Announcement

Collapse
No announcement yet.

Är det bara jag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Är det bara jag?

    Tycker det börjar synas fler och fler Fiat i trafiken senaste 6-9 månaderna. Sen jag blev med Fiat började jag se Mareor och Bravo/a samt något äldre Puntos. Men nu vill jag påstå att förutom nya 500 börjar jag se många nya Punto och Freelander verkar sälja bra. Posten och Hemglass! kör Fiat. Roligt säger jag. Forza!
    Henrik
    Fiat 500e -15
    *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
    Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
    Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
    *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

  • #2
    Här i Skåne kör Posten,Citymail och Tidningsbärarna Fiorino. Gula , gröna och vita bilar överallt !! Måste ju ha sålts närmre 10000 Fiorino i Sverige.
    Punto ser jag inte många men Freemont börjar det rulla en hel del här, t o m i snobbiga Båstad.
    Hade inte släpvagnsvikten varit så usel på Freemont hade det sålts hur många som helst. Pratade med en säljare om det, många är intresserade tills
    man får reda på släpvagnsvikten..hoppas det ändras när den får en facelift.
    captainmorgan

    Comment


    • #3
      Är i Sälen just nu. Bara i "min" stugby bor två Freemont. Men endast en Marea ;-) Något har helt klart hänt med Fiats popularitet i Sverige.
      Henrik
      Fiat 500e -15
      *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
      Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
      Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
      *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

      Comment


      • #4
        När jag kom till Danmark, runt årsskiftet 04/05, kändes som att Punto var lika vanlig som Volvo herrgårdsvagn i Sverige. Såhär ett par år senare verkar många ha försvunnit och ersatts av nya småbilar, primärt Swift och otaliga koreanska småbilar. Lite synd att nya Punton blev så dyr (jämförelsevis) att den föll i popularitet, något som även drabbade 500:an.
        Läste nyligen att VW Fox (tror jag den hette - liten som en Lupo såg den ut att vara) var en storsäljare här nere uteslutande pga. priset (under 100k DKK).

        Panda 169

        Comment

        Working...
        X