Announcement

Collapse
No announcement yet.

SKÄnkes: Masses lilla Röda - FIAT Uno Turbo -88

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SKÄnkes: Masses lilla Röda - FIAT Uno Turbo -88

    Det har blivit dags att ta avsked från min gode vän Uno. Det började som en skakning på nedre däck... Dvs avgasröret hoppade av från där det ansluter till det som jag har fått för mig är katalysatorn. Försökte styra upp det hela och satte tillbaka röret och tätade med lite pasta. En tid senare lossade det igen, men den här gången följde hela motorn med. Troligtvis något i motorinfästningen som har gått sönder. Motorn sitter fortfarande fast men den lutar betänkligt bakåt. Det här hände för ett par veckor sedan. Under tiden har jag blivit erbjuden ett jobb i Luleå och eftersom planerna är att flytta dit med hela familjen så saknas tid och motivation att fixa till entusiast bilen. Det bär mig ändå emot att bara köra den till skroten och tänkte därför höra om någon här har lust att förbarma sig över min Uno som projekt eller reservdelsbil.

    Bilen står i Uppsala. Den som är intresserad kan skicka ett PM eller skriva i tråden. Förste till kvarn får den!

  • #2
    Du har PM.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      Uno har nu fått en ny ägare i TurboB. Önskar honom all lycka till och följer med stort intresse om Masses lilla röda uppstår i ny skepnad.

      Comment


      • #4
        Grattis Magnus, den kom nog till rätt vårdare.

        Comment

        Working...
        X