Announcement

Collapse
No announcement yet.

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tja okej för jag har funderat på att köpa en lika dan för det finns en ute på blocket men han vill ju bra ha 150,000kr för den
    Click image for larger version

Name:	7905262474.jpg
Views:	1
Size:	100.7 KB
ID:	250843Click image for larger version

Name:	7913785793.jpg
Views:	1
Size:	89.6 KB
ID:	250844Click image for larger version

Name:	7971169198.jpg
Views:	1
Size:	107.6 KB
ID:	250845Click image for larger version

Name:	7971169198.jpg
Views:	1
Size:	107.6 KB
ID:	250845

    för det är väll samma ??

    http://www.blocket.se/kalmar/Abarth_...28911.htm?sa=1

    är det värt att köpa den ??

    Comment


    • Min har också fetare bromsar och ombyggt avgassystem jämfört med en esseesse och Supersport. Den som du länkar till är klart prisvärd och man kan köpa originaldelar och få den på samma nivå som min.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • okej tack det viste jag inte !

        Comment


        • men det står ju punto i back !

          Comment


          • Det finns flera versioner av Abarth Punto och alla heter just Punto...

            Grande Punto Abarth var först ut, den kunde man köpa esseesse kitet till, sen kom en facelift och då bytte man namn till Punto Evo. Evo med den var multiair motorn med dynamiska kammar och 160hk. Man kunde i efterhand köpa esseesse kitet som gav den 180hk. Ungefär 2011 skrotade man esseesse kitet och började sälja punto evo supersport som hade 180hk från fabrik. Sista året dvs 2012 bestämde man för att släppa en begränsad upplaga även känd som punto evo scorpione. Den stora skillnaden mellan scorpione och supersport förutom färger är avgassystemet och bromsarna samt svarta 18" hjul (17" sitter annars på supersport) som jag såg det. Scorpione levererades med skålade Sabelt alcantara sportstolar som standard något som var tillval på supersport. Först var tanken att släppa 99 st scorpione men man ändrade sig till 199 kanske för att karossen heter 199. De första 99 kännetecknas på röda brembos medan resterande 100 har gula.

            Jag äger alltså en av 199 i begränsad upplaga som var dyrast i inköp. Den på blocket är en 160hk punto evo med 160hk utan låt oss kalla det sportpaketet. Den har inte Koni dämpare till ex... Därför är den lägre i pris. Fortfarande en trevlig bil som kan uppgraderas till samma nivå som min. Kolla Antes tråd, han är så nära man kan komma minus bromsar och 18" hjul och avgassystem.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • Det tar emot att behöva skriva detta trots att jag var inställd på att detta kommer hända inom snar framtid när bilen köptes men nu är det dags för en kombi. Det har funkat med Abarthen med babysittern då den kan plockas ut med barnet i men snart när man ska in med barnstolen som kommer vara fast monterad märker jag att det inte kommer vara så roligt då den måste vara monterad bak och det pga skålade stolar fram.

              Problemet är att jag har svårt att värdera min Abarth, försökte med en bilfirma där jag tänkte byta in den mot en alfa 159sw men de kunde inte sätta pris på den heller. Hittar ingen likadan till salu på nätet vilket gör det ännu svårare. Vad tror ni, vad kan man begära för den? Den har gått 1600mil och är en 2012-a.

              PS det blir ingen 159sw för den är för trång i baksätet så det lutar åt en tysk kombi...
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • Det va la synd att du ska sälja.

                Vi trivs väldigt bra med vår Saab 9-3 SC. En sån med fyrhjulsdrift hade kanske varit något
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • Originally posted by 84jr0 View Post
                  ...så det lutar åt en tysk kombi...
                  Fyyy! L-i-t-e stil får du väl ändå ha.

                  http://www.blocket.se/goteborg?q=fia...is=1&l=0&md=th
                  Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                  Comment


                  • Originally posted by Johan Gunverth View Post
                    Fyyy! L-i-t-e stil får du väl ändå ha.

                    http://www.blocket.se/goteborg?q=fia...is=1&l=0&md=th
                    Ja, Croman är ju tyvärr lite bortglömd men ett utmärkt alternativ om mycket plats behövs.
                    Henrik
                    Fiat 500e -15
                    *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
                    Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
                    Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
                    *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

                    Comment


                    • Volvo och Saab vill jag helst slippa... Croman kanske kan vara något men det är svårt att hitta en värdig ersättare.
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • 500L då me usa 160 hästare förstås Click image for larger version

Name:	images.jpeg
Views:	1
Size:	10.1 KB
ID:	250859

                        Nu måste du tänka som en familjefader osv..
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • Ack ack! Familj bara förstör, jag visste det!
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Subaru Legacy: (Slitstark, Bra motorer, 4wd)
                            http://www.bytbil.com/bilar/subaru/l...UALAAABBwWgA__!
                            http://www.bytbil.com/bilar/subaru/l...UALAAABBwWgA__!
                            http://www.bytbil.com/bilar/subaru/l...UALAAABB0WgA__!

                            Subaru Forester: (Samma motor som i WRX = SNABB! Dessutom rymlig)
                            http://www.bytbil.com/bilar/subaru/f...rhuiEsNQAAWLQ_!
                            http://www.bytbil.com/bilar/subaru/f...rhuiEsNQAAULQ_!

                            Opel Insignia: (Gillar vanligtvis inte Opel, men Insignian är ganska trevlig att köra! 4wd, 220hk)
                            http://www.bytbil.com/bilar/opel/ins...UALAAABBwWgA__!


                            Mina kombiförslag :P
                            Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                            Comment


                            • Freemont då? Får fin kritik överallt. T o m Teknikens värld menar att det är en av de bästa familjebilarna..och skriver dom det så är den förmodligen bäst..men det kan dom ju inte skriva, för den är ju inte tysk!

                              Köper inte snacket om att den inte är en Fiat. Skoda är en VW som är en Audi vars avläggare är en Seat...eller är det tvärtom?

                              Eller kanske nya 500 X. Har läst att den ska komma i en Abarth-verison också!
                              Last edited by captainmorgan; 28 December 2014, 10:39.
                              captainmorgan

                              Comment


                              • Jag gillade Freemonten. Rejäl och mycket genomtänkt i alla detaljer. Idealisk för långfärd.
                                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                                Comment

                                Working...
                                X