Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stöldskador

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stöldskador

    Stöldförsök på en Punto-96 resulterade i förstört tändningslås men värst är att imobiliserringen är bruten i ringen.
    Ngn här som vet vad att göra?

  • #2
    Själva ringen är troligen samma på alla Punto 96, så det är väl nytt lås+nyckel som är största problemet. Ringen ansluter med kabel till en gul styrenhet så den är inte kodad i sig..
    Kolla med bildelsbasen.se t.ex.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per View Post
      Själva ringen är troligen samma på alla Punto 96, så det är väl nytt lås+nyckel som är största problemet. Ringen ansluter med kabel till en gul styrenhet så den är inte kodad i sig..
      Kolla med bildelsbasen.se t.ex.
      Tack Per!
      Har inte hunnit att kolla upp ditt råd; men punton startade efter att ägaren (vännina)läste över koden.
      Stoppade jag motorn genom växel o broms så var det inga problem med nystart; vred jag till stopp startade bilen direkt MEN
      efter en liten väntan blev det tji.
      Ringen var bruten på ett ställe. Tryckte ihop brottytorna, höll nyckeln genom ringen men det funkade inte.
      Codedisplayen lös på alla försök.
      Tryggt att veta att bilen går att få igång bara koden finns.
      Det är ju litet omständligt med startproceduren-men funkar!

      Comment


      • #4
        Jag har immob-ringen fr en alfa 146 -97, borde vara samma del.

        300:-

        Comment


        • #5
          Originally posted by tempra33 View Post
          Jag har immob-ringen fr en alfa 146 -97, borde vara samma del.

          300:-
          Tack för erbjudandet men fick köpt en ring på Fjärås bildemon. för 150:-,+350 för låset.
          Per har rätt att ringen inte är kodad.

          Comment


          • #6
            Om jag förstått saken rätt så är ringen typ en antenn som bara vidarebefordrar signalen/koden mellan nyckel/cpu.
            Fiat Punto Easy 1.2 -13
            Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

            Comment


            • #7
              Precis de.
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment

              Working...
              X