Announcement

Collapse
No announcement yet.

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kvd säljer väl oftast leasingbilar och ofta från konkursbon etc? De är jäkligt noga med att tydliggöra brister, så jag tror inte bilarna är risigare än normalt egentligen.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • Sorgligt att du ska sälja bilen, har ju inte hunnit se den heller
      men känner igen att det finns ingen marknad i Sverige för special Fiat, min Ritmo Abarth lyckades att gå till Norge, jag fick vad jag gav för den och inte en spänn mera.
      som sagt, lycka till med försäljningen och hoppas den blir kvar i Sverige
      Gott nytt år
      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

      Mina Bilar.. Past & Present!

      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

      Comment


      • Originally posted by per View Post
        Kvd säljer väl oftast leasingbilar och ofta från konkursbon etc? De är jäkligt noga med att tydliggöra brister, så jag tror inte bilarna är risigare än normalt egentligen.
        Ofta det är riktigt ruttna bilar, bilar som folk inte har brytt sig om.
        Och oftast så finns ej servicebok och dom kan ej garantera miltal.
        Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

        Comment


        • Ok I stand corrected!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • tja å så synda att du ska sälja den !!
            det är tråkit när man måste sälja någon bil och jag har fakis försökt att inte sälja en enda bile !
            men det var bra ett få tal som har blivit skrot men annar har jag kvar alla mina bilar för det är som en famljen medlle tycker jag !

            men jag tänkt på det men det är ju Fransk - som viss sägger att det är skräpp
            men jag har en Peugote 407 -06 2,2 Som jag har hafte i 8år nu och den är fårtfarande som ny nästan !!
            Click image for larger version

Name:	2233609892.jpg
Views:	1
Size:	116.3 KB
ID:	250873Click image for larger version

Name:	2242133211.jpg
Views:	1
Size:	116.0 KB
ID:	250874Click image for larger version

Name:	2250656530.jpg
Views:	1
Size:	135.2 KB
ID:	250875Click image for larger version

Name:	2259179849.jpg
Views:	1
Size:	103.5 KB
ID:	250876Click image for larger version

Name:	2267703168.jpg
Views:	1
Size:	115.0 KB
ID:	250877Click image for larger version

Name:	2276226487.jpg
Views:	1
Size:	90.1 KB
ID:	250878Click image for larger version

Name:	2284749806.jpg
Views:	1
Size:	101.4 KB
ID:	250879Click image for larger version

Name:	2210319763.jpg
Views:	1
Size:	112.2 KB
ID:	250880Click image for larger version

Name:	2201796444.jpg
Views:	1
Size:	56.0 KB
ID:	250881


            vad skulle du säga om att Bytta ?
            Attached Files

            Comment


            • Originally posted by per View Post
              Ok I stand corrected!
              Menade inte att du hade fel.
              Men jag o en polare har suttit på kvd massvis med gånger och letat klipp, till o med varit vid deras auktionshallar vid ett flertal gånger.
              Men det är omöjligt att hitta nått klipp för att det kostar oftast mer att fixa allt som är fel på bilarna där - än att köpa en i toppskick.
              Vi har tittat på Porschar, Ferraris, Maseratis o liknande. Alla dessa bilar har varit i sånt dåligt skick så man blir skrämd.
              Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

              Comment


              • Som sagt, trist att behöva sälja, verkar vara en häftig bil men så är det ibland. Vet själv hur det är med barn, skulle absolut inte vilja ha något annat än en kombi nu för våra dagliga transporter, har 2 st barn. Så skönt med en stor lucka bak att lasta in i, utan att behöva "planera" packningen. Angående familjebil så har vi nu kört Ford (dåligt med vettiga alternativ från Italien under lång tid nu enl mig) i snart 5 år efter Marean, vilket har fungerat ytterst problemfritt! En bra familjebil tycker jag, sen får man stå ut med att den inte har "status" enl vissa och att det förekommer en del löjliga fördomar från folk likt för Fiat osv men det är man ju van vid! Dvs inget jag bryr mig om. Det börjar bli dags att byta ut den nu och vad det blir för märke framöver har jag ingen om, kanske tyskt.

