autos, shop4parts, fiat, mekonomen, autoexperten.. Det vanliga!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Tack, jo..! Får väl bli ebay om ingen på forumet har nån.
      Jäkla konstigt bara för det låg ingen bil framför mig...!
      /Giallo Ginestra

      Comment


      • #4
        Tack, jo..! Får väl bli ebay om ingen på forumet har nån.
        Jäkla konstigt bara för det låg ingen bil framför mig...!

        - - - Updated - - -

        Förresten, passar 20vt:s på 16vt:s..?
        /Giallo Ginestra

        Comment


        • #5
          20vt och 16vt har samma dimljus

          Vänster finns (fanns iaf för ett halvår sen) att köpa hos Mekonomen, dom är ganska dyra dock

          Om något har ett till höger sida att sälja så är jag intresserad! Det finns ingen nytillverkning av dimljusen längre, och höger är slut överallt
          /Peter

          Comment


          • #6
            .. förresten plant, när du fått på ett nytt kan du höra av dig om du vill ha stenskottsfilm monterat på dom, jag har lite över
            /Peter

            Comment


            • #7
              Guld! Hör av mig då!
              /Giallo Ginestra

              Comment


              • #8
                Originally posted by plant View Post
                Shit, har någon skjutit på mig var det första jag trodde!
                Är du säker på att det inte var någon mästerskytt med sniper som var ute efter att ge dig en varning? Han kanske är förbannad för att du kört om honom en gång för mycket?!?!

                Finns massor till salu på engelska eBay. De kan nästa gödsla med dem.
                Lycka till.

                mvh
                Goran
                Sportbilshistoria:
                12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                06-10 Porsche 924 N/A -83
                01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                Comment


                • #9
                  Kolla med Hellfire, han har massor med delar!
                  à la London designmarknad - www.alalondon.se

                  Comment


                  • #10
                    Tack alla vänner för er hjälp och stöd!

                    Hittade ett dimljus på ebay för bara 270:- ink frakt från England så det är köpt och på väg.
                    Och eftersom att det var så billigt passade jag även på att köpa 2st nya strålkastare också och där kan jag ju säga att frakten blev dyrast..! 800:- för frakten och 700:- för strålkastarna.
                    /Giallo Ginestra

                    Comment


                    • #11
                      Intressant blir dock hur omständigt det kommer vara att byta dimljuset för jag antar att det inte är en lika enkel match som att byta strålkastarna...!?
                      /Giallo Ginestra

                      Comment


                      • #12
                        Det sitter med bara två skruvar om jag inte kommer ihåg fel, du fixar det nog på under 5 min
                        /Peter

                        Comment


                        • #13
                          Ok, det ser ju just så enkelt ut men läste nånstans här tycke jag, att man måste plocka bort hjul och skärm..? Eller var jag full..?
                          /Giallo Ginestra

                          Comment


                          • #14
                            Jag har för mig att jag bara lossade två bultar + elkontakten, sen gick det att dra ut framåt Det är några plastbitar under som ska skjutas in i ett spår, se till att dom kommer rätt - annars blir ljusbilden helt fel
                            /Peter

                            Comment


                            • #15
                              Vet inte exakt hur det är med dimljusen och deras ljusbild i hö-styrt utförande? Men de vanliga lysena passar inte din om de är från UK..? Antar inte förstås!

                              Annars kanske man kan bygga om dem även om jag inte sett nåt exempel på detta.

                              Bytet är snorlätt! 2 skruvar på varje lyse som sagt.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X