Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Stilo MW... I´m back!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hur gör man för att få till en aux/3,5mm ingång alt blåtand i originalstereon på en stilo? ngn som gjort detta?
    mvh filip
    Filip Wennergren
    070-7707711

    Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

    Comment


    • #17
      Efter en snabb googling verkar loudlink kunna vara något för dig.
      http://loudlink.eu/webshop/bluetooth...ilo-p-134.html
      Henrik
      Fiat 500e -15
      *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
      Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
      Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
      *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

      Comment


      • #18
        Pics kommer. Ska hämta'na imorgon från lacken. Ville ha fina sparklådor liksom... U know me

        Arlanda bilfestival på lördag anyone?! Jag bjuder på kraftigt reducerat pris till Fiattokar på kaffe från en Fogarolli Piaggio Ape! Japp, vi är baristas Välkomna!
        Filip Wennergren
        070-7707711

        Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

        Comment


        • #19
          Click image for larger version

Name:	bildfiat.JPG
Views:	1
Size:	152.7 KB
ID:	248654

          - - - Updated - - -

          en liten undran. det sitter nya dämpare/fjädrar på sedan förra året men ska stilon va så hög i rumpan?! har sett flera med hög svansföring?
          Filip Wennergren
          070-7707711

          Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

          Comment


          • #20
            Hej Filip!
            Min är med lika irriterande hög i arslet,min har nog ingen ny fjädring så det verkar orginal!
            Man får väl bara stå ur.

            Affe
            4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
            2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
            Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

            Punto 80 ELX 16v -01
            Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
            Ducato 2,5TD -92 flak
            Tel 070-5512431

            Comment


            • #21
              Man kan ju montera fjädring från en halvkombi, alt. vanliga sänkfjädrar?
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                Såg en Stilo kombi på motorvägen igår. Den var lika hög i rumpan Så det är nog standard. (Små hjul o stora hjulhus = ser värre ut än vad det är)
                Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                Comment


                • #23
                  Blir ditecpolering på'na snart. Har en gentjänst innestående ngn sa; sveriges finaste stilo... Har hänt förr...

                  - - - Updated - - -

                  Blir nog även rostskydd hos kraftoljan också

                  - - - Updated - - -

                  En sänkning vore på sin plats kanske... Hmm?! Originalisarna i 16 som sitter nu tycker jag e fina. Dom får definitivt stanna.
                  Filip Wennergren
                  070-7707711

                  Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                  Comment


                  • #24
                    Kom på att jag även har en solfilmsmontering innestående... Den ljusaste toningen runt om får det bli. Original-från-fabrik-stiligt, typ
                    Filip Wennergren
                    070-7707711

                    Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                    Comment


                    • #25
                      Höga fjädringen är förmodligen för att orka med tung last utan genomslag, min Mareakombi är lika hög den. Sänkning kan nog vara snyggt men då blir det form vs funktion.

                      Och du behöver fortfarande uppdatera listan på ditt bilinnehav
                      Henrik
                      Fiat 500e -15
                      *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
                      Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
                      Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
                      *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

                      Comment


                      • #26
                        Nu så, e hon inne för kamrem, v-pump och det där jag köpte för att det inte ska slamra, typ :9 Åker AR Giulietta för tf... Som en Ford Ficus, fast snyggare. Men var är själen, glädjen och det galna i att köra Alfa?! Borta... Blir lite sorgsen nu...
                        Mvh Filip
                        Filip Wennergren
                        070-7707711

                        Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                        Comment


                        • #27
                          hämtade fjatten idag från ar-bil. ny kamrem, pump och kamtidsvariator (hette det ju), känns väldigt bra men märks absolut ingenting :9 btw, åkte till grannen åke Nyberg (car) för att stajla lite. han har ju en tantpunto som växer i hans värld han blev mäkta impad av stilon min. loligt vi hittade fö ett hemligt fack! ovanför handsfacket. knappen, efter att faktiskt ha ögnat manualen, visade sig vara kylskåp av/på!?very luxury i say! morgondagens koll är om jag har öppningsbar bakruta i bakluckan? troligen inte, men har man tur så...

                          2 frågor; vilken visko på oljan rekomenderas? varför blinkar inte mina blinkers eller hörs det ngt pip när jag larmar på/av? har läst manualen men hittar inget...
                          alltid tacksam för svar, de vet ni
                          Filip Wennergren
                          070-7707711

                          Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                          Comment


                          • #28
                            ngn som har en styck framfjäder till en stilo 1,8 mw? min hade gått av tydligen...
                            Filip Wennergren
                            070-7707711

                            Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                            Comment


                            • #29
                              töntigt eller skönt?! jag gillart iaf. fick inte ha en behå på frugans karmann cab så då får det bli en på min fjatt ist loligt!Click image for larger version

Name:	$T2eC16FHJHEE9ny2p)dSBRILBFeQdg~~60_12.JPG
Views:	1
Size:	91.0 KB
ID:	248721
                              Filip Wennergren
                              070-7707711

                              Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                              Comment


                              • #30
                                Har ingen fjäder liggandes men det är vanligt fel på Stilon och de blev faktiskt återkallade för justering av fjäderbenet.
                                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                                Comment

                                Working...
                                X