Announcement

Collapse
No announcement yet.

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Varför är en Mercasol alltid bättre?
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #47
      Ligger kvar i sängen kommer bli upphämtad om mindre än en timme sen åker jag. Blir lugn inkörning halva sträckan sen får vi se. 131 Abarth färger på Olio Fiat 595 var ägarens ide och han såg till att den folierades så.

      Tack Caltex ska kolla upp Västerås när jag är hemma!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #48
        Originally posted by Ante View Post
        Varför är en Mercasol alltid bättre?
        En svensk produkt från en tillverkare som alltid legat i framkanten vad gäller industriellt rostskydd. Numera också så gott som luktfri (nog så viktigt). Begränsat återförsäljarnät vilket borgar för att de som behandlar är välutbildade och vet vad de gör. Man tar fram egna behandlingsinstruktioner för de flesta bilmodeller. Seriös uppföljning och efterkontroll enligt förutbestämda intervaller. Och så verkar man kunna sälja sina produkter utan fördyrande annnonskampanjer, det är i alla fall ibland köer på flera månader för att få en behandling...

        Originally posted by 84jr0 View Post
        Tack Caltex ska kolla upp Västerås när jag är hemma!
        Gör det! Och grattis till din Abarth Punto Scorpione!

        Comment


        • #49
          Originally posted by Caltex View Post
          En svensk produkt från en tillverkare som alltid legat i framkanten vad gäller industriellt rostskydd. Numera också så gott som luktfri (nog så viktigt). Begränsat återförsäljarnät vilket borgar för att de som behandlar är välutbildade och vet vad de gör. Man tar fram egna behandlingsinstruktioner för de flesta bilmodeller. Seriös uppföljning och efterkontroll enligt förutbestämda intervaller. Och så verkar man kunna sälja sina produkter utan fördyrande annnonskampanjer, det är i alla fall ibland köer på flera månader för att få en behandling...



          Gör det! Och grattis till din Abarth Punto Scorpione!
          Ok, men tänkte rent tekniskt rörande produkten. Om det finns någon skillnad där alltså.
          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

          Comment


          • #50
            kolla
            www.bilrost.com
            Har inte anlitat dem själv men de ger ett seriöst intryck.
            Henrik
            Fiat 500e -15
            *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
            Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
            Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
            *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

            Comment


            • #51
              Då var den på Svensk mark dock inte i Stockholm än. Passar på få lite midsommarfirande själv!

              Den obligatoriska brobilden...
              Click image for larger version

Name:	WP_20130621_004.jpg
Views:	1
Size:	52.2 KB
ID:	248467

              Hittade bästa platsen på båten för att slippa dörruppslag det första man gör.
              Click image for larger version

Name:	WP_20130621_006.jpg
Views:	1
Size:	67.3 KB
ID:	248468

              100mil passerat...
              Click image for larger version

Name:	WP_20130621_009.jpg
Views:	1
Size:	70.0 KB
ID:	248469

              Morgonen på Svensk mark...
              Click image for larger version

Name:	WP_20130622_005.jpg
Views:	1
Size:	120.1 KB
ID:	248470
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #52
                Bella macchina!
                Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                Comment


                • #53
                  Fint
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • #54
                    Försökte ringa dig Ante men fick inget svar. Hade lite problem med att få Blue&Me att tala engelska, fick USB 10 Error hela tiden. Men efter att jag tog en annan USB sticka och preppade den så gick det att uppdatera mjukvaran till engelsk version 6.0, nu förstår jag vad den säger också.

                    Har redan postat iväg ansökan om ursprungskontroll och betalat så jag hoppas att en regbesiktning kan bokas redan nästa vecka. Hoppas att allt går bra med CoC tillägget som är på italienska också men man förstår att det är högre effekt och större hjul som omnämns.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #55
                      Bra att det löste sig. Har dock inte fått min att prata engelska. Laddade du ner en separat språkfil, eller en komplett update från blueandme.net?

                      Tips: Ta en kopia på CoC och tillägget. Bilprovningen behåller original.

                      Edit: Hittade svart på blueandme. Min har "first generation" och då finns bara 5.6. Då kan man inte byta språk med sw-uppdateringen.
                      Last edited by Ante; 22 June 2013, 17:12.
                      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                      Comment


                      • #56
                        Jag laddade ner hela 6.0 uppdateringen på engelska och lät bilen uppdatera så började den tala engelska med mig
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #57
                          Säker på att du har gen 1? Man ska tydligen kunna hålla MENU knappen på ratten intryckt tills en ny meny dyker upp. Där ska man kunna kolla exakt version.
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #58
                            Jag hoppas inte att du kom över Öresundsbron utan att stanna till och visa mig bilen Almir?
                            Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Black_GT View Post
                              Jag hoppas inte att du kom över Öresundsbron utan att stanna till och visa mig bilen Almir?
                              Dessvärre gjorde jag det men befinner mig 12 mil nordöst om Malmö. Du föredrar tyska bilar nu så jag trodde inte att du var så intresserad
                              Last edited by 84jr0; 22 June 2013, 23:00.
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment


                              • #60
                                Grrr...
                                Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                                Comment

                                Working...
                                X