Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jävla ungar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jävla ungar

    Speciellt när 8-åringen bara måste se vad som händer när man lägger ur växeln och samtidigt släpper handbromsen. Ingen skada på barnet som tur var, men han fick sig en tankeställare.
    Vi får väl se hur det slutar. Just nu står den på Landvetter Bil för offertunderlag till LF.

    Last edited by Johan Gunverth; 21 March 2013, 18:47. Reason: Trixat till bildvisning eftersom bifogad bild inte funkade (foruminställning?)
    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

  • #3
    Oopss..!
    Snickerboan i tre dar säger jag.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #4
      Oj oj tur att ingen gjorde illa sig.

      Comment


      • #5
        O fasen det där ser inte bra ut. Men det går inte att bli arg på killen. Var bara glad att han och ingen annan blev skadad. Men det är klart, när det händer då ilsknar man ju till rätt rejält.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #6
          Otvättad också?
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #7
            Originally posted by pazzo View Post
            Otvättad också?
            Naturligtvis! Den är ju italiensk.

            Nä, det blir så här Göteborgstrakten så här års. Bilen tvättades för en dryg vecka sedan.
            Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

            Comment


            • #8
              Det är bara plåt som skadats :-)

              Comment


              • #9
                Ajaj, nära att den rullade och tur var det väl att den inte gjorde det.

                Stora skador?
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment


                • #10
                  Originally posted by Putt View Post
                  Ajaj, nära att den rullade och tur var det väl att den inte gjorde det.

                  Stora skador?
                  Passagerardörr fram (byts), V framskärm (lagas) och innerskärm, V framdäck och plåtfälg (byts), stötfångare fram undertill, stötfångare bak (byts), dragkroksfästet tog stora delar av smällen och får inte lagas utam måste bytas. Avgassystemet sista krök smällde också i och kröktes och kan kanske ha skadat resterande delar i systemet.Lite skrap på höger balk undertill.
                  Sedan hjulinställning och omlackering av sidor och stötfångare. Troligtvis görs även lackbehandlingen om eftersom garantin hårfint är kvar på den.
                  Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                  Comment


                  • #11
                    Sådärja! Äntligen är reparationsarbetet påbörjat.
                    Tack till Länsförsäkringar som förstod vikten av att behålla vår favoritbil när det inte finns någon rimligt alternativ (för dyrt eller för dåligt). I och med att marknadsvärdet troligen inte överstiger 80.000, fick inte reparationskostnaderna överstiga 64.000, vilket vi precis klarar.

                    LF hängde också upp sig på att att "nästa ägare" skulle reagera på att det finns en åtgärdad buckla på undersidan bilen (golvet passagerarsidan) och dumpa priset. "- Inga problem!", sa vi eftersom bilen inte kommer att säljas. Det verkar som om att alla försäkringsbolag fokuserar på "nästa ägare" och om det är lönt att laga överhuvudtaget. Vi Fiat-ägare är väl annorlunda som behåller våra bilar.
                    Dragkroksfästet var också lite trixigt. De byts inte på försäkring generellt, men bilen skulle få körförbud om det inte åtgärdades eller monterades bort + bilen typades om. Ett jäkla jobb i onödan. Blev alltså billigast att byta dragkroksramen, när avgas och stötfångare bak ändå skulle av.
                    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                    Comment


                    • #12
                      Härligt!!
                      Då kanske man kan få se denna donna nylagad, nytvättad och nyvaxad till vårens fikaträff
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #13
                        Gott, en kram till lillkillen också!
                        Han ska väl självklart övningsköra i denna om 8 år och sedan få överta den vid 18?

                        Comment


                        • #14
                          Originally posted by tempra33 View Post
                          Han ska väl självklart övningsköra i denna om 8 år och sedan få överta den vid 18?
                          Då lär det inte bli många brudar om han ska ragga med det höghuset Tur att det finns sprit då. Pappas hemmagjorda. Mmmmmmums!
                          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                          Min projekttråd - 19T
                          Min Youtube kanal
                          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                          Comment


                          • #15
                            Originally posted by Freddan72 View Post
                            Då lär det inte bli många brudar om han ska ragga med det höghuset Tur att det finns sprit då. Pappas hemmagjorda. Mmmmmmums!
                            Men med skogstjärnan - och gott om ytrymme i baksätet - så kan det bli en riktig "hot rod" för tonåringen :-)

                            Comment

                            Working...
                            X