                Angående KVD så kommer min familjebil därifrån och var i ett bra skick, håller inte med om att alla bilar är skräp. visst finns det många slitna och utan servicebok osv men skicket står ju beskrivet och skräpbilar förekommer ju överallt, på blocket.se, hos seriösa och oseriösa handlare osv? Många av de skråmor osv som förekommer putsas ju bort och döljs hos "vanliga" handlare. Vet fler som har handlat där också utan problem, beskrivningen har stämt. Nu har jag bara kollat på typ familjebilar, inte exklusiva bilar, har även varit på plats på deras anläggningar och kollat någon gg och det har stämt bra, gått på magkänsla av text och bilder. "Problemet" är väl att det nu börjar bli så känt att det är svårt att göra "klipp" som köpare men på familjebilar ligger ju priset normalt en hel del under ordinarie pris. Tycker jag även sett en del entusiastbilar där på sistone, där det står att de säljs av privatpersoner.

                Så med tanke på Abarth Puntons exklusivitet och höga värde, kanske ett liknande koncept (KVD eller inte) vore värt att pröva, så ser man ju iaf vad marknaden är beredd att betala?
                Lycka till med försäljningen!

                Comment


                • Dr.F jag får tacka nej till Peugeoten, inte riktigt vad jag är ute efter.

                  Jag hoppas att en fräsch Abarth kan driva upp priset lite när den är på auktion. Å andra sidan har de inte hört av sig än men de kan vara lediga dessa dagar.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • okej det dör inget jag vill bara hjälpa till !

                    Comment


                    • Har pratat med KVD idag och de har svårt att värdera Abarthen, å andra sidan har de aldrig auktionerat en Abarth tidigare. Jag fick så dåligt startpris så att jag inte ens vill skriva det här. Har jag tur kan den skjuta i höjden men har jag otur så måste jag sälja för inga pengar alls. Känns som ren gambling så jag avstår.
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • Originally posted by 84jr0 View Post
                        Har pratat med KVD idag och de har svårt att värdera Abarthen, å andra sidan har de aldrig auktionerat en Abarth tidigare. Jag fick så dåligt startpris så att jag inte ens vill skriva det här. Har jag tur kan den skjuta i höjden men har jag otur så måste jag sälja för inga pengar alls. Känns som ren gambling så jag avstår.
                        På Netbil får du välja priset själv.
                        Och du får även sätta ett "lägstapris" som säljarna på Netbil bara vet.
                        Om du inte får ett bud över "lägstapris" så behöver du inte vara tvingad att sälja bilen.
                        Värt att tänka på?
                        Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                        Comment


                        • Originally posted by Dice View Post
                          På Netbil får du välja priset själv.
                          Och du får även sätta ett "lägstapris" som säljarna på Netbil bara vet.
                          Om du inte får ett bud över "lägstapris" så behöver du inte vara tvingad att sälja bilen.
                          Värt att tänka på?
                          Aldrig hört talas om Netbil, ska kika lite där. Kollade nu vad en vanlig Punto kostar från 2012 och det är inte mycket mer som jag fått som utropspris på min Abarth på KVD.
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • Släng ut en annons på Blocket och Mobile. Kanske har du flyt och får sålt den med en gång
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • Har redan en annons på mobile men inte på blocket än, tänkte vänta med det till våren. Kollar under tiden vad jag ska ersätta Abarthen med och det är inte lätt det heller. Jag var inne på Torvalla idag och hörde mig för vad de tror att den är värd om man skulle byta in den. De tyckte också att det var svårt att värdera så jag fick ett skambud istället. Dessutom vill de inte ha med importerade Abarths att göra fick jag veta trots att jag har all historik ända sen den lämnade fabrik.
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment


                              • Du kanske skulle prata med Smooth istället? De kanske har bättre koll.. Hedins i Mölndal.
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